Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoeveel geld steek je er nog in?

vragen over de T4
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: Hoeveel geld steek je er nog in?

Bericht door busbart »

Misschien een maffe vraag, misschien woon ik al te lang in Frankrijk,
En ik vraag dat puur omdat ik er nieuwschierig naar ben, dus heb geen oordeel of niets,
Maar waarom doen jullie dat? Waarom mag er geen deukje, krasje, plekje niets aan zo'n bus zitten?

Hier zie je weinig auto's die helemaal "gaaf" zijn, ook nieuwe niet.
Groet, Bart
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hoeveel geld steek je er nog in?

Bericht door Multivan Generation »

Misschien is het de moraal?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ilja1974
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: Hoeveel geld steek je er nog in?

Bericht door Ilja1974 »

Die van ons staat nu ook bij de spuiter voor de spatbord randjes en nog wat dingetjes.
Hier en daar heeft ie ook gerust een klein deukje en wat gebruik spoortjes maar we willen de bus de komende jaren nog houden.
En dan is het voor ons de moeite waard om dit te laten doen en de bus zo te behouden.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2702
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Hoeveel geld steek je er nog in?

Bericht door Erdem50 »

Ik denk dat ik een redelijke uitzondering ben in de hoeveelheid geld die ik erin stop. Zo ook in mijn andere autos. Hoe oud of hoeveel kmers maakt mij opzich niet uit, de auto’s moeten er netjes bijstaan.

Ik heb niks met nieuwere generatie auto’s, de charme van de oudere auto’s zit diep in mijn hart.

Mijn vrouw vindt het ook leuk wat het ook makkelijk maakt 😋

Wij hebben als gezin er veel plezier van en zolang we het kunnen betalen gaan we lekker door. Het is uiteraard meer dan alleen een vervoersmiddel, het is ook de hobby.

We leven in het hier en nu dus doen we dingen die we nu leuk vinden. Een ander mag er van vinden wat hij/zij wil natuurlijk en het op een andere manier zien en daar heb ik ook respect voor. Natuurlijk is het financieel gezien niet handig om deze oude auto’s te blijven rijden maar eerlijk gezegd boeit mij dat niet zo.
Verstandige keuzes zijn niet altijd de leukste keuzes 😂
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Hoeveel geld steek je er nog in?

Bericht door odorf »

@Erdem;
Precies dát :toppie

@Busbart;
Bij mijn camper zijn momenteel best wel veel 'plekjes' te vinden.
Eerste doel is zo goed mogelijk roestvrij, daarna ga ik wel verder om hem zo netjes mogelijk te krijgen.
Maar het is ook een gebruiksvoorwerp, geen museumstuk. Er zullen bij mij altijd wel plekjes blijven.
Maar rondrijden met een spatbord in de primer bijvoorbeeld, nee, dat zal ik niet snel doen.
En het polyester dak polijsten en in de was is op zich niet echt nodig, maar ik doe dat toch omdat het daardoor ook makkelijker schoonhoudt.
En hoe schoner de camper hoe minder vocht er op blijft hangen en hoe minder roest er kan ontstaan. (is mijn overtuiging)

Maar zo heeft ieder zijn eigen afwegingen. :toppie
Laatst gewijzigd door odorf op 27 okt 2020, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: Hoeveel geld steek je er nog in?

Bericht door busbart »

@ Erdem, :proost :proost
Groet, Bart
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2028
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Hoeveel geld steek je er nog in?

Bericht door chv »

@ Busbart:
Dat verschil in omgaan met deukjes en roestplekken komt misschien ook omdat hier in Nederland elke winter stevig wordt gepekeld, zodat roest veel meer gevolgen heeft voor de auto dan in Frankrijk.
Nog los van de spreekwoordelijke "nonchalance".

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: Hoeveel geld steek je er nog in?

Bericht door busbart »

Dat pekelen gebeurt hier toch ook.
Maar hier zie je vooral op de achterafweggetjes veel modder van de boeren die hun dieren in de weilanden blijven voeren gedurende de winter, vaak cm's dik!
Groet, Bart
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Hoeveel geld steek je er nog in?

Bericht door koensch »

in de steden is het belangrijk dat je je auto in een hoge versnelling pakeert (als het niet al te steil is).
dan kan een inparkeerder je auto een stukje voor/achteruit duwen als er teweinig plek is.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
freek
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Hoeveel geld steek je er nog in?

Bericht door freek »

@Erdem: dat financiele plaatje van oude auto's is denk ik best gunstig. De afschrijving is bij nieuwere auto's 1 van de grootste kostenposten en die wordt maar al te makkelijk vergeten. 10.000 in een paar jaar is heel gewoon. En daar kan je heel veel voor repareren. Wij hebben er 3. De 'nieuwste' is uit 2004. De oudste uit 86. Die heeft al 15 jaar dezelfde taxatiewaarde. En de t4 is inmiddels ook aardig waardevast. Sterker: sinds die als camper door het leven gaat is de waarde fors gestegen:-)
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie