Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koplamp

vragen over de T5
Plaats reactie
Tim Jongkees
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2020, 11:33
Locatie: Schermerhorn

koplamp

Bericht door Tim Jongkees »

Ik ben in het bezit van een T5 uit 2013. Deze heeft regelmatig een storing in de linker koplampgroep.
Als ik grootlicht inschakel in de stand automatisch of aan werkt alles normaal, of vaak ook niet. Als grootlicht het doet, brandt ook het blauwe lampje op het dashboard. Als het grootlicht weer eens weigert, brandt ook het blauwe lampje niet. Als ik dan flitssignaal geef brandt zowel het grootlicht als het blauwe lampje.
Ik weet niet of het schakelen via een relais gaat of direct.
De ene algemene garage zegt dat er een slecht massacontact is, de andere denkt dat het gewoon de lamp zelf is. Volgens de vw dealer moet de hele koplampunit vervangen worden omdat er een contactpunt is ingebrand. De aansluitstekker van die unit ziet er klokgaaf uit.
In de zekeringenkast zit geen referentiekaart en de dealer weigert er eentje te leveren.

Lastig allemaal, wat zou er aan de hand zijn?

Tim Jongkees
BosscheBol
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 aug 2010, 12:37

Re: koplamp

Bericht door BosscheBol »

De zekeringkasten zijn voor mij ook een drama.
Op 5 plaatsen zitten zekeringen, zonder fatsoenlijke beschrijving welke zekering waarvoor dient.
Zie de juiste zekering maar te vinden.
Succes ermee.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: koplamp

Bericht door Multivan Generation »

@Tim
Misschien een rare vraag, maar welke koplampen heb je het over?
H4, H7 of Xenon?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie