Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

vragen over de T6
munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door munzungulu »

Pascal-141 schreef: 05 okt 2020, 17:25
munzungulu schreef: 05 okt 2020, 16:02 Het ging er bij mij enkel om dat men dit vroeger Zelf kon doen....Nu niet meer(in Belgie toch!)
Vandaar....
grt
-----
Tja , dat is nu eenmaal de nieuwe reglementering . Het is heel simpel : Aan een nieuwe lichte vracht mag je NIKS meer wijzigen zonder attesten van constructeur (VW) of van een COP- erkend bedrijf . Dat wil dus ook zeggen dat je zelfs geen dakrek mag monteren zonder de nodige attesten , of zelfs geen ladder achter mag hangen om op het dakrek te raken zonder attesten.
Je mag er bvb ook zelf niet zomaar meer een draaiplateau onder de voorstoelen in monteren. Ook ramen mag je zelf niet meer bijplaatsen.
--------------------------
Inderdaad zo is dat NU! Heb alle info's(pakketje copie's) daarover bekomen bij de SBAT hier in Nazareth.
Wat wel nog mag, is Zijruiten(Dometic) monteren, wat ik dus ook gedaan heb.
grt
---------
munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door munzungulu »

Hanz schreef: 05 okt 2020, 16:32 Dat had ik er eerlijk gezegd niet zo uit gelezen, maar dat kan aan mij liggen.
Overigens schrijf je ook dat je geen slaaphefdak nodig hebt maar aan een Hubdach genoeg hebt. Dan heb je het over minder dan 1500 euro voor het complete dak en de montage zal ook een stuk goedkoper zijn.
En als je nu nog een vraag hebt, even duidelijk formuleren wat je precies zoekt of wilt weten en over welk type bus het gaat.
__________________
Type Bus.....
Bijlagen
IMG_6238 (3).JPG
IMG_6237 (3).JPG
Plaats reactie