Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

acv motor ombouwen naar 850 TDI

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door Multivan Generation »

jos_br schreef: 09 dec 2020, 17:29 Wij hebben weleens de torsievering van een ambulance eronder gezet, dat rijdt echt super bij een verlaagde of zware T4.

Jos.
Ik had de grijze er onder... ik kwam van die lichte groene.. ook een goede aanvulling ja :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
OldschoolCustoms
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 mei 2016, 11:46
Locatie: Retie (BE)

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door OldschoolCustoms »

jos_br schreef: 09 dec 2020, 17:29 Wij hebben weleens de torsievering van een ambulance eronder gezet, dat rijdt echt super bij een verlaagde of zware T4.

Jos.
Dat zullen de roze zijn dan niet?
Had het geluk deze al onder men T4 te hebben toen ik hem verlaagde :yes
Current rides:
- 1991 VW Golf MK2 1.6
- 1998 VW T4 2.5TDI 102pk

Volkwagen parking ONLY!!
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door powerpiep »

Ik heb ook roze torsieveren van voor, ik vind het fijner.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Gebruikersavatar
julien
Berichten: 270
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:58
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door julien »

Voor zover ik kon zien zijn mijn torsiestaven gewoon zwart, maar het ging over stabilisatie stang, iets minder duiken in een bocht mag wel van mij... Ik heb de voorkant overigens een flink stuk verlaagd momenteel.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW

:T44EVER
Gebruikersavatar
julien
Berichten: 270
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:58
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door julien »

Klaas87 schreef: 18 sep 2019, 15:01 Hallo julien

Leuk project en zeker leuk te lezen dat je de bus na de jaren nog hebt.


Heb je trouwens de pomp ook vervangen ? Of heb je die laten zitten.
Wil namelijk het zelfde doen. En totdat ik deze forum via google tegen kwam al helemaal.

Brandstofpomp is gewoon de originele van de ACV, sorry voor de late reactie.
Gr Klaas
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW

:T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door Multivan Generation »

Als je de torsiestaaf aandachtig bekijkt dan zijn ze inderdaad zwart,
maar bij het montage punt met de 2 boutjes, op die zowat onmogelijke plek,
dan zie je daar een extra afwijkende kleur verf zitten.

groen, bruin, blauw, paarsroze, grijs etc. Die kleuren corresponderen met verschillende diameters en stijfheid,

Doe er je voordeel mee.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
julien
Berichten: 270
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:58
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door julien »

Multivan Generation schreef: 08 dec 2020, 21:49 Ik hoop dat je een 27 mm stabilisatorstang aan de voorzijde hebt.
Ik heb m net opgemeten en hij is 24 mm...
Ik moet dus op zoek naar een dikkere en gelijk één voor achter.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW

:T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door Multivan Generation »

julien schreef: 28 dec 2020, 16:45
Multivan Generation schreef: 08 dec 2020, 21:49 Ik hoop dat je een 27 mm stabilisatorstang aan de voorzijde hebt.
Ik heb m net opgemeten en hij is 24 mm...
Ik moet dus op zoek naar een dikkere en gelijk één voor achter.
Je moet niets natuurlijk, maar het is een welgemeend advies.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
julien
Berichten: 270
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:58
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door julien »

Bedankt voor de tip juist!
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW

:T44EVER
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door powerpiep »

Ik ben ook weer aan het klooien, dit keer met papa z'n busje.
Acv blok en bak gekocht,
Alle pakkingen, keerringen, riemen en koppeling vervangen,
Volvo 850 pomp
Volvo 850 inlaat (gestroomlijnd)
Volvo 850 verstuivers
AXG turbo, spruitstuk, downpipe, N75 klep,
Nieuwe schakelbolletjes,
T5 intercooler
Enz.
Bijlagen
16168817199300.jpg
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door powerpiep »

Ik heb de EGR plaat gebruikt om de inlaat druk sensor in te zetten, originele kabel is net lang genoeg.
Bijlagen
16170898949463.jpg
16170898948951.jpg
16170898948200.jpg
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door Snautzer »

Mooi werk. Ben benieuwd naar de uitkomst en blijf het volgen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door Multivan Generation »

Beetje dik plaatje, ik hoop dat de meting dan precies genoeg is. Zit waarschijnlijk nu te ver uit het midden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door powerpiep »

Hij zit normaal net hetzelfde als in de standaard intercooler, als ik hem dieper zet gaat de rubber er door.
Het plaatje is maar 2mm, ik heb er een kort buisje op gelast.
Die dikke plaat is een stuk van de egr pijp, die gebruik ik als klemflens, en in dit geval ook om draad in te tappen.
Druk is druk toch? Het is geen luchtmassameter die echt in de stroom moet zitten of wel?

Hoe bedoel je uit de midden, in het laadlucht-circuit?
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI

Bericht door Multivan Generation »

De flow in het midden van de straal van de buis is anders als verder naar buiten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie