Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Verstuivers testen?
Verstuivers testen?
Beste leden,
Wat heeft het voor zin om je verstuivers te laten testen als er 1 kapot aangegeven word.
Heb pas een volledige test ondergaan kost een vermogen per stuk en de andere 4 waren goed.
Nu ben ik 2 mnd verder en weer een verstuiver die lekt en vervangen moet worden
Volgensmij als er 1 kapot gaat gelijk de rest ook maar vervangen want krijg nu het gevoel dat dat testen geen zin heeft
Graag jullie mening hier over
Wat heeft het voor zin om je verstuivers te laten testen als er 1 kapot aangegeven word.
Heb pas een volledige test ondergaan kost een vermogen per stuk en de andere 4 waren goed.
Nu ben ik 2 mnd verder en weer een verstuiver die lekt en vervangen moet worden
Volgensmij als er 1 kapot gaat gelijk de rest ook maar vervangen want krijg nu het gevoel dat dat testen geen zin heeft
Graag jullie mening hier over
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
- Multivan Generation
- Berichten: 33713
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Verstuivers testen?
Informeer maar even wat 5 nieuwe pompverstuivers kosten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Verstuivers testen?
Ja dat weet ik, maar dubbele kosten zit in nu kwa reparatie, terwijl ze een poosje terug alle 5 getest zijn.
En na 2000 km de volgende verrot gaat
En na 2000 km de volgende verrot gaat
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Re: Verstuivers testen?
Ligt eraan wat er kapot is. Als het pomp element kapot is moet er een andere in. Nieuwe kost dacht in rond de 700,,-. De nozzle kan gewoon vervangen worden. Dat is een revisie. Maar in principe zijn ze heel betrouwbaar.
Ik dacht dat je dan plm 200- per stuk kwijt bent.
Bij mij zitten ze er nu 400000km in. In juli is hij bij Bosman dieselservice in Bergeijk geweest omdat ik het niet vertrouwde. Bleek helaas de nokkenas te zijn. Verstuivers zijn getest en konden nog afgesteld worden.
Ik dacht dat je dan plm 200- per stuk kwijt bent.
Bij mij zitten ze er nu 400000km in. In juli is hij bij Bosman dieselservice in Bergeijk geweest omdat ik het niet vertrouwde. Bleek helaas de nokkenas te zijn. Verstuivers zijn getest en konden nog afgesteld worden.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: Verstuivers testen?
1 verstuiver staat te lekken vandaar de blauwe rook met starten, morgen weet ik meer vandaag is die weg gebracht om te testen.
Word er moederloos van, me T4 1.9 reed ik 8 jaar zonder zorgen en door die milieuzone die toen is ingevoerd moest ik me bus verkopen
En nu is die weer opgeheven en krijgt elke vervuiler de rekening.
Deze T5 zit al een ander blok in en de kosten rijzen elke x de pan uit
Word er moederloos van, me T4 1.9 reed ik 8 jaar zonder zorgen en door die milieuzone die toen is ingevoerd moest ik me bus verkopen
En nu is die weer opgeheven en krijgt elke vervuiler de rekening.
Deze T5 zit al een ander blok in en de kosten rijzen elke x de pan uit
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Re: Verstuivers testen?
Tja, de t4 kwaliteit komt nooit meer terug. Das war einmal.. De techniek wordt steeds complexer en kwetsbaarder. Dat geldt ook voor de 2.0 t5 en t6.De consument en het milieu stellen steeds hogere eisen. Dat gaat ook ten koste van de kwaliteit want de nieuwprijs moet enigszins betaalbaar blijven. Van overdimensionering is geen sprake meer...
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Verstuivers testen?
Tja , de eerste T5-en staan nou niet echt bekend om hun betrouwbaarheid ...MarcoBT4 schreef: ↑24 sep 2020, 20:30 1 verstuiver staat te lekken vandaar de blauwe rook met starten, morgen weet ik meer vandaag is die weg gebracht om te testen.
Word er moederloos van, me T4 1.9 reed ik 8 jaar zonder zorgen en door die milieuzone die toen is ingevoerd moest ik me bus verkopen
En nu is die weer opgeheven en krijgt elke vervuiler de rekening.
Deze T5 zit al een ander blok in en de kosten rijzen elke x de pan uit
Als er een andere motor ingekomen is , was dat dan een nieuwe , of gewoon een gebruikte ? Aangezien de verstuivers nu defect gaan , veronderstel ik dat er toen met de andere motor gewoon de oude verstuivers gebruikt zijn ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Verstuivers testen?
Er zat een AXD blok in en het advies was ander blok met minder km erin te stoppen omdat de kosten aan het AXD te groot was. Dus heb ik een AXE blok gevonden met 215.000 km. Kreeg daar ook een half jaar garantie op.
Daarna is alle elende weer begonnen.
Gebruik hem prive en het enige wat er in staat is de rolstoel van me zoon
Daarna is alle elende weer begonnen.
Gebruik hem prive en het enige wat er in staat is de rolstoel van me zoon
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Verstuivers testen?
Ik zou er 5 nieuwe(gereviseerde) injectoren inzetten , nieuwe afdichtset erbij , en meteen ook de PDE brücke (de brug over de verstuivers) erbij , dan zou je op dat gebied voor vele kilometers veilig zitten.
Ja , het kost wat , maar dan kun je weer verder . Nu met 1 verstuiver zitten kloten kost ook geld , volgende maand is de volgende verstuiver aan de beurt , en dan beginnen ze te lekken , krijg je diesel in de olie , kun je weer een ander blok zoeken ...
https://www.ebay.de/itm/Pumpeduse-Injek ... b121aa881f
Ja , het kost wat , maar dan kun je weer verder . Nu met 1 verstuiver zitten kloten kost ook geld , volgende maand is de volgende verstuiver aan de beurt , en dan beginnen ze te lekken , krijg je diesel in de olie , kun je weer een ander blok zoeken ...
https://www.ebay.de/itm/Pumpeduse-Injek ... b121aa881f
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Verstuivers testen?
Ja liefst zou ik dat willen maar ben effe los kwa geld ben afgelopen maanden al bijna 4 rugge kwijt
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk