Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

vragen over de T4
Jenson
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door Jenson »

Op http://www.eldiape.com bij de downloads vind je veel elektrische schema,s denk dat de ACV er wel bij staat
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door Multivan Generation »

Superoo schreef: 31 dec 2020, 11:16
Jenson schreef: 29 dec 2020, 21:40 Op http://www.eldiape.com bij de downloads vind je veel elektrische schema,s denk dat de ACV er wel bij staat
Ik heb vluchtig gekeken, maar zag kwam geen schema tegen.
vluchtig gekeken? :nuts
http://www.eldiape.com/downloadmap/downloadmap.htm

Onder kopje PDF bestanden algemeen.. :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door dennisvt4 »

Geeft de bus nog foutcode ? Ooit zelf vergelijkbaar probleem en dat was een ventiel op de brandstofpomp waar draadbreuk zat. Het leek alsof de bus daardoor geen turbo druk meer had.

Anders rijdend uitlezen dat geeft ook meer info
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door Multivan Generation »

Superoo schreef: 31 dec 2020, 13:02
Volgens kenners, zou alleen de 151 pk AHJY/AXG een variabele turbo hebben en niet de 102 pk ACV
Die kenners weten dan vast ook wel, dat er één variant met 102 pk TDI motor is die wel een variabele turbolader heeft.
Superoo schreef: 31 dec 2020, 13:04 Ik had vanmorgen om 4.45 op de laptop gekeken. :groteogen :groteogen
Graag gedaan hoor...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2702
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door Erdem50 »

Een draadboom doormeten is toch geen hele moeilijke klus lijkt mij.

Een ACV kabelboom is best overzichtelijk dus je kan redelijk snel een boel belangrijke draden doormeten.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door dennisvt4 »

Superoo schreef: 31 dec 2020, 13:02
dennisvt4 schreef: 31 dec 2020, 12:24 Geeft de bus nog foutcode ? Ooit zelf vergelijkbaar probleem en dat was een ventiel op de brandstofpomp waar draadbreuk zat. Het leek alsof de bus daardoor geen turbo druk meer had.

Anders rijdend uitlezen dat geeft ook meer info
Ik was al veel geld kwijt en heb hem niet meer laten uitlezen.
De laatste keer bij truckcenter waren er 2 foutmeldingen
1 Brandstofpomp voortijdig inspoot.
2 Draadbreuk Magneetklep.

Volgens VW garage hebben hun de riem van de brandstofpomp 1 tand verzet.
De melding draadbreuk magneetklep, hadden hun niet maar was volgens VW deze in orde.

Bij VW hebben ze hem rijdend uitgelezen, maar was het euvel weg.
Ik haalde hem op en ben rechts, rechts rechts en weer rechts gereden en wilde ze mij niet geloven dat het probleem er nog steeds was.
De bus is toen door een andere VW garage of monteur nagekeken en kwamen tot de conclusie dat de variabele turbo niet in orde moest zijn.

Volgens kenners, zou alleen de 151 pk AHY/AXG een variabele turbo hebben en niet de 102 pk ACV

Ik zal je tip doorspelen naar de persoon die het elektrische gedeelte gaat nameten.
Als ze de pomp verzet hebben is dit met vagcom gedaan om de pomp goed te zetten ? I

Bij mij liep ie door defect in het inspuitventiel /draadbreuk in de stekker net zo en was niet juist te zetten kwa timing . Viel steeds buiten het bereik. Na het vervangen van het onderdeel was deze wel precies op de juiste waarde
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door dennisvt4 »

Superoo schreef: 01 jan 2021, 13:12
dennisvt4 schreef: 31 dec 2020, 18:58

Als ze de pomp verzet hebben is dit met vagcom gedaan om de pomp goed te zetten ? I

Bij mij liep ie door defect in het inspuitventiel /draadbreuk in de stekker net zo en was niet juist te zetten kwa timing . Viel steeds buiten het bereik. Na het vervangen van het onderdeel was deze wel precies op de juiste waarde
Het is bij de VW dealer gedaan, dus ga er wel vanuit dat ze dit dan juist hebben gedaan.
Ze zullen wel wat gedaan hebben maar lukte het ook en zo ja welke waarde ? En eerlijk heb ik niet echt vertrouwen in hoe sommige garages te werk gaan.

Zolang je niet die info hebt blijft het toch gissen
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door Hanz »

Superoo schreef: 01 jan 2021, 13:13
Erdem50 schreef: 31 dec 2020, 14:06 Een draadboom doormeten is toch geen hele moeilijke klus lijkt mij.

Een ACV kabelboom is best overzichtelijk dus je kan redelijk snel een boel belangrijke draden doormeten.
Van draadbomen heb ik geen verstand van :nuts :nuts
Dan toch maar even met Peter door één deur en de schema's op zijn website bekijken. Want dat was toch je oorspronkelijke vraag?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door Pascal-141 »

Superoo schreef: 01 jan 2021, 13:12
dennisvt4 schreef: 31 dec 2020, 18:58

Als ze de pomp verzet hebben is dit met vagcom gedaan om de pomp goed te zetten ? I

Bij mij liep ie door defect in het inspuitventiel /draadbreuk in de stekker net zo en was niet juist te zetten kwa timing . Viel steeds buiten het bereik. Na het vervangen van het onderdeel was deze wel precies op de juiste waarde
Het is bij de VW dealer gedaan, dus ga er wel vanuit dat ze dit dan juist hebben gedaan.
Als dat dezelfde VW dealer is dat aan de "variabele" turbo dacht bij een ACV , dan vrees ik er al voor ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door Pascal-141 »

Superoo schreef: 01 jan 2021, 20:28
Pascal-141 schreef: 01 jan 2021, 18:29
Als dat dezelfde VW dealer is dat aan de "variabele" turbo dacht bij een ACV , dan vrees ik er al voor ...
Waar wil je nu op aansturen?
De VW dealer zit in Limburg en de persoon die het mij zei, woont in Klazienaveen.
Jij schreef dat ze bij VW dachten aan de variabele turbo bij je ACV :
Als laatste dachten ze bij VW aan de variabele turbo, maar het schijnt dat de ACV geen variabele turbo heeft.
Dan denk ik bij mezelf al meteen dat die VW dealer maar héél weinig ervaring heeft met T4
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door koensch »

de laatste T4 kwam in 2003 op de weg. Er zijn vandaag de dag heel veel VW monteurs die misschien wel eens een T4 hebben gezien, maar absoluut geen ervaring hebben met deze auto en de vaak bizarre storingen welke zich na ca 20 jr kunnen voordoen.

Ik heb mijn busje in onderhoud bij een VW dealer en weet dat er nog 2 a 3 monteurs rondlopen die hun opleiding destijds op de T4 school hebben gehad en deze auto kunnen dromen.
Je moet dus echt op zoek naar een VW garage (of natuurlijk een onafhankelijke vakgarage) waarvan je zeker weet dat daar monteurs rondlopen met T4 kennis en ervaring.

Bij mijn garage ben ik een van de laatste klanten die met een T4 rondrijdt.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
19joopmien55
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2019, 12:21

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door 19joopmien55 »

Hallo ik ben op zoek naar een t4 portier kabelboom
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door Oskar 725 »

Zo te lezen heb je ergens kortsluiting (overgangsweerstand) het feit dat hoe langer je rijdt en hoe warmer de klacht erger wordt en ook de "wok" lucht duidt op smeltende draad isolatie door sluiting. :toppie
Groet, Oskar.
idh
Berichten: 400
Lid geworden op: 23 dec 2015, 11:32

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door idh »

Er kunnen natuurlijk meerdere oorzaken zijn. Laten we eens bij het begin beginnen. Wat is je kenteken of chassisnummer? Dan kan ik zien welke uitvoering je hebt. Er is inderdaad een variabele turbo voor een 102pk versie. Hier in NL heb ik hem echter (nog) niet gezien.

Mvg Martijn
T4 onderdelen opruiming! Iets nodig? Stuur even een berichtje.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2702
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Draadboom schema 2.5 TDI ACV gezocht

Bericht door Erdem50 »

idh schreef: 04 jan 2021, 15:41 Er kunnen natuurlijk meerdere oorzaken zijn. Laten we eens bij het begin beginnen. Wat is je kenteken of chassisnummer? Dan kan ik zien welke uitvoering je hebt. Er is inderdaad een variabele turbo voor een 102pk versie. Hier in NL heb ik hem echter (nog) niet gezien.

Mvg Martijn

Een AXL heeft die toch, oftewel syncro 102pk TDI.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Plaats reactie