Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW California T5 2014 slapen

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
DEU
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 dec 2014, 13:47

VW California T5 2014 slapen

Bericht door DEU »

Bij deze een vraagje over het slapen in een VW California T5 2014.

Afgelopen zomer heb ik mij een T5 aangeschaft.
Na enkele jaren te hebben rondgekeken naar een California eindelijk de knoop doorgehakt.
Eerst op zoek geweest naar een T4 en uiteindelijk terecht gekomen bij een T5.

Deze zomer een paar keer weggeweest ermee.
Tot nu toe nog geen spijt van de aankoop, maar heb toch enkele vraagjes.

Waar leg je uw hoofd op het beneden bed het best?
Hiermee bedoel ik naar voren of na achteren?

Wat is de beste oplossing om de naden van de zitbank of overgangen zo comfortabel mogelijk te maken.
Wij hebben de indruk wanneer we op onze zijkant slapen deze nogal doordrukken en onze heupen nogal hard liggen.

Een goede matrastopper? oké maar welke is goed en op plooibaar om in de koffer te houden?

Deze brandrup op de volkswagenshop of andere?

Ook ben ik op zoek naar een paar levellers die niet te veel plaats in beslag nemen.

Is er misschien een handig tool of trucje om de camper mooi waterpas te parkeren?

Het is niet prettig om met je hoofd naar beneden te slapen en naar een kant van de bus te rollen.

Groetjes Dirk
Beckontheroad
Berichten: 2137
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: VW California T5 2014 slapen

Bericht door Beckontheroad »

Hi Dirk,
"wij" slapen met t hoofd naar voren, gewoon eenvoudiger in en uit bed
en de richel in de T5 hebben we opgelost door opblaasbare isomatjes er eerst op te leggen en dan een dunne fleece
Wel eerst de gordels onder de bank brengen ;)
Daarop liggen we met slaapzakken (afhankelijk hoe warm t is natuurlijk).
Een extra matras vonden we weer zoveel volume innemen en de matjes had ik van t kamperen
In onze vroegere t4 Reimo hadden we geen last van die richels, die bank lag wdb beter.
Suc6
JB

DEU schreef: 12 okt 2020, 13:59 Bij deze een vraagje over het slapen in een VW California T5 2014.

Afgelopen zomer heb ik mij een T5 aangeschaft.
Na enkele jaren te hebben rondgekeken naar een California eindelijk de knoop doorgehakt.
Eerst op zoek geweest naar een T4 en uiteindelijk terecht gekomen bij een T5.

Deze zomer een paar keer weggeweest ermee.
Tot nu toe nog geen spijt van de aankoop, maar heb toch enkele vraagjes.

Waar leg je uw hoofd op het beneden bed het best?
Hiermee bedoel ik naar voren of na achteren?

Wat is de beste oplossing om de naden van de zitbank of overgangen zo comfortabel mogelijk te maken.
Wij hebben de indruk wanneer we op onze zijkant slapen deze nogal doordrukken en onze heupen nogal hard liggen.

Een goede matrastopper? oké maar welke is goed en op plooibaar om in de koffer te houden?

Deze brandrup op de volkswagenshop of andere?

Ook ben ik op zoek naar een paar levellers die niet te veel plaats in beslag nemen.

Is er misschien een handig tool of trucje om de camper mooi waterpas te parkeren?

Het is niet prettig om met je hoofd naar beneden te slapen en naar een kant van de bus te rollen.

Groetjes Dirk
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: VW California T5 2014 slapen

Bericht door bvddobb »

Ha Dirk,

Wij slapen eigenlijk altijd boven, maar die enkele keer dát we beneden slapen doen we dat met het hoofd naar de voorkant en de voeten naar de achterkant van de bus. Dan is er wat meer ruimte ter hoogte van je schouders.

Er is evt. ook nog deze dure zelf-opblaasbare luchtmatrasoplossing van sea2summit voor beneden. Wij gebruiken die, het is opgerold maar een relatief klein pakje. Opgeblazen is 'ie 10 cm dik.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33776
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW California T5 2014 slapen

Bericht door Multivan Generation »

welk type sea to summit is dat?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 dec 2019, 17:53

Re: VW California T5 2014 slapen

Bericht door Ar-noob »

Wij slapen beneden, voeten naar de voorkant om eenvoudiger uit bed te kunnen komen. Op de bank liggen twee thermarestmatjes (de een harder opgeblazen dan de ander) en daarover een hoeslaken. Afhankelijk van het seizoen slapen we onder een zomer- of winterdekbed. Onze tent was breder, je moet wel een beetje van elkaar houden :kus , zeker met een dik winterdekbed ... Als ik alleen weg ben overnacht ik overigens direct op de bank in een slaapzak.
Volgens mij is de Sea to summit campervanuitvoering niet meer verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Busfever
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 jun 2019, 19:47
Locatie: gem. Bunnik
Contacteer:

Re: VW California T5 2014 slapen

Bericht door Busfever »

Welke sea-to-summit :

https://www.bergfreunde.nl/sea-to-summi ... 2229579445
Niet goedkoop maar slaapt super, beter als die traagschuim mat van VW of Defa.

Wij hebben die ook voor de erg koude nachten en liggen met ons hoofd naar de klep
Hierover hebben we een hoeslaken.

Nadeel is we; Je bus moet wel recht staan, want de mat is zo glad dat als je voorover staat met de bus, de mat met jouw en je partner langzaam naar voren schuift :knipoog
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 623
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: VW California T5 2014 slapen

Bericht door Lutra »

Wij slapen het liefst ook boven, toch meer kampeergevoel.
Voor het benedenbed hebben we het comfortmatras. Ligt goed, neemt weinig ruimte in beslag en is snel opgeruimd.
6317CEB8-CA7F-413A-A4A6-F96D582A9350.jpeg
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
freek
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: VW California T5 2014 slapen

Bericht door freek »

Wij slapen afhankelijk hoe de auto staat zodat je met hoofd minimaal op het hoogste punt ligt. Wij gebruikten eerst van die simpele oprolschuimmatjes van bv de decathlon, maar sinds de zomer vouwen we een comfortabele matras uit die op het multiflex board ligt. Hiervoor hebben wij een nieuwe ikea matras van een slaapbank verbouwd. Dat is het goedkoopst gezien de kwaliteit (traagschuim etc)
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie