Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Info over de eifel gevraagd

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Info over de eifel gevraagd

Bericht door cowboy »

Hallo even een vraag over de eifel wie weet er leuke plaatsjes of gebieden ofzo die je beslist gezien moet hebben ik ben aan het kijken om daar met de vakantie heen te gaan.
En hoe zit het met de % van de wegen daar omdat ik maar een 1.9td heb met een aanhangertje en geen zin meer in de capriolen van afgelopen jaar van 14% enzo heb. :lach
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Info over de eifel gevraagd

Bericht door peetjeadhdtje »

Beetje laat maar ik cros regelmaatig met mijn 1.9 td met daarachter een (vaak overbeladen) caravan van 850 kg midden door de Eifel.
Ik cross door heel europa met die combinatie en de enige plekken waar ik aan het zweten kom zijn kilometerslange hellingen zoals bv die na Luik en eentje richting Luxemburg. Niet dat ie het niet zou halen maar omdat het met een slakkegangetje gaat ben je altijd bang dat een slaapkop achterop je klapt.
Die 14% bordjes zijn er uiterst zeldzaam in de eifel , niet omdat ze er geen hellingen zijn maar ze zijn er uiterst spaarzaam met die borden.
En bij nat weer ben je sowieso de sjaak ook bij minder steile hellingen met een zware combinatie. En, deze jongen heeft altijd een zware sleepkabel in de slaapbank. Hang je die al in je oog en ga je met andere uiteinde bij je voorkant staan is er geen enkele 4x4 rijder die je laat staan.
Je komt met het busje altijd boven maar geef hem de tijd.
Plaats reactie