Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bekabeling / aansluiten speakers dashboard / deur

vragen over de T5
tonvandelangkruis
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Den Haag

Re: Bekabeling / aansluiten speakers dashboard / deur

Bericht door tonvandelangkruis »

Dankjewel voor info over stroom voor de antennes in de spiegel. Tot nu toe 1 enkele en een dubbele fakra stekker gevonden. Geen van de drie geeft goed Fm signaal. Maar er zit ook een antenne in het raam. Daar zat geen kabel (meer) aan. Achter de achteruitkijkspiegel zit een contactpunt dat precies past op zo'n 9v batterij klemmetje. Daar een coax kabel op gezet en aangesloten op de radio, met een antenneversterker ertussen. Heb nu eindelijk goede Fm ontvangst. Alleen nog even de kabel wegwerken. Ben nog wel benieuwd waar die drie Fakra stekkers nog goed voor zijn. DAB? GPS?
BosscheBol
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 aug 2010, 12:37

Re: Bekabeling / aansluiten speakers dashboard / deur

Bericht door BosscheBol »

Fijn dat je nu ook goede ontvangst hebt.
De (batterij) aansluiting die je omschrijft zegt mij niks, maar als t werkt, dan werkt het :toppie
Wat die andere Fakra aansluitingen zijn weet ik niet, 1 zou ook nog GSM antenne kunnen zijn?
Bij mij kon ik er maar 1 vinden en dat werkte dus voor geen meter.
De antenne die ik nu heb, besteld op amazon, had helaas niet de bevestiging (13 mm rond gat) zoals op de afbeeldingen op de website, maar moest eigenlijk bevestigd worden op een vierkant gat van 20mm.
Met wat geknutsel met plat rubber van 4mm, wat kit, in een gat van 13mm heb ik m toch waterdicht erop gekregen.
Antenne werkt als een tierelier :yes
Naamloos-1.jpg
Gebruikersavatar
Vmaxxer
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mar 2018, 21:29
Locatie: Zutphen

Re: Bekabeling / aansluiten speakers dashboard / deur

Bericht door Vmaxxer »

Ik heb alleen een DAB raamantenne geplaatst en de ontvangst is perfect.
Eerlijk gezegd gebruik ik FM nu totaal niet meer, een FM antenne is dus ook geheel overbodig (bij mij)
550x481.jpg
2006 T5 2.5 AXD
Plaats reactie