Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

vragen over de T6
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door Henk250 »

Voor degene die interesseert.

:yes

Bericht van VW We Connect .


Op 02-12-2020 tussen 00:01 en 04:00 uur (MEZ) voeren wij een aanpassing aan onze systemen door, waarbij wij vervolgens op uw medewerking zijn aangewezen. Als je na dit moment je Volkswagen start, moet er opnieuw communicatie tussen uw auto en onze systemen plaatsvinden.

Hierbij moet in het infotainmentsysteem van de auto het profiel van de hoofd- of medegebruiker worden geselecteerd en de correcte S-PIN worden ingevoerd. Als u als hoofdgebruiker lange tijd geen toegang tot uw auto hebt, informeer dan een medegebruiker over de stappen die na de systeemupdate moeten worden uitgevoerd. Hieronder geven wij u hiervoor een uitvoerige handleiding.

Wij willen er nadrukkelijk op wijzen dat na het bovengenoemde tijdsinterval van de geplande systeemaanpassing tot aan het opnieuw starten van uw auto diverse mobiele onlinediensten niet functioneren. In deze periode ontvangt u geen waarschuwingen uit de auto in uw We Connect-app, in het We Connect-portaal of als e-mail en kunnen er bovendien geen commando’s via de We Connect-app of vanuit het We Connect-portaal naar de auto worden verstuurd.

Dit is van toepassing op de volgende diensten: “Vergrendelen & ontgrendelen”; “Claxonneren & knipperen”; “Parkeerpositie”; “Wagenstatusrapport”; “Wagenstatus”; “Online interieurvoorverwarming”; “Online alarmsysteem”; “Snelheidswaarschuwing”; “Gebiedswaarschuwing”.

Houd er met name rekening mee dat er in het genoemde tijdsinterval geen waarschuwingen van de dienst “Online alarmsysteem” kunnen worden ontvangen. Het alarmsysteem wordt in geval van een poging tot diefstal zoals gewoonlijk geactiveerd, u wordt daar echter niet over geïnformeerd door middel van een waarschuwing in uw We Connect-app of in het We Connect-portaal.

Probeer daarom de tijd na de systeemupdate tot het opnieuw starten van uw auto kort te houden (zo mogelijk binnen 24 uur) om zo snel mogelijk een hernieuwde communicatie tussen uw auto en onze systemen mogelijk te maken.


:yes

Of dit alleen voor de T6.1 is,is mij niet duidelijk.
Ik verwacht voor elke VW die dit aan boord heeft.

:ikrij

Hopelijk lost dat de lopende problemen op.
Tevens is er een app update voor je mobieltje.

:toppie
Laatst gewijzigd door Henk250 op 01 dec 2020, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door Pascal-141 »

Heb ik ook ontvangen gisteren . Is niet de eerste keer hoor.
Na de vorige systeemupdate , liep bij mij het systeem helemaal vast : geen radio , geen navigatie, gewoon niks meer ... Reset hielp ook niet . Dus ik kon naar de dealer om daar een reset of update of whatever te laten doen . :muur

Sindsdien werkt het systeem tot nu toe wel goed
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door Multivan Generation »

Heb je garantie hierop als je naar een dealer moet, omdat het nadien niet meer werkt?

Hoe gaat dat over zeg 4 jaar als je auto uit de garantie is, met de kosten van een garage bezoek , welke veroorzaakt is geworden door een software update?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef: 01 dec 2020, 13:09 Heb je garantie hierop als je naar een dealer moet, omdat het nadien niet meer werkt? Ja uiteraard

Hoe gaat dat over zeg 4 jaar als je auto uit de garantie is, met de kosten van een garage bezoek , welke veroorzaakt is geworden door een software update? Geen idee , na de garantie kom ik niet bij een VW dealer ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door Multivan Generation »

Nee precies Pascal en dat is nu net mijn punt.
Want je radio werkte niet meer..
Pascal-141 schreef: 01 dec 2020, 08:10 Na de vorige systeemupdate , liep bij mij het systeem helemaal vast : geen radio , geen navigatie, gewoon niks meer ... Reset hielp ook niet . Dus ik kon naar de dealer om daar een reset of update of whatever te laten doen . :muur
Als je dan na de garantie periode je systeem update en je gaat niet meer langs de dealer, wat dan? Vernaggelde hardware waar je niets meer mee kunt...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door vw_camper »

