Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 L1 2013 camperombouw

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Doeha
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:45

t5 L1 2013 camperombouw

Bericht door Doeha »

hoi mensen,

mijn naam is juul en ook ik ben begonnen met een camperombouw projectje..
ik droom eigenlijk al jaren van een eigen campertje. en sinds ik als timmerman werk op de bouw zie ik alleen maar mooie vw busjes om me heen en toen dacht ik: die wil ik ook een! toen ik erachter kwam dat er zoiets bestond als het kwarttarief voor campers kwamen ineens 2 wensen bij elkaar!
ik heb deze bus dus gekocht voor dagelijks vervoer, maar ook zo nu en dan uitstapjes om bv te kitesurfen of naar de bergen te gaan.
ik ga dus langzaam aan beginnen met bouwen, start echt met het minimale benodigde en kom er gaande weg wel achter wat mooi, fijn, leuk is..

de bus die ik gekocht heb is een vw t5 KWB dubbelcabine uit 2013, 114PK handgeschakeld met 200.000 km op de teller. particulier gekocht van iemand die zn bedrijf op heeft moeten doeken vanwege corona.

inmiddels zit het hefdak erin, een fiscaal hefdak van FSL, heb ik de bus om laten keuren bij het rdw, BPM aanvraag ingediend en wacht ik nu op de rekening en kenteken. de meest stressvolle zaken zijn achter de rug dus nu kan ik mooi op mn gemak gaan bouwen ;). het eerstvolgende dat gaat gebeuren is isoleren.
Bijlagen
hefdak er zelf ingebouwd
hefdak er zelf ingebouwd
zoals ik hem kocht
zoals ik hem kocht
20201029_165343.jpg
Laatst gewijzigd door Doeha op 24 dec 2020, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Doeha
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:45

Re: t5 L1 2013 camperombouw

Bericht door Doeha »

En de inrichting zoals hij nu is...
Bijlagen
20201223_125454.jpg
20201223_125847.jpg
Doeha
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:45

Re: t5 L1 2013 camperombouw

Bericht door Doeha »

nu dus isoleren:
er is al veel geschreven over isolatie op dit forum... de wanden en dak wil ik met schapenwol gaan isoleren. de vloer ben ik nog niet helemaal over uit.
ik wil eigenlijk de vloer thermisch en akoustisch isoleren...is er een goed materiaal die beide eigenschappen hebben? ik heb nog een betonplex laadvloer van 9mm die ik wil gebruiken. als je akoustisch wil isoleren is het dan zo dat de houten laadvloer op de isolatie moet dragen? dus een zwevende vloer, of kan je ook regels op de bodemplaat kitten waarop de betonplex draagt, en vervolgens de holle ruimtes isoleren. of werkt akoustische isolatie zo niet goed?

of zou dit mijn opbouw moeten worden dan: bodemplaat-houten regels met daar tussen xtrem o.i.d.- betonplex plaat-akoustische isolatie-afwerking

iemand een ander idee hieroverr?
Doeha
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:45

Re: t5 L1 2013 camperombouw

Bericht door Doeha »

Je die retro matrasjes maken het af he!
:knipoog .
Hoe heb jij je vloer geisoleerd, en met name de wielkasten dan?
Doeha
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:45

Re: t5 L1 2013 camperombouw

Bericht door Doeha »

Haha ja ergens is dat ook jammer. Was bij mij wellicht achteraf niet nodig geweest. Maar moest toch ergens mn masterbed op vast schroeven :knipoog.
John_Baas
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2020, 11:36

Re: t5 L1 2013 camperombouw

Bericht door John_Baas »

Ik heb Agglomer Anti-trillingsplaat dikte 10 mm onder de betonplex vloer gelegt.
Heb het idee dat het echt veel geluid scheelt.
Bijlagen
20201228_184000.jpg
Doeha
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:45

Re: t5 L1 2013 camperombouw

Bericht door Doeha »

En mis je dan niet bevestigings mogelijkheden aan de vloer?
En heb je ook nog iets aan thermische isolatie gedaan?
John_Baas
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2020, 11:36

Re: t5 L1 2013 camperombouw

Bericht door John_Baas »

Doeha schreef: 28 dec 2020, 21:45 En mis je dan niet bevestigings mogelijkheden aan de vloer?
En heb je ook nog iets aan thermische isolatie gedaan?
Ik heb geen bevestiging voor een bank in mijn bus.
Verder ook niets aan thermische isolatie gedaan op de vloer.
Maar voor mij was geluid isolatie het belangrijkste.
Plaats reactie