Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Thermo top c ombouw naar standkachel

vragen over de T5
Plaats reactie
Fabian1
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2020, 18:30

Thermo top c ombouw naar standkachel

Bericht door Fabian1 »

Goedemiddag ( mede T5 bezitters ;) ,

Heb sinds enkele weken een T5 uit 2011 en daar tot nu toe erg tevreden mee! Mooie uitvoering , en compleet met o.a. DSG en dubbele cabine. Zag dat er een Webasto thermo top c ingebouwd is en had al gelezen op dit forum dat een upgrade naar een volwaardige standkachel mogelijk is met een “ombouwkit”. maar ben niet zo technisch om dit zelf uit te voeren helaas..a

Mijn vraag aan jullie ;waar kan ik bet beste de ombouwkit aanschaffen en weten jullie iemand/ bedrijf die het kan ombouwen in de regio Den Haag/ Rotterdam?

Alvast bedankt voor het meelezen en hoop dat er iemand is die me tips /of meer informatie kan geven,!

Groet Fabian
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Thermo top c ombouw naar standkachel

Bericht door MGA1600 »

Afbeelding[/img]Ik heb op mijn T6 een setje van Danhag geïnstalleerd. Doodsimpel zelf te doen in 5 minuten en met schone handen...... Werkt perfect op de T6 en de verwarming heeft meer dan genoeg capaciteit om het in korte tijd goed warm te stoken.
Inmiddels is er bij Danhag ook zoiets voor een T5. Of dat net zo goed werkt weet ik uiteraard niet maar Ik zou even googlen. Danhag.de
Bijlagen
56AA4613-3C61-4CEE-BBE3-42CEBF0C609D.png
Fabian1
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2020, 18:30

Re: Thermo top c ombouw naar standkachel

Bericht door Fabian1 »

Aha top, zal eens kijken Mga1600 ! Bedankt voor de tip😊
Lalk
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:17

Re: Thermo top c ombouw naar standkachel

Bericht door Lalk »

Ik heb de bijverwarmer (Thermo Top C) uit mijn T5 (2007) ook laten ombouwen naar een standkachel. Kosten waren €250 (€150 voor bedieningspaneel en kabel en €100 voor installatie). Ik heb de onderdelen besteld bij cum-cartec-shop.de. Installatie via een auto-electronica zaak.
T5 multivan 174
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2020, 21:38

Re: Thermo top c ombouw naar standkachel

Bericht door T5 multivan 174 »

Lalk waar heb jij dit laten ombouwen? Ik zelf ben ook op zoek naar een betrouwbare ombouw partner.
Heb jij eventueel een lijstje wat je allemaal besteld heb en bij welke leverancier?
mvgr, Hans
:driveT5 :T54LIFE
Lalk
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:17

Re: Thermo top c ombouw naar standkachel

Bericht door Lalk »

Ik heb bij cum-cartec.de een bedieningspaneel besteld. Onderstaand de info van mijn bestelling toen:

Zuheizer zur Standheizung inkl. Webasto Uhr für VW T5 7H bis 2010 mit Climatronic
Erweiterungen:ohne
Zeitschaltuhr:Webasto MultiControl SW

Goed je bouwjaar en airco versie checken.
Ik heb het laten uitvoeren door een lokale autoelectronica monteur. Beetje in de buurt zoeken. Moet in circa 2 uur te doen zijn. Een autobrug hoeft niet, maar is wel handig.
Er zit een goede handleiding bij.
T5 multivan 174
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2020, 21:38

Re: Thermo top c ombouw naar standkachel

Bericht door T5 multivan 174 »

Dank voor je info! ik ga ermee aan de slag!
:driveT5 :T54LIFE
ewoudwijma
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2020, 22:17

Re: Thermo top c ombouw naar standkachel

Bericht door ewoudwijma »

Goedemiddag Thermo toppers :zwaai ,

Ik sta ook op het punt te bestellen. Mij hebben ze dit geadviseerd (Ik heb een T5 7E van 2012, zie ook viewtopic.php?f=13&t=65821):
cum cartec.PNG
Hier de link nog even: https://www.cum-cartec-shop.de/vw-t5-7e ... izung.html

Lijkt wel aardig overeen te komen. Ik heb er ook nog Dauerbetrieb (für Camping) en Ansluss an 2. Batterie bij. Van dat eerste vermoed ik dat hij dan de motor niet verwarmd maar moet dat nog even vragen. Het tweede om de start accu niet leeg te trekken. Hebben jullie dat ook overwogen?

Hoe ver zijn jullie hier al mee? Ik zit nog met een vraagje voor ik bestel: werkt de webasto nog wel (ik heb de bus 2de hands gekocht). Van wat ik lees schakelt hij alleen in als het kouder dan 10 graden is, maar op welk moment schakelt hij in? Als je de sleutel in het contact steekt en net voor het starten draait? Weten jullie hoe je de goede werking kan testen?

En ik heb een personenbus waarbij ook een verwarmingsrooster bij het rechter achterwiel geplaatst is. Doet deze ook mee met het Thermo top feest?

Groet,
Ewoud
ewoudwijma
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2020, 22:17

Re: Thermo top c ombouw naar standkachel

Bericht door ewoudwijma »

ewoudwijma schreef: 18 dec 2020, 12:20
Lijkt wel aardig overeen te komen. Ik heb er ook nog Dauerbetrieb (für Camping) en Ansluss an 2. Batterie bij. Van dat eerste vermoed ik dat hij dan de motor niet verwarmd maar moet dat nog even vragen. Het tweede om de start accu niet leeg te trekken. Hebben jullie dat ook overwogen?
Op de website van Cum Cartec het volgende gevonden:

Dauerbetrieb im Überblick:
  • Start des Dauerbetriebes über die MultiControl SW
  • Dauerbetrieb läuft bis dieser per MultiControl SW gestoppt wird
  • nach 45min. wird jeweils eine Heizpause von 5min. eingelegt.
  • Es wird ein Dauerbetrieb-Modul benötigt, welches im Lieferumfang enthalten ist
  • die Anschlussleitung für das Dauerbetrieb-Modul ist am Kabelstrang des Umrüstsatzes fest integriert
  • wir empfehlen den Anschluss an eine 2. Batterie und die Verwendung eines Kohlenmonoxid-Messgerätes
Begin hier toch een beetje over te twijfelen...
Lalk
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:17

Re: Thermo top c ombouw naar standkachel

Bericht door Lalk »

Ik heb een enkele accu (100A) en ik gebruik de standverwarming (dmv de smartcontrol) vrijwel alleen om de auto voor te verwarmen voor gebruik of een beetje bij te verwarmen bij kleine ritjes als de buitentemperatuur boven de 10 graden is. Met deze accu kan ik minimaal 3x de auto gedurende 45 minuten verwarmen zonder startproblemen te hebben (ervaring). Bij ernstige koude (onder het vriespunt) zullen startproblemen wellicht eerder optreden.
Wil je ‘m echt als verwarming gedurende de nacht gebruiken, dan is een tweede accu wel nodig/handig.
Daarnaast wordt het geen volwaardige standverwarming; ik kan bijvoorbeeld niet de temperatuurhoogte instellen.
Plaats reactie