Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deuren openen niet en alarm aan

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 dec 2019, 17:53

Deuren openen niet en alarm aan

Bericht door Ar-noob »

Misschien een wat vaag verhaal, maar bij mijn 1.9 TDI (2004) willen de deuren niet meer openen met de afstandbediening (waarvan ik overigens elke drie maanden de batterij moet vervangen). Als ik de deur open met de sleutel kan ik wel binnen maar gaan de alarmlichten knipperen. Ik blijk wel de deur te kunnen afsluiten met de contactsleutel zodat ik de voorlaatste (;=)) keer niet eens meer naar buiten kon, dit groot groot plezier van mijn buren overigens. Gebruik van de andere sleutel resulteerde niet in een oplossing. In de VW-garage bleek de aangesloten diagnoseapparatuur geen problemen te zien, met uitzondering van de ventilator van de koeling die te hard draaide. De garage moddert wat verder maar ziet nog niet echt een oplossing voor het probleem. Heeft iemand hier een idee?
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Deuren openen niet en alarm aan

Bericht door STEGMA »

Dus als ik het goed begrijp kun je wel naar binnen en afsluiten met de sleutel en ook starten?
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 dec 2019, 17:53

Re: Deuren openen niet en alarm aan

Bericht door Ar-noob »

Ja, dat gaat inderdaad. Alleen gaan dan direct de alarmlichten knipperen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Deuren openen niet en alarm aan

Bericht door Multivan Generation »

Wat geeft je dashboard, de auto-outline aan als :

1 met afstandbediening openen
2 met sleutel openen
3 handmatig bestuurdersportier openen
4 handmatig bijrijdersportier openen
5 handmatig schuifdeur openen
6 handmatig achterdeur of achterklep openen
7 motorkap openen.

Daarmee kun je wellicht uitsluiten of het door een defecte microswitch in een slot veroorzaakt wordt en wellicht dan ook welk slot niet juist reageert.
Je kunt ook de binnenverlichting extra bekijken of die reageert op allen portieren en achterklep.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 dec 2019, 17:53

Re: Deuren openen niet en alarm aan

Bericht door Ar-noob »

Dank Peter,
Ik zal een afdruk van dit bericht bij de garage afgeven Misschien dat er zo wat vaart in het oplossen van de puzzel komt ...

Arno
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 dec 2019, 17:53

Re: Deuren openen niet en alarm aan

Bericht door Ar-noob »

Het probleem bleek te worden veroorzaakt door 2(!) defecte sleutels en een los draadje. Bovendien bleek ook de hoorn van het alarm defect. Dat heb ik overigens niet laten repareren, de bus staat hier meestal in een parking onder het complex ...

Dank voor het meedenken!
Plaats reactie