Ik heb een T6.1 California Ocean, maar waarschijnlijk gebruik ik We Connect of andere franjes niet.
Tot nu toe heb ik nog niks gehoord over updates.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef: 01 dec 2020, 22:15 Nee precies Pascal en dat is nu net mijn punt.
Want je radio werkte niet meer..
Pascal-141 schreef: 01 dec 2020, 08:10 Na de vorige systeemupdate , liep bij mij het systeem helemaal vast : geen radio , geen navigatie, gewoon niks meer ... Reset hielp ook niet . Dus ik kon naar de dealer om daar een reset of update of whatever te laten doen . :muur
Als je dan na de garantie periode je systeem update en je gaat niet meer langs de dealer, wat dan? Vernaggelde hardware waar je niets meer mee kunt...
Wie zegt dat ik het systeem zou updaten na de garantie ? :knipoog Dat zal ik tegen dan nog wel bekijken , zolang de radio/muziek functie werkt en de telefoon werkt handsfree , is het OK voor mij . De navigatie intresseert me weinig , ik vind die toch niet echt goed nu , de navigatie doet blijkbaar geen "real life" , dus als er ergens bvb een weg afgesloten is door wegenwerken , of er staat ergens een file , dan stuurt de navigatie mij er recht naartoe :muur
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door Snautzer »

Ik zou liever mijn geld stoppen in een goede telefoon dan in die vw software meuk.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door Henk250 »

vw_camper schreef: 01 dec 2020, 23:16 Ik heb een T6.1 California Ocean, maar waarschijnlijk gebruik ik We Connect of andere franjes niet.
Tot nu toe heb ik nog niks gehoord over updates.
Waarschijnlijk heb je het niet geactiveerd of een ouder audio toestel er in
zitten denk ik dan.

:yes
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door vw_camper »

Ik heb We Connect inderdaad nooit geactiveerd omdat het mij niet erg nuttig leek. Wat het Campercentrum Amersfoort heeft gedaan, weet ik niet.
Hij is nu bijna 1 jaar oud, tsja wat is oud lol. Navigeren doe ik met Google Maps met aangesloten Iphone en op het mediascherm, werkt perfect.
Wat kan ik nog meer doen met We Connect?
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door Multivan Generation »

vw_camper schreef: 02 dec 2020, 18:10 Wat kan ik nog meer doen met We Connect?
Lees ook de eerste post nog eens :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door vw_camper »

Vandaag We Connect er (eindelijk) op gezet en het werkt grotendeels. Als ik het goed begrijp, heb ik de update ook, want ik heb op 3-12-2020 geactiveerd. Nu nog wat lezen in het handboek wat ik er precies mee kan.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door Henk250 »

Tot nog toe lijkt alles naar behoren te werken.
:toppie
Het lijkt er op de VW zijn werk gedaan heeft qua software.
Hopelijk blijft het zo.

:yes :yes
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door Pascal-141 »

Henk250 schreef: 10 dec 2020, 22:38 Tot nog toe lijkt alles naar behoren te werken.
:toppie
Het lijkt er op de VW zijn werk gedaan heeft qua software.
Hopelijk blijft het zo.

:yes :yes
Ik heb niks gemerkt van de update van 02/12 , de radio en de rest bleef het ook gewoon doen en vroeg ook niet om de pin code in te geven . Was dat bij jou wel zo , Henk ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Systeemupdate van de mobiele onlinediensten voor uw Volkswagen We Connect.

Bericht door Henk250 »

Pascal, bij starten komt er na enige tijd bericht:
Software update beschikbaar oid.
Als je op ok klikt,doet hij dat in de achtergrond,terwijl
je stilstaat,dus niet onder het rijden.
Bij elke stop geeft hij aan dat hij verdergaat met de update.
Op zich duurde het updaten niet lang,en gaf hij bericht dat het klaar was.
Vervolgens moest je opnieuw de auto starten,waarna alles werkte.
En nee,geen pincode gevraagd,wel vlottere verbinding nu met de iPhone.
Of dit met andere toestellen ook zo is weet ik niet.
:yes

Gisteren melding dat er een raam openstond.
Was dus niet,en hij slaapt in een garage.
Hopelijk is dit geen euvel.


:toppie


:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Plaats reactie