Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

rood lampje in slotpin bestuurdersdeur soms wél soms niet aan

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Antonio Due
Berichten: 202
Lid geworden op: 26 apr 2011, 22:36

rood lampje in slotpin bestuurdersdeur soms wél soms niet aan

Bericht door Antonio Due »

Goed jaar gewenst allemaal en veel California-plezier in het nieuwe jaar.

Ik heb mijn eerste vraag voor 2021:
Het deurknopje aan bestuurderszijde begint normaal gesproken rood te knipperen na sluiten van de wagen met de afstandsbediening. Soms blijft het rode lampje echter gewoon uit in gesloten toestand. Ik vraag mij af waarom het de ene keer wel en de andere keer niet begint te knipperen. De accu is gewoon vol.
Iemand een idee?

Anton
aveld
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jul 2019, 10:48

Re: rood lampje in slotpin bestuurdersdeur soms wél soms niet aan

Bericht door aveld »

Had ik laatst ook, bleek de schuifdeur net niet helemaal goed dicht te zitten. Hij zat wel op slot, maar had wel een klein beetje speling. Dus ik verwacht dat een deur net niet lekker sluit, of een contact die de deursluiting controleert vies / stuk is.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: rood lampje in slotpin bestuurdersdeur soms wél soms niet aan

Bericht door Beckontheroad »

Of,
Als ik 2x op deuren sluiten klik op mn sleutel , hoor je ook een klik, klopt het dat dan het interieur alarm niet aan staat maar de deuren wel op slot?
Geen idee of dan t Rode lampje wel/ niet knippert...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Antonio Due
Berichten: 202
Lid geworden op: 26 apr 2011, 22:36

Re: rood lampje in slotpin bestuurdersdeur soms wél soms niet aan

Bericht door Antonio Due »

Geen idee. Ik heb al van alles geprobeerd, maar vind geen logica in wanneer het lampje wél en wanneer het niet brandt.
Van het binnenalarm weet ik niets af.
Als er vanuit het Forum geen licht over mijn vraag schijnt, dan zal ik me er maar niet meer aan storen.

Groet
Anton
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: rood lampje in slotpin bestuurdersdeur soms wél soms niet aan

Bericht door Multivan Generation »

Deur met afstandsbediening of met cilinder op slot draaien, resulteert bij mij, in binnenverlichting uit en lampje bij linker deur wat rood gaat knipperen.

Knippert die bij jou niet, dan zou ik als eerste controleren of je deur afgesloten is, en daarna of allen deuren afgesloten worden,. Dus ook achterdeuren of achterklep. Want die kun je met sleutel in andere stand van de cilinder zetten, met als resultaat dat dus niet alles op slot gaat. En daarmee dus lampje niet gaat knipperen.
Zou je misschien ook op display tussen de klokken zien, dat er iets als open gedetecteerd wordt. Bijvoorbeeld motorkap..
En anders deurslot module vervangen.

Succes

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: rood lampje in slotpin bestuurdersdeur soms wél soms niet aan

Bericht door krekwakwol »

Dat probleem had ik ook toen mijn schuifdeurslot niet altijd open ging, het centraal slot in de schuifdeur heb ik toen vervangen en het probleem met het lampje was ook voorbij.
Er zitten microswitches in de sloten die waarschijnlijk ook het lampje aansturen, als een wat blijft hangen heb je al een probleem.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie