Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Passat stuur opT5

vragen over de T5
Plaats reactie
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Passat stuur opT5

Bericht door AchterKoeker »

Beste weetjewellers,

Ik heb sinds kort een multifunctionele stuur van een passat b7 aangeschaft (met dsg-flippers :yes ). Aan de binnenkant lijkt alles wel hetzelfde (van het stuur) , alleen ziet de kabel plugjes er iets anders uit dan wat er standaard op zit (kleurtjes zijn wel zelfde + zelfde pin-layout). Onderdeelnummer hiervan is: 3c8971584a . Weet iemand misschien of dit ook zou passen op een Transporter T5 2015?
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Passat stuur opT5

Bericht door Beckontheroad »

Even zoeken naar de zoekfunctie.?

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: Passat stuur opT5

Bericht door AchterKoeker »

Beckontheroad schreef: 30 dec 2020, 14:39 Even zoeken naar de zoekfunctie.?

JB
Ik heb wel (geprobeerd) te zoeken, maar ik kon niet echt iets vinden over airbagkabeltjes (alleen over welke soorten sturen zou passen).
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Passat stuur opT5

Bericht door MarkV »

Als het platform van die Passat PQ is, dan kan het wel eens werken. Is het MQB dan heb je een adapterbox nodig voor de elektronica.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Passat stuur opT5

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bemeall
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2017, 13:56

Re: Passat stuur opT5

Bericht door bemeall »

In mijn T5 GP 2012 heb ik ook een multifunctinoneel stuurwiel ingebouwd, welke volgens mij afkomstig was uit een VW Passat. Alleen zonder flippers.

Daarbij moest ik het airbag kabel/MF kabel vervangen voor type 3C8971584F.
Wat ik me kan herinneren leek deze inderdaad vrij veel op het kabeltje wat al aanwezig was, maar net anders. Misschien heb je wat aan deze info.
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: Passat stuur opT5

Bericht door AchterKoeker »

Oei, ik heb dus niet goed gezocht :bonk

Ik zie ook dat er geen foto's (meer) zijn. Heeft u die nog wel?
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Passat stuur opT5

Bericht door Multivan Generation »

AchterKoeker schreef: 30 dec 2020, 19:28
Oei, ik heb dus niet goed gezocht :bonk

Ik zie ook dat er geen foto's (meer) zijn. Heeft u die nog wel?
ja, zie topic..
Heb ze geüpdate voor je :gekte

Ik moet nog ergens de juiste stekker hebben liggen, zou wel even moeten zoeken.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: Passat stuur opT5

Bericht door AchterKoeker »

Multivan Generation schreef: 30 dec 2020, 20:58
AchterKoeker schreef: 30 dec 2020, 19:28
Oei, ik heb dus niet goed gezocht :bonk

Ik zie ook dat er geen foto's (meer) zijn. Heeft u die nog wel?
ja, zie topic..
Heb ze geüpdate voor je :gekte

Ik moet nog ergens de juiste stekker hebben liggen, zou wel even moeten zoeken.. :knipoog
Top! Bedankt voor het updaten!
Ik heb ook nog wel een aantal vraagjes:
  • Bij foto 7 zie ik dat u alle kabeltjes weer in de stekker gedaan heeft. Linksonder is het moeilijk te zien waar de drie kabeltjes precies ingaan (oranje, paars/wit en bruin). Weet u misschien nog in welke volgorde deze zitten?
  • Ik heb zelf ook alleen een Transporter airbag (geen airbag gekregen met het stuur). Op het internet zie ik dat de stekker (wat in de airbag klik) anders lijkt dan wat er nu op de kabelboom zit (transporter stekker (geel/oranje/paars), passat stekker (geel/blauw)). Kan ik de passat-stekker gebruiken, of moet ik die van de transporter gebruiken?
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Passat stuur opT5

Bericht door Multivan Generation »

AchterKoeker schreef: 30 dec 2020, 22:15
Top! Bedankt voor het updaten!
Ik heb ook nog wel een aantal vraagjes:
  • Bij foto 7 zie ik dat u alle kabeltjes weer in de stekker gedaan heeft. Linksonder is het moeilijk te zien waar de drie kabeltjes precies ingaan (oranje, paars/wit en bruin). Weet u misschien nog in welke volgorde deze zitten?
Is te lang geleden.. helaas. maar kun je toch uittellen van foto 7.. Zou duidelijk genoeg moeten zijn.. :zwaai
  • Ik heb zelf ook alleen een Transporter airbag (geen airbag gekregen met het stuur). Op het internet zie ik dat de stekker (wat in de airbag klik) anders lijkt dan wat er nu op de kabelboom zit (transporter stekker (geel/oranje/paars), passat stekker (geel/blauw)). Kan ik de passat-stekker gebruiken, of moet ik die van de transporter gebruiken?
Transporter airbag is transporter stekker --> lijkt me logisch

Je hebt de kans dat je Transporter Airbag niet vast grendeld in het Passat stuur, moet je eerst goed uitproberen (liefste buiten de auto.)

Heb volgens mij nog wat van dat spul liggen, ik zal morgen eens kijken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Passat stuur opT5

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb dit nog voor je liggen(even voor je opgezocht, misschien kan het je helpen het is ook te koop :knipoog ):
20201231_111322 (Custom).jpg
20201231_111338 (Custom).jpg
20201231_111349 (Custom).jpg
Even heel duidelijk gesteld, een airbag kan gezien worden als een explosief, dus niet even ondoordacht een stekker er in steken.
Beetje statische elektriciteit en boem..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: Passat stuur opT5

Bericht door AchterKoeker »

Multivan Generation schreef: 31 dec 2020, 11:46 Ik heb dit nog voor je liggen(even voor je opgezocht, misschien kan het je helpen het is ook te koop :knipoog )
Wat zou zoiets (eventueel) kunnen kosten? En heeft u misschien ook een onderdeelnummer?
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Passat stuur opT5

Bericht door Multivan Generation »

Dat is afhankelijk van wat je nodig hebt.
Onderdeelnummers heb ik er niet van.
Zo'n kabelboompje bij een dealer kost je zo 50 euro dacht ik..

Dus geef even aan wat je precies nodig hebt, maak even foto's en stuur ze in een PB naar me.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Passat stuur opT5

Bericht door Multivan Generation »

AchterKoeker schreef: 04 jan 2021, 11:41
Multivan Generation schreef: 31 dec 2020, 11:46 Ik heb dit nog voor je liggen(even voor je opgezocht, misschien kan het je helpen het is ook te koop :knipoog )
Wat zou zoiets (eventueel) kunnen kosten? En heeft u misschien ook een onderdeelnummer?
@ Achterkoeker,
is het nog relevant of is het opgelost?
Laat even iets weten, dan kan ik het weer opruimen.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie