Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW bank dubbele cabine geschikt voor camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Remy
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 jan 2007, 12:59
Locatie: Born

VW bank dubbele cabine geschikt voor camper

Bericht door Remy »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan mijn dubbele cabine bus (T5 uit maart 2004) voorzien van een orignele 3 zits bank van VW om te bouwen naar camper.
Nu is mijn vraag of zo'n bank goedgekeurd wordt door de RDW.
Het is een bank waarvan de leuning neergeklapt kan worden en is voorzien van een geintegreerde 3-punts gordel in het midden, de 2 buitenste zitplaatsen hebben een gordel die vanaf de C-stijl komt. (zie bijlage)
3-zitsbank.png
Groetjes,
Remy
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW bank dubbele cabine geschikt voor camper

Bericht door Multivan Generation »

Als je die originele DC bank op dezelfde plaats laat staan, dan is het voor de RDW geen probleem bij een omkeuring naar camper.

Veel bouwplezier :toppie

Ik heb pas zelf een camperproject voor iemand gedaan.. Zie T6 camperforum camper voor Mark voor wat inspiratie.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Remy
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 jan 2007, 12:59
Locatie: Born

Re: VW bank dubbele cabine geschikt voor camper

Bericht door Remy »

Hoi Peter,

Bedankt voor je snelle reactie daar kan ik wel wat mee.
Ik heb ook je camperproject gelezen wat een mooie bus heb je ervan gemaakt zeg, echt geweldig.

Groetjes,
Remy
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: VW bank dubbele cabine geschikt voor camper

Bericht door Hanz »

En als je die originele DC bank op dezelfde plaats laat staan, waar laat je dan de keuken en de opbergfaciliteiten die van binnenuit bereikbaar moeten zijn? Dat lijkt mij nog een hele uitdaging.
Je zou dan de hele inrichting om moeten draaien ten opzichte van wat gebruikelijk is en de woonruimte tussen bed en achterklep moeten maken. Niet onmogelijk maar, zoals ik zei, wel een uitdaging. En niet zo'n efficiënt gebruik van de toch al krappe ruimte.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW bank dubbele cabine geschikt voor camper

Bericht door Multivan Generation »

@Hanz, dat was de vraag niet van de topic starter :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: VW bank dubbele cabine geschikt voor camper

Bericht door Hanz »

Multivan Generation schreef: 17 nov 2020, 07:46 @Hanz, dat was de vraag niet van de topic starter :zwaai
Nee, maar wel een punt om over na te denken als je van plan bent om met die bank op die plek een bed te maken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie