Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen: Lenneet & Yvonne

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Lennert-Yvonne
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2020, 21:36

Even voorstellen: Lenneet & Yvonne

Bericht door Lennert-Yvonne »

Hoi forumleden,

Wij willen een lang gekoesterde droom uit laten komen en een volkswagenbus gaan aanschaffen om mee te gaan reizen, maar ook voor dagelijks/wekelijks gebruik voor ons werk. We geven acroyoga lessen en organiseren acroyoga festivals, waar we onder andere matten voor moeten vervoeren. Ook geven we vaak les op andere nationale en internationale festivals, dus een eigen slaapplek meenemen is dan fijn :-)
We denken momenteel aan een T4 met slaap hefdak. Ons budget is echter niet zo groot :-/
We kijken naar bussen onder de €10.000 en vinden het best lastig om onze droom bus te vinden.
Wensen veel opbergruimte, draaibare piloten stoelen, keuken, standverwarming, slaap hefdak, weinig roest en airco zou een pre zijn.
Mochten jullie tips hebben horen wij het graag.

Mooie dag ,
Yvonne en Lennert
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen: Lenneet & Yvonne

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum en succes met jullie zoektocht.
Er zijn veel mensen die een camper onder de 10.000 euro zoeken en vaak valt het niet mee om voor die prijs iets knaps te vinden.
Een paar overwegingen:
Als jullie altijd/meestal met z'n tweeën reizen is een slaaphefdak niet echt nodig. Een pop-up dakje of klein hefdak volstaat dan. Dat scheelt meestal flink in de prijs.
Als je veel bergruimte wilt voor werkmaterialen, dan is een standaard (Westfalia) inrichting niet ideaal. De kasten zijn ingericht voor het opbergen van spullen voor het reizen en kamperen, maar niet zo handig voor veel of grotere materialen. Een eenvoudige zelfbouwcamper heeft voor dat soort spullen vaak meer ruimte en is over het algemeen een stuk goedkoper.
En wil je perse op kwarttarief voor de belasting rijden of maakt dat niet uit omdat je de auto ook voor dagelijks gebruik rijdt? Dan hoef je nog minder eisen te stellen aan het interieur en vind je ook makkelijker iets goedkopers.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Even voorstellen: Lenneet & Yvonne

Bericht door Snautzer »

Hoi en welkom. Ter inspiratie: Ik heb deze omgebouwd naar camper. Als je het d4aadje leest zie je dan het geen luxe camper is. Maar wel 1 waar ik weken mee rond kan trekken.
Een lange (schilt 40 cm en dat is een hoop in een beperkte ruimte) wielbasis t4, syncro airco stand kachel en hefdakje. Ik denk dat de plaatsing van mijn bed bank ook wel een goeie is als je veel vracht moet meenemen. En kan toch als volwaardig 2 pers bed dienen.

Als je een beetje out of the box denkt, is er veel mogelijk. En een beetje lef. Je koopt een bus die tot 2003 is gemaakt. Ook milieu regels kunnen van invloed zijn of het handig is een ouwe bus te kopen.

Ik heb denk ik meer t4 gehad dan menigeen en weet zolangzamerhand wel wat het kost om een bus weer naar een betrouwbare staat te brengen.

Mocht je in de buurt van Leiden zijn kan je eens komen kijken
Lennert-Yvonne
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2020, 21:36

Re: Even voorstellen: Lenneet & Yvonne

Bericht door Lennert-Yvonne »

Dankjewel voor jullie reacties. Het is de bedoeling om hem op camper belasting te hebben. Wel willen we hem ook privé en zakelijk gebruiken en zou de 2m hoogte een uitkomst bieden voor parkeer garages. Al we ook naar andere alternatieven kijken die hoger en groter zijn.
Verder zou zelfbouw idd ook een optie kunnen zijn.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Even voorstellen: Lenneet & Yvonne

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier bij WJW! En veel succes bij de zoektocht naar een geschikte bus.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie