Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tip: Armaflex in de aanbieding in Duitsland tot 28-2-2021

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Kanarie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2021, 20:08

Tip: Armaflex in de aanbieding in Duitsland tot 28-2-2021

Bericht door Kanarie »

Dag allemaal,

Wij zijn sinds een paar weken de trotse bezitters van een bremgele T5 uit 2010, die we rustig gaan ombouwen naar low budget camper.

Inmiddels hebben we de bus leeg en schoon en kunnen we gaan isoleren. Omdat het allemaal niks mag kosten, dachten we dat aanvankelijk met 2-zijdig reflecterend noppenfolie te doen, maar een rekensommetje maakte duidelijk dat we met noppenfolie en spuitlijm uiteindelijk duurder uit zijn dan met deze aanbieding van Armaflex die ik vond op een Duitse site.

Voor wie ook nog gaat isoleren, is hier de link:
https://isolierprofi.eu/armaflex-xg-kli ... 0_143.html

:driveT4
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Tip: Armaflex in de aanbieding in Duitsland tot 28-2-2021

Bericht door STEGMA »

Omdat het allemaal niks mag kosten? Dan zal t isoleren ook allemaal niks worden....zoekfunctie eens gebruiken,over isolatie is ondertussen een hele boel geschreven :toppie
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Tip: Armaflex in de aanbieding in Duitsland tot 28-2-2021

Bericht door Snautzer »

Bedankt voor de tip. :proost
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tip: Armaflex in de aanbieding in Duitsland tot 28-2-2021

Bericht door Multivan Generation »

bobv schreef: 19 jan 2021, 17:27 STEGMA mag hier commentaar op hebben en ik niet op hem?????????
Waarom nu zoveel vraagtekens er achter? Voel je je misschien miskent/gecensureerd?

viewtopic.php?f=14&t=36132

Hou dat eens naast jouw vorige reactie, en je kunt zelf wel indenken dat met name het kopje iemand in zijn waarde laten even door jou met voeten is getreden.
Ook was je reactie niet constructief, bijna kwetsend.

Is even mijn interpretatie, ik ben geen moderator.
Maar ook ik heb me geërgerd aan je bericht en vooral hoe je van onder uit de zak reageerde.
Laat een ander in zijn waarde, dan houden we weetjewel een leuke plaats, site en tijdverdrijf.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: Tip: Armaflex in de aanbieding in Duitsland tot 28-2-2021

Bericht door Tricolore »

Hallo bobv,

Ik ben geen partij in deze en zeker niet op zoek naar een discussie, 'just my two cents' ; ik vond persoonlijk de reactie van STEGMA er een in de lijn van iemand misschien tot een ander inzicht laten komen, mss een heroverweging te laten maken, stof om eens goed te heroverdenken ? Gepaste 'kritiek' met als doel door opgedane ervaring deze te delen met een ander waardoor iemand wellicht een beter besluit neemt of proberen diegene te behoeden voor het nemen van een beslissing zonder alle opties of alternatieven te kennen ?

'Soms doen we er beter aan niet op de verkeerde zaken te bezuinigen', dat is wat ik proef uit zijn reactie. Het had iets verfijnder / tactvoller gekund :proost maar het doel van het bericht was mij verder (als leek) helder. De reactie was goed bedoeld.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Tip: Armaflex in de aanbieding in Duitsland tot 28-2-2021

Bericht door Pascal-141 »

Kanarie schreef: 19 jan 2021, 09:52 Dag allemaal,

Wij zijn sinds een paar weken de trotse bezitters van een bremgele T5 uit 2010, die we rustig gaan ombouwen naar low budget camper.

Inmiddels hebben we de bus leeg en schoon en kunnen we gaan isoleren. Omdat het allemaal niks mag kosten, dachten we dat aanvankelijk met 2-zijdig reflecterend noppenfolie te doen, maar een rekensommetje maakte duidelijk dat we met noppenfolie en spuitlijm uiteindelijk duurder uit zijn dan met deze aanbieding van Armaflex die ik vond op een Duitse site.

