Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Elektrische ramen

vragen over de T5
Plaats reactie
Berend61
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jul 2018, 00:06

Elektrische ramen

Bericht door Berend61 »

Hallo allemaal

Ik heb een T5 2.5 bouwjaar 2008

Mijn ramen werken het ene moment wel en het andere moment niet. Ik dacht eerst dat het iets met Kou te maken had maar het lijkt nu niet zo te zijn.

Als ik mijn auto op contact zet en ga rijden en ze werken dan blijven ze ook werken. Als ik mijn auto op contact zet en ze werken niet dan blijft dat ook zo. afkoppelen van de Accu heb ik geprobeerd dit veranderd niets. Beide zijde zijn de schakelaars al vervangen en dit maakt ook niets uit.

Sorry voor mijn schrijfwijze maar ik ben dyslectische
Angelo-anneveld
Berichten: 848
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Elektrische ramen

Bericht door Angelo-anneveld »

Kan je immobilizer zijn..
wat ik denk is dat je deurraam motor links kan gaan vervangen
Daar zit namelijk ook meteen de module ingebouwd. Heb dit ook gehad met een california uit 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Elektrische ramen

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb eventueel wel 2 raammotoren voor links en rechts liggen, mocht je die nodig hebben.

Maar na afkoppelen van de accu, heb je daarna je raam motoren opnieuw in geleerd?

Raam helemaal naar beneden, na eindpunt nog extra klikje naar beneden.
Dan naar helemaal naar boven, bij eindstop nog een extra klikje naar boven.
In leren is hierna klaar..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Berend61
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jul 2018, 00:06

Re: Elektrische ramen

Bericht door Berend61 »

Multivan Generation schreef: 18 jan 2021, 14:28 Ik heb eventueel wel 2 raammotoren voor links en rechts liggen, mocht je die nodig hebben.

Maar na afkoppelen van de accu, heb je daarna je raam motoren opnieuw in geleerd?

Raam helemaal naar beneden, na eindpunt nog extra klikje naar beneden.
Dan naar helemaal naar boven, bij eindstop nog een extra klikje naar boven.
In leren is hierna klaar..

Groetjes Peter
Ja de ramen zijn op nieuw ingeleerd. ze werken ook af en toe normaal. Vanavond onder het rijden zag ik dat de raam symbolen verlicht waren, het bedieningspaneel er uitgehaald en het blokje bedrading losgenomen. Met het blokje er weer op zetten werkten de ramen weer normaal. Lijkt op slecht contact daar. Als ze weer uit vallen ga ik dat weer proberen. Dan zou het slecht contact kunnen wezen. even afwachten hoe dat gaat
Plaats reactie