Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

temperatuursensor 025906041A niet aangesloten en tellerprobleem

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TommyM
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2019, 11:56
Locatie: Limburg Belgiė

temperatuursensor 025906041A niet aangesloten en tellerprobleem

Bericht door TommyM »

Hallo allemaal,

ik heb een probleempje, mijn tellerunit doet vreemd, soms doet hij niets, enkel de pinkers en controlelampjes werken wel juist, soms werkt ook gewoon weer alles, en nu ineens trillen mijn wijzers en komt er (waar normaal de km's staan) r.r te staan, en dat maar heel eventjes. ik heb het gefilmd maar vind niet hoe ik het kan uploaden. ik ben dan maar eens opzoek gegaan naar wat er niet kan kloppen, zekeringen gecontroleerd, visuele controle zo ver ik kan zien. toen herinnerde ik me dat de temperatuursensor niet is aangesloten, het probleem zal er niet mee opgelost zijn maar ik zag ineens dat sensor 025906041A niet is aangesloten.
Dit is zo lang ik de wagen heb (5jaar) altijd zo geweest, maar nu wil ik toch wel het fijne ervan weten. waar zorgt deze sensor voor?
Zouden ze deze vroeger misschien hebben los gekoppeld omdat er een storing op de sensor zat of een kabelbreuk zo geen kwaad meer kan?

ondertussen zoek ik verder naar de reden van de trillende wijzers maar ik vind werkelijk niets, eerder was er iemand met hetzelfde probleem op dit forum, hij vond een kabelbreuk, volgens hem boven de sproeiers bevestigd aan een in/uitgang van de koelvloeistof, maar ik kan niet vinden wat hij bedoelt, er was ook geen foto bij, anders kon ik het misschien vergelijken.
ohh ja en af en toe blijft mijn handrem controlelampje lichtjes branden.



ondertussen weet ik niet meer waar te zoeken,

alvast bedankt voor de hulp.
Bijlagen
Screenshot_20200928-111700_Video Player.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: temperatuursensor 025906041A niet aangesloten en tellerprobleem

Bericht door Multivan Generation »

Check eens je accuspanning, ook bij voorgloeien.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
TommyM
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2019, 11:56
Locatie: Limburg Belgiė

Re: temperatuursensor 025906041A niet aangesloten en tellerprobleem

Bericht door TommyM »

jan2009 schreef: 28 sep 2020, 11:48 Het is altijd handig om te vermelden met welk type T4 je rijdt.

Bij vreemd gedrag van kontrolelampjes e.d. wordt vaak een slechte massa genoemd , corrosie o.a.

Succes
Oei mijn excuses, ik heb een T4 van 98 2.5 ACV 102 pk
De massa zou het niet mogen zijn, deze zijn vorig jaar allemaal gecontroleerd en zuiver gemaakt. toen had ik ook een vreemd probleem met mijn teller, bleek achteraf dat de garagist de nieuwe startmotor verkeerd had aangesloten. dit kwam ik jammer genoeg pas te weten na een nieuwe alternatie te steken een nieuwe 2dehands teller enz. de tellerunit heb ik via hier aangekocht en heeft altijd prima gewerkt.
de ene keer werkt hij, een andere keer trilt hij met eventjes 2 tekentjes waar de km normaal staan.
stoms werkt de klok als ik instap en zodra ik mijn sleutel draai valt het allemaal uit, soms gaat het terug aan maar meestal niet.
Gebruikersavatar
TommyM
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2019, 11:56
Locatie: Limburg Belgiė

Re: temperatuursensor 025906041A niet aangesloten en tellerprobleem

Bericht door TommyM »

Multivan Generation schreef: 28 sep 2020, 13:00 Check eens je accuspanning, ook bij voorgloeien.
12,70 bij contact uit
12,14 bij voorgloeien.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: temperatuursensor 025906041A niet aangesloten en tellerprobleem

Bericht door Multivan Generation »

TommyM schreef: 28 sep 2020, 13:41
stoms werkt de klok als ik instap en zodra ik mijn sleutel draai valt het allemaal uit, soms gaat het terug aan maar meestal niet.
Heb je het contactblokje al eens vervangen?

De gemeten voltages lijken mij in orde.
De reden waarom ik dat vroeg was, dat de klok en kilometerstand (tijdelijk) kunnen wegvallen, bij een voltage lager als 10,5V..
Maar een val in voltage lijkt het dus niet te zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
TommyM
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2019, 11:56
Locatie: Limburg Belgiė

Re: temperatuursensor 025906041A niet aangesloten en tellerprobleem

Bericht door TommyM »

Multivan Generation schreef: 28 sep 2020, 15:43
TommyM schreef: 28 sep 2020, 13:41
stoms werkt de klok als ik instap en zodra ik mijn sleutel draai valt het allemaal uit, soms gaat het terug aan maar meestal niet.
Heb je het contactblokje al eens vervangen?

De gemeten voltages lijken mij in orde.
De reden waarom ik dat vroeg was, dat de klok en kilometerstand (tijdelijk) kunnen wegvallen, bij een voltage lager als 10,5V..
Maar een val in voltage lijkt het dus niet te zijn.
Neen heb ik nog niet gedaan, daar heb ik al vaker aan gedacht om te doen,
het contactblokje alleen of zijn er nog van die dingetjes want ik lees ook wel vaak iets over bepaalde relais enz.

en zijn die contactblokjes voor alle T4's hetzelfde of is dat ook op type?

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: temperatuursensor 025906041A niet aangesloten en tellerprobleem

Bericht door Multivan Generation »

Contactblokjes zijn hetzelfde.
En dat relais waarover gesproken wordt is relais 109. Maar dat is veelal start gerelateerd.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie