Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

vragen over de T5
stevenr
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 sep 2015, 19:01
Locatie: Belgie

verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door stevenr »

Hallo
Ik heb een T5 gp gekocht maar die is voorzien van een rcd310 radio met bluetooth en DAB. Parkeersensoren en achteruitrijcamera heeft hij ook niet.
Dit toestel voldoet niet aangezien ik inbouwnavigatie, parkeersensoren en een achteruitrijcamera wens.
Heeft iemand een goed adres, liefst in België of aan de Nederlandse grens waar ze dit alles verkopen en kunnen inbouwen.

Mvg.
jomeo
Berichten: 299
Lid geworden op: 24 aug 2020, 20:17

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door jomeo »

In Nederland ken ik wel goede. Ook bekend. Heb laatst ook compleet laten bouwen. Dynavin pro. Perfect apparaat. Op dit moment is dit veel beter dan mijn auto zelf :bonk
Het is wel in Spijkenisse.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33803
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door Multivan Generation »

Kijk eens naar dit toestel.

https://xtrons.com/vw-skoda-seat-variou ... m-pq90mtvl

Werkt prettig en heel eenvoudig zelf te installeren.

PDC achter en ook een achteruitrij camera, is misschien niet nodig.
Wellicht volstaat alleen een achteruitrij camera (bij 3de remlicht) als aanvulling op jouw extra zicht.

Mocht je dat toestel willen zien, dan ben je welkom.
Mag je daarna wel meteen 10 dagen in quarantaine met de huidige regeltjes. :gekte

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door AchterKoeker »

Multivan Generation schreef: 18 dec 2020, 08:15 Kijk eens naar dit toestel.

https://xtrons.com/vw-skoda-seat-variou ... m-pq90mtvl

Werkt prettig en heel eenvoudig zelf te installeren.

PDC achter en ook een achteruitrij camera, is misschien niet nodig.
Wellicht volstaat alleen een achteruitrij camera (bij 3de remlicht) als aanvulling op jouw extra zicht.

Mocht je dat toestel willen zien, dan ben je welkom.
Mag je daarna wel meteen 10 dagen in quarantaine met de huidige regeltjes. :gekte

Groeten Peter
Voor 1/4e van het geld heb je precies hetzelfde op aliexpress :bifun

Kwaliteit is zelfde, ze komen allemaal uit hetzelfde fabriek in china :bonk
Bijlagen
Screenshot_20201218-153008_AliExpress.jpg
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door hugopoley »

Ik kan je caraudiozeeland in Goes wel aanbevelen, maar ik weet niet of dat te ver is voor je.
Heeft in ieder geval veel verstand van zaken en levert een goede service. Heeft bij mij ook al het een en ander gedaan.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33803
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door Multivan Generation »

AchterKoeker schreef: 18 dec 2020, 15:31 Voor 1/4e van het geld heb je precies hetzelfde op aliexpress :bifun
Dus niet, maar dat kon jij ook niet weten.. :zwaai
De mijne heeft een 2 DIN scherm maar de unit is maar 1 DIN, dus je houdt lekker veel ruimte over om je kabels weg te werken.
Ook past er een SD-kaartje in.
Snel gezien lijkt het hetzelfde, maar die van mij komt gewoon geleverd uit Engeland, binnen 2 dagen in huis, en bij garantie issues wat korter op de bal spelen (hoop ik dan toch) als een verkoper uit het verre Oosten die geen thuis geeft..

Verder Android 10, met front en back camera mogelijkheid, 64 bits 4 Gb ram ipv 2 , 64 Gb Rom ipv 32 , hexacore vs quad core..en nog meer verschillen.

Vergelijk zelf maar:
https://xtrons.com/vw-skoda-seat-variou ... m-pq90mtvl
met deze:
https://nl.aliexpress.com/item/33026962 ... web201603_
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door AchterKoeker »

Multivan Generation schreef: 18 dec 2020, 19:23
AchterKoeker schreef: 18 dec 2020, 15:31 Voor 1/4e van het geld heb je precies hetzelfde op aliexpress :bifun
Dus niet, maar dat kon jij ook niet weten.. :zwaai
De mijne heeft een 2 DIN scherm maar de unit is maar 1 DIN, dus je houdt lekker veel ruimte over om je kabels weg te werken.
Ook past er een SD-kaartje in.
Snel gezien lijkt het hetzelfde, maar die van mij komt gewoon geleverd uit Engeland, binnen 2 dagen in huis, en bij garantie issues wat korter op de bal spelen (hoop ik dan toch) als een verkoper uit het verre Oosten die geen thuis geeft..