Voor wie ook nog gaat isoleren, is hier de link:
https://isolierprofi.eu/armaflex-xg-kli ... 0_143.html

:driveT4
Ik heb mijn camper ook volledig geisoleerd met Armaflex (19mm) , de zelfklevende versie heb ik genomen. Dit werkt makkelijk en handiger dan zelf te lijmen .
Ik heb de Armaflex besteld via Amazon.de , daar was die het goedkoopste te krijgen (zelfs incl de verzendkosten) , en werd netjes een paar dagen later geleverd.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Kanarie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2021, 20:08

Re: Tip: Armaflex in de aanbieding in Duitsland tot 28-2-2021

Bericht door Kanarie »

STEGMA schreef: 19 jan 2021, 10:22 Omdat het allemaal niks mag kosten? Dan zal t isoleren ook allemaal niks worden....zoekfunctie eens gebruiken,over isolatie is ondertussen een hele boel geschreven :toppie
Dat lijkt me een voorbarige conclusie 😁.
Over isolatie is inderdaad al heel veel geschreven èn op YouTube gezet. De algehele conclusie die ik er uit heb gehaald is dat er vele methoden zijn en dat de meningen nog steeds verdeeld zijn over wat nu de beste methode is. Ook hier thuis onderling trouwens 😉

Uiteindelijk bleven noppenfolie of zelfklevende Armaflex als opties over voor ons. En dan kijken we naar de kosten voor het doorhakken van de knoop.

Ik ben nu wel heel benieuwd hoe jij de isolatie heb aangepakt, als je van mening bent dat het met Armaflex "allemaal niks wordt" :lach
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tip: Armaflex in de aanbieding in Duitsland tot 28-2-2021

Bericht door Multivan Generation »

Ik ben benieuwd hoe je de B-C-D stijlen aan de binnenzijde wilt gaan isoleren met armaflex.

Heb een aantal bussen geïsoleerd.
Korte wielbasis anderhalve tot 2 rollen schapenwol.
Lange wielbasis 2,5 rol.
60 mm dikte
en hier gehaald: https://www.groenebouwmaterialen.nl/iso ... quantity=1
werkt snel en prettig en je kunt het in stroken knippen en vanaf beneden naar boven in de stijlen drukken.
Kind kan de was doen.

Andere bus ook met combinatie van alubutyl en Xtrem isolator.

Gewoon even uitrekenen wat voor iemand het beste uit komt.


Wat was je kwijt voor die armaflex voor de gehele bus?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
EeVeeWee
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2021, 09:43

Re: Tip: Armaflex in de aanbieding in Duitsland tot 28-2-2021

Bericht door EeVeeWee »

Multivan Generation schreef: 20 jan 2021, 13:20 Ik ben benieuwd hoe je de B-C-D stijlen aan de binnenzijde wilt gaan isoleren met armaflex.

Heb een aantal bussen geïsoleerd.
Korte wielbasis anderhalve tot 2 rollen schapenwol.
Lange wielbasis 2,5 rol.
60 mm dikte
en hier gehaald: https://www.groenebouwmaterialen.nl/iso ... quantity=1
werkt snel en prettig en je kunt het in stroken knippen en vanaf beneden naar boven in de stijlen drukken.
Kind kan de was doen.
Ben je niet bang dat de schapenwol bij veel condens naar beneden zakt?
freek
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Tip: Armaflex in de aanbieding in Duitsland tot 28-2-2021

Bericht door freek »

wij hebben voor de ombouw van onze t4 bestelbus naar camper ook armaflex en noico (geluidsisolerende) platen gebruikt: wanden, vloer, deuren, dak boven voorstoelen. Perfect spul. Bij Amazon besteld.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Kanarie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2021, 20:08

Re: Tip: Armaflex in de aanbieding in Duitsland tot 28-2-2021

Bericht door Kanarie »

Multivan Generation schreef: 20 jan 2021, 13:20 Ik ben benieuwd hoe je de B-C-D stijlen aan de binnenzijde wilt gaan isoleren
Die willen we niet gaan isoleren aan de binnenzijde, maar gewoon lekker laten ventileren :knipoog

Ik heb in IJsland rondgereden met buitentemperaturen tussen de 4 en 18 graden in een ongeisoleerde en dus enorm ventilerende Dacia Dokker minicampertje en qua comfort was dat eigenlijk prima.

We isoleren daarom nu alleen de delen waar we later lastig weer bij gaan komen (vloer en in ieder geval alle enkelwandige delen) en kijken dan eerst of dat voor ons voldoende is. Beetje trial en error dus.
De inrichting wordt in eerste instantie heel basic, flexibel en uitneembaar, dus makkelijk weer uit te nemen en aan te passen.
Kanarie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2021, 20:08

Re: Tip: Armaflex in de aanbieding in Duitsland tot 28-2-2021

Bericht door Kanarie »

Multivan Generation schreef: 20 jan 2021, 13:20 Wat was je kwijt voor die armaflex voor de gehele bus?
150 euro voor 15m2
Plaats reactie