Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bedieningspaneel E153

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
stefandeckers
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:33

bedieningspaneel E153

Bericht door stefandeckers »

Hallo het bedieningspaneel e153 doet het niet meer ;
Als ik de stekker, op de achterzijde , monteer lichten al de display-elementen op en de ventilator van de koelbox start.
Ongeacht ik toets 8 indruk om verder te gaan in het testprogramma , zoals beschreven in de instructies ,gebeurt er niets .
Het is alsof gans de unit geblokkeerd is en deze gewoon niet meer reageert op het indrukken van de toetsen.
Heeft iemand al hier ervaring mee?
stefandeckers
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:33

Re: bedieningspaneel E153

Bericht door stefandeckers »

En ook nog ,de DIP schakelaar staat 1 op aan en 2 3 4 op uit.
Ik vermoed dat 1 vermits er 2 batterijen gemonteerd zijn op aan moet staan maar wat in godsnaam type, 1 zonneschijn, en type 2, delta betekend,
mij een raadsel.de twee volgende staan op uit en lijkt mij logisch.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: bedieningspaneel E153

Bericht door J vd Pal »

Hoi Stefan,

Deze ken je? http://www.westfaliat4.info/VW_T4_Zentr ... ik2006.pdf

Ik snap niet wat je met toets 8 bedoelt, in de beschrijving hebben de toetsten de nummers 11-18 en moet je meerdere toetsen indrukken om in het zelfanalyse programma te komen (blz. 7 en verder).

Zonneschijn (= Sonneschein = merknaam) accu's zijn GEL accu's en een delta accu is een gewone accu.

De instellingen voor de DIP schakelaars zijn goed ingesteld als je een GEL accu hebt in jouw camper.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
stefandeckers
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:33

Re: bedieningspaneel E153

Bericht door stefandeckers »

Thanks Jasper
Bij wiki staat de Nederlandse versie van de Westfalia uitleg. Daarin staat de nr 8 toets ,toets om de temperatuur naar beneden te krijgen, als nr 8 aangegeven ,deze is ook om verder te gaan in het testprogramma.
Zonet even aan het surfen geweest en de prijs voor een nieuwe bedieningsunit is behoorlijk.
Als het nodig is zal ik hem wel moeten vervangen maar indien de oorzaak elders ligt ben ik bang deze nieuwe ook te mollen.
Twee jaar geleden is de batterijlader tijdens een vakantie stuk gegaan en nadien heeft "Henk" mij aan een nieuwe geholpen.Met succes.
En wat de dip schakelaar betreft er zitten gel batterijen in dus die setting is in orde.
Zoek ondertussen verder.
Plaats reactie