Verder Android 10, met front en back camera mogelijkheid, 64 bits 4 Gb ram ipv 2 , 64 Gb Rom ipv 32 , hexacore vs quad core..en nog meer verschillen.

Vergelijk zelf maar:
https://xtrons.com/vw-skoda-seat-variou ... m-pq90mtvl
met deze:
https://nl.aliexpress.com/item/33026962 ... web201603_
Met mijn comment wou ik alleen aangeven dat je voor minder geld ook gewoon hetzelfde kan hebben. Verder had ik nog een aantal opmerkingen over uw comment:
  • Met de (willekeurig gekozen) Aliexpress advertentie wou ik alleen aangeven dat je voor minder geld ook een soortgelijke radio kan krijgen die ook hetzelfde kan. Het was dus niet echt handig van mij om te zeggen dat het precies dezelfde radio's zijn.
  • Engeland zit immers uit de EU, wat dus betekent dat je (na 31 december) invoerheffingen moet betalen. Bij Aliexpress hoeft dat niet, omdat hier vaak ook vanuit Spanje of België verzonden wordt.
  • Je krijgt wel degelijk garantie van Aliexpress. Als (bijvoorbeeld) de radio kapot aankomt of helemaal niet werkt, kan je direct geld terug vragen (verkoper krijgt pas geld na goedkeuring van de koper).
  • Een gemiddelde gebruiker heeft niet zo veel aan 4gb ram en een hexacore processor (mits je videogames gaat spelen op de radio).
Niet iedereen kan (en wil) (bijvoorbeeld) even paar honderdjes extra uitgeven aan een duurdere radio, terwijl ook een soortgelijke voor minder geld te halen is. Velen van ons doen hier dus ook aan DIY (anders rijden we allemaal wel in een splinternieuwe Multivan / California). Het geld dat we daarmee besparen, gebruiken we dus ook voor andere dingen (bijv. nieuwe mods, onderhoud, etc.). Niet iedereen hier kan (en wil) een weekendje op reis naar de Dealer (of xtrons) zoals u dat voor velen hier aanbeveelt. :proost
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
BosscheBol
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 aug 2010, 12:37

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door BosscheBol »

Zelf heb ik nog een beetje ouderwetse Pioneer FM/AM/CD/USB/Bluetooth radio erin zitten, waar ik nog steeds tevreden over ben, zeker het geluid klinkt prima.
In de toekomst zal FM langzaamaan gaan verdwijnen, ten gunste van DAB+ en ben ik ondertussen ook al aan het rondkijken voor wat anders.
Tijdens mijn interwebs zoektocht ben ik ook al wat Chinese Android-achtige radio's tegengekomen, met heel veel erop, voor heel weinig geld.
Gezien mijn niet al te beste ervaring met merkloze Chinese electronica en ik veel tijd in de auto doorbreng, heb ik op 1 of andere manier toch meer voorkeur voor de wat bekendere gevestigde merken.
Terecht of onterecht?
Na overstappen van T4 op T5 heb ik door de hoek van positionering van de radio in de T5, wat meer moeite om t display uit te lezen.
Had al wat 1-dins radio's gezien met een in hoek verstelbaar scherm...
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 628
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door Lutra »

Multivan Generation schreef: 18 dec 2020, 19:23
AchterKoeker schreef: 18 dec 2020, 15:31 Voor 1/4e van het geld heb je precies hetzelfde op aliexpress :bifun
Dus niet, maar dat kon jij ook niet weten.. :zwaai
De mijne heeft een 2 DIN scherm maar de unit is maar 1 DIN, dus je houdt lekker veel ruimte over om je kabels weg te werken.
Ook past er een SD-kaartje in.
Snel gezien lijkt het hetzelfde, maar die van mij komt gewoon geleverd uit Engeland, binnen 2 dagen in huis, en bij garantie issues wat korter op de bal spelen (hoop ik dan toch) als een verkoper uit het verre Oosten die geen thuis geeft..

