Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

OBD blokkade ?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

OBD blokkade ?

Bericht door Erwin L »

Sinds de aanschaf begin dit jaar van mijn 2004 T5 1,9 Tdi werkt de afstandsbediening van de centrale portiervergrendeling niet. Ik krijg die ook niet ingeleerd.

Nu kwam iemand op het idee dat die misschien uitgeprogrammeerd zou kunnen zijn door een vorige eigenaar om diefstal tegen te gaan (opvangen van het signaal op afstand), maar diegene kreeg geen toegang tot de obd. Ik weet alleen even niet met welke software.
Door tijdgebrek konden we er op dat moment niet verder mee gaan, maar de suggestie dat het wellicht via obd weer aangezet zou kunnen worden is blijven hangen.

Er zou ergens een knopje verstopt kunnen zijn waarmee de toegang tot obd geblokkeerd wordt, dat een vorige eigenaar dan voor onderhoud aan de auto weer even aan zou kunnen zetten ?
Wat zou daar dan een goede plaats voor kunnen zijn ? Op het eerste gezicht vond ik natuurlijk niets.....
T5 1,9 Tdi 2004
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: OBD blokkade ?

Bericht door Tricolore »

Ik heb in een personenauto ook een verborgen knop die de OBD onderbreekt (en de brandstofpomp plus startmotor). Het is een heel klein knopje en als je niet weet waar die zit word het een lastige.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: OBD blokkade ?

Bericht door robertTREBOR »

hallookes ,

ik heb ooit het idee hier op de site gezet om een losse (loze) OBD te kopen kost ca 8 euro volgens mij
en de echte OBD waar de kabels aan zitten hoog weg te stoppen , klem tussen de bekleding.
een dief zal indien hij de bus niet gestart krijgt niet snel verder gaan zoeken.

oh jah je kon ook nog een slot tussen de kabels van de OBD en de OBD plaatsen om het nog moeilijker te maken :-)

misschien een volger van mij geweest !

Gr. Rob
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie