Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Twee massavliegwiel

vragen over de T4
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 256
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Twee massavliegwiel

Bericht door autocaravana »

Het is inmiddels 4 jaar en 75.000 km geleden dat ik mijn tweemassavliegwiel en koppeling heb laten vervangen door een Valeo set met vast vliegwiel. Ik heb er geen nadelen van ondervonden behalve dat het wegrijden vanuit stilstand iets minder soepel gaat en dan alleen met koude motor. Het gaat om een ACV in combinatie met een syncro.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
JeanJean
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 sep 2020, 14:49

Re: Twee massavliegwiel

Bericht door JeanJean »

Hoi,

Ik heb denk ik een vergelijkbaar probleem, als ik uit eerste naar 2de versnelling ga trilt men busje hevig. Als ik in hogere toeren ga is het minder.
Voor de rest loopt men busje goed, eens uit eerste en vertrokken is het trillen redelijk goed.
Zou dit aan mijn vliegwiel kunnen liggen ?
Ik heb een T4 2.4D met Km stand 233 000

Merci,

Jan
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Twee massavliegwiel

Bericht door Multivan Generation »

Zou kunnen,
maar een defecte/gescheurde pendelsteun onder de versnellingsbak zou ook kunnen, evenals de motorsteun en versnellingsbak steun.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
JeanJean
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 sep 2020, 14:49

Re: Twee massavliegwiel

Bericht door JeanJean »

Ok bedankt, kan je dit gemakkelijk visueel zien als deze defect zijn ?

Alvast bedankt,

Jan
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: Twee massavliegwiel

Bericht door raf_construct »

JeanJean schreef: 06 jan 2021, 12:07 Ok bedankt, kan je dit gemakkelijk visueel zien als deze defect zijn ?

Alvast bedankt,

Jan
De pendelsteun onderaan kan je vrij goed zien van onderaf.
Wat nog beter is, laat eens iemand anders je motor starten terwijl je zelf de motorkap open hebt. Als de motor overdreven veel kan bewegen alsof die los ligt, dan is er wat mis met 1 van de steunen.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
JeanJean
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 sep 2020, 14:49

Re: Twee massavliegwiel

Bericht door JeanJean »

Ok bedankt, nog eens getest en het lijkt eerder alsof de toeren hard terug loopt als ik beetje ontkoppel waardoor ik hevigere trillingen krijg.
Ook in 2de versnelling geeft de auto redelijk veel power, zodat ik zonder op de gas pedaal te duwen vooruit kom.

Jan
Plaats reactie