Verder Android 10, met front en back camera mogelijkheid, 64 bits 4 Gb ram ipv 2 , 64 Gb Rom ipv 32 , hexacore vs quad core..en nog meer verschillen.

Vergelijk zelf maar:
https://xtrons.com/vw-skoda-seat-variou ... m-pq90mtvl
met deze:
https://nl.aliexpress.com/item/33026962 ... web201603_
Deze lijkt er meer op, maar het blijft natuurlijk altijd een gokje met wat je uit China haalt.

https://a.aliexpress.com/_mtgzKeD
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33803
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door Multivan Generation »

@Lutra
Inderdaad die is het.
Ik heb geen aandelen of zo, maar het werkt echt prettig en heel snel. Goede carkit ook.

Was eigenlijk een indirecte tip van SanderdB geloof ik, die in een heel ander topic, dit merk (ander type), tipte en er goede ervaringen mee had.

Soms geven ze kortingen, ik betaalde bijvoorbeeld 30% minder als op hun site..

Wat iemand anders kiest, dat moet men zelf weten he. Kwestie van budget en welke eisen men heeft..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door sanderdb »

Klopt, ik heb deze radio ook. Inderdaad Xtrons heeft een eigen label net als Joying op de radio's. Het is dus net waar je voor wilt kiezen. Xtrons levert over het algemeen heel snel, Alie duurt natuurlijk meestal wat langer.
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door AchterKoeker »

Multivan Generation schreef: 19 dec 2020, 09:34 Wat iemand anders kiest, dat moet men zelf weten he. Kwestie van budget en welke eisen men heeft..
Aan deze opmerking kan ik al zien dat je mijn bericht niet goed hebt gelezen :ikrij
Multivan Generation schreef: 19 dec 2020, 09:34 Wat iemand anders kiest, dat moet men zelf weten he.
Ik geef alleen maar aan dat er ook goedkopere radio's zijn die hetzelfde kunnen doen als uw unit (van 400+ euro). Ik heb nooit gezegd dat iemand per se iets moest aanschaffen.
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door ktmkrik »

Tja en daarom heb ik voor een Kenwood DMX8020DABS gekozen, daar een Kenwood DRV-N520 aan gekoppeld en het geheel afgemaakt met twee setjes Gladen GLADEN SQX 165 gekoppeld aan de Mosconi D2 150.2 , een GLADEN SQX 10 woofer gekoppeld aan de Mosconi D2 500.1.
Kost een paar centen maar dan heb je ook iets :yes
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door AchterKoeker »

ktmkrik schreef: 19 dec 2020, 22:02 Tja en daarom heb ik voor een Kenwood DMX8020DABS gekozen, daar een Kenwood DRV-N520 aan gekoppeld en het geheel afgemaakt met twee setjes Gladen GLADEN SQX 165 gekoppeld aan de Mosconi D2 150.2 , een GLADEN SQX 10 woofer gekoppeld aan de Mosconi D2 500.1.
Kost een paar centen maar dan heb je ook iets :yes
Een kenwood is toch wel iets anders dan een Chinese radio :knipoog Kost misschien iets meer dan een xtrons unit, maar dan heb je inderdaad ook veel meer qua kwaliteit, etc.
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
Vmaxxer
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mar 2018, 21:29
Locatie: Zutphen

Re: verkoop en inbouwadres dubbeldin radio

Bericht door Vmaxxer »

Even ter vergelijk:
Ik had een AliExpress dubbel din Android 10 ding erin zitten (bij aanschaf bus zat dier er al in) en dat was verbazingwekkend goed apparaat.
Als je kleine bugjes kunt accepteren that is.. :lach
Android auto werkte echter niet goed waardoor ik constant de hele riedel van het koppelen opnieuw moest doorlopen. dat was niet fijn.

Ik heb toen een Pioneer SPH-DA230DAB (inmiddels alweer opgevolgd door nieuwer type) voor €300,- in een aanbieding en die doet perfect wat ie moet doen. Android auto met spotify en navigatie en een perfecte DAB+ ontvangst.
Inbouwen en kabels wegwerken is met een beetje gepruts goed te doen.

Net als met alles is alle waar naar zijn geld en alleen jij kan bepalen wat je er voor over hebt om zonder gek*t van geluid en navigatie te genieten.
2006 T5 2.5 AXD
Plaats reactie