ik had vanmiddag een ingeving....
tegenwoordig rijden gemeentes rond met een scanauto om te controleren of je de parkeerbelasting hebt voldaan.
stel dat je niet parkeert (het onbeheerd achterlaten van je auto) maar gewoon stilstaat, bijv om even je navigatie in te stellen, een broodje te eten of een telefoongesprek te voeren.
stilstaan is geen parkeren.
als je nu vooruit ingeparkeert staat en je zou je remlichten laten branden, kan je in een bus niet zien of er iemand inzit. Er wordt een foto gemaakt van je kenteken en je ontvangt een naheffing parkeer belasting.
Als je nu kan aantonen dat je "stilstaat" ipv "geparkeerd ben", bijv omdat de remlichten branden. Dan zou je misschien onder zo'n naheffing uit kunnen komen.
Zou het een idee zijn om een schakelaar te maken waarmee je je remlichten kan inschakelen, een boodschap kan doen en dan weer wegwezen.
Ik vraag me af..... zou dat kunnen werken?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
remlichten
remlichten
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: remlichten
Ik kan mij wel vinden in dit idee..
Je ziet e wel meer de mannen die in de auto blijven zitten terwijl de vrouw even boodschappen doet...
Bij controle zeg je "ik parkeer niet ik stel de navigatie in" of "ik ben aan het bellen",,
Je ziet e wel meer de mannen die in de auto blijven zitten terwijl de vrouw even boodschappen doet...
Bij controle zeg je "ik parkeer niet ik stel de navigatie in" of "ik ben aan het bellen",,
T4 California Event 2.5TDI 2002
Re: remlichten
ik heb net even getest.... je hebt niet eens een schakelaar nodig. Een stoeptegel op het rempedaal is genoeg.
de smoes "bellen" moet je dus niet gebruiken:
https://www.konings-meeuwissen.nl/overi ... te-bellen/
bellen moet je dus niet op een parkeerplek doen, maar op de rijbaan zelf.
de smoes "bellen" moet je dus niet gebruiken:
https://www.konings-meeuwissen.nl/overi ... te-bellen/
bellen moet je dus niet op een parkeerplek doen, maar op de rijbaan zelf.
Laatst gewijzigd door koensch op 12 jan 2021, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: remlichten
Echt Nederland.. regels regels en regels..
Zolang we maar betalen
Zelfs als je maar heel kort even stil staat..
Tja, dan de tegel maar gebruiken voor als ze langs komen
Zolang we maar betalen
Zelfs als je maar heel kort even stil staat..
Tja, dan de tegel maar gebruiken voor als ze langs komen
T4 California Event 2.5TDI 2002
Re: remlichten
edelachtbare... ik was bezig weg te rijden uit de parkeerplek maar toen kwam de scanauto langs.... en ik moest wachten totdat deze weg was. kijk maar, m'n remlichten branden al, ik was al bezig weg te rijden!
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: remlichten
Veel werk voor korte parkeeracties
Als je te lang zo staat krijg je hem alsnog (2× langsrijden/scanen)
En kort parkeren hooguit 1 a 2 euro
Gewoon ff betalen
Dat geld innen ze toch wel anders via woz of andere belasting
Als je te lang zo staat krijg je hem alsnog (2× langsrijden/scanen)
En kort parkeren hooguit 1 a 2 euro
Gewoon ff betalen
Dat geld innen ze toch wel anders via woz of andere belasting
Happy with the Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Re: remlichten
aan de andere kant, zo'n schakelaar is ook wel handig als je de remlichten van een aanhanger wil checken.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km