Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

EeVeeWee present

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
EeVeeWee
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2021, 09:43

EeVeeWee present

Bericht door EeVeeWee »

Hallo Weetjewellers.
Omdat ik net nog in 2020 een VW T5 bus gekocht heb, heb ik me hier geregistreerd en zal ik mij voorstellen.
Eric is mijn naam (de Ee in EeVeeWee), ben op dit moment 54 jaar oud en ik heb in het verleden al 10 kevers gehad in de tijd dat ze geen drol waard waren, eind jaren zeventig en in het begin van de jaren tachtig. De meeste zijn aan gort gereden tijdens autocross waar ik toen aan deed.
Ik heb leren rijden op mijn twaalfde jaar in een T2a bus en op mijn veertiende had ik al een eigen kever om te crossen in het weiland waar ik naast woonde. De liefde voor kevers kwam door het zien van de Herbie films op jonge leeftijd, wie kent ze niet? :knipoog
Mijn vader heeft diverse T2a en T2b bussen gehad voor zijn werk en een verlengde en verhoogde T1 Kemperink waar we mee op vakantie gingen vanaf mijn 2e jaar.
Om te kijken of mijn vriendin Anita het leuk vond, hebben we eerst een T4 gehuurd voor een vakantie.
Dat is goed bevallen, dus heb ik daarna een campertje gezocht die nog relatief betaalbaar was.
Dat werd een T2a uit 1968. Tijdens de T2a heb ik ook nog een Kever Karmann cabriolet uit 1970 gehad en later een Kever Ovaal uit 1955.
Toen Anita liet doorschemeren dat ze een T1 ook leuk vond, heb ik de knoop doorgehakt en heb een Fins T1 wrak gekocht en heb deze zelf in 3 jaar tijd gerestaureerd. Dat heb ik dan ook heel gronding aangepakt, bijna alles is vernieuwd of anders gereviseerd.
Omdat het idee was de komende twintig jaar er mee op vakantie te gaan, is alles in onze smaak gemaakt en heb ik nergens op bezuinigd.
Zowel mijn motorfietsen, de T2a bus als de Kever Ovaal heb ik moeten verkopen om de bodemloze put te blijven vullen. :knipoog
Na totaal meer dan 2200 uren werk en een vermogen aan geld was deze eindelijk eind 2018 klaar.
Vol goede moed er mee op pad geweest, maar ik kreeg erg last van mijn nek en schouders tijdens het rijden.
Ter info; ik heb al langer last van artrose in onderrug (al 6 hernia's en 3 rugoperaties gehad), maar ook o.a. in de nek.
Met de T2a rijden ging nog wel, maar de T1 was gewoon te spartaans, ondanks de goed verende, nieuw gevulde en beklede voorstoel.
Ik heb toen een nieuwe RED9 voorwielophanging gekocht, met dubbele wishbones, goede schokdempers en een T3 stuurhuis.
Daarmee stuurde de T1 uiterst licht en het comfort was beter, maar ik had nog steeds nekklachten.
Allerlei zithouding geprobeerd met kussens en zo, maar de conclusie was dat het onmogelijk is om in een T1 comfortabel te zitten.
De cabine is gewoon te kort om er een comfortabele stoel in te maken, ik zat al bijna met mijn knieën tegen het dashboard.
Na lang dubben en slapeloze nachten toch maar de T1 verkocht met een groot financieel verlies en op zoek gegaan naar een comfortabele bus om weer een camper van te maken.
Na wat speurwerk is het een T5 uit 2005 geworden, met een 2.5 liter 5-cilinder dieselmotor.
De proefrit was uiterst goed bevallen, de zithouding is zelf beter dan mijn dagelijkse personenauto, dus ik was al gauw verkocht.
Tijd om hier kennis op te doen! :proost


Hier de T2a bus en de Kever Ovaal:
T2a 1968 en Ovaal 1955_2kl.jpg
Hier de bodem van de T1 tijdens de restauratie:
Project930.jpg
Hier het eindresultaat:
Advertentie.jpg
Laatst gewijzigd door EeVeeWee op 02 jan 2021, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
EeVeeWee
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2021, 09:43

Re: EeVeeWee present

Bericht door EeVeeWee »

Nog wat foto's van de T1:
Project10960.jpg
MAU9890.jpg
Auto Motor Klassiek juni 2019.jpg
Auto Motor Klassiek juni 2019.jpg (43.18 KiB) 2300 keer bekeken
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: EeVeeWee present

Bericht door MarkV »

Welkom Eric, en wat een mooie introductie!

Wat een geweldige T1 zeg, en de T2 en Kever mogen er ook zijn natuurlijk!
Jammer dat je niet echt hebt kunnen genieten van je T1, maar gelukkig heb je de foto's nog :knipoog
Hopelijk ga je met de T5 wel het camperplezier beleven wat je zocht!
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: EeVeeWee present

Bericht door Snautzer »

Welkom en veel leesplezier.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: EeVeeWee present

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier bij WJW.

Zonde om je ultieme project weg te moeten doen voor je gezondheid.

Ik weet hoe het voelt, heb zelf jaren met heel veel plezier Scirocco type 1 gereden tot ik er niet meer in en uit kon komen, toen nog een omgebouwde kever en daarna steeds hogere personen auto's, een T4 camper en sinds 1.5 jaar een T5 Transporter langzaam aan omgebouwd tot camper die ik ook dagelijks gebruik.
Met in hoogte verstelbare stoelen en een in hoogte en diepte verstelbaar stuur is er altijd wel een houding te vinden die vol te houden is.

Hopelijk kun je nog lang genieten van je T5 camper. Het is in elk geval een fijne bus om in te rijden.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
EeVeeWee
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2021, 09:43

Re: EeVeeWee present

Bericht door EeVeeWee »

Ik had dus pas (29 december) deze T5 2.5 liter diesel uit 2005 gekocht om te testen of rijden hierin bevalt:
IMG_20201230_122551.jpg

Het rijden in een T5 bevalt me zo goed dat ik hem vandaag al weer ingeruild heb tegen een T5 2.0 liter benzine uit 2012 met slechts 38000 km op de teller. :yes
Hier ga ik een camper van maken; het slaap/hefdak is al besteld en ik heb al een kompleet California interieur gekocht.
IMG_20210116_121925.jpg
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4453
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: EeVeeWee present

Bericht door Henk-1 »

Lekker bezig :yes :ikrij :wjw :zwaai
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: EeVeeWee present

Bericht door marcel 415 »

:yes welkom hier op :wjw :zwaai
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
EeVeeWee
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2021, 09:43

Re: EeVeeWee present

Bericht door EeVeeWee »

Vandaag de bussen omgewisseld, best een verschil in uiterlijk en de benzine versie is een stuk stiller binnen!

IMG_20210120_132922.jpg
IMG_20210120_132954.jpg
IMG_20210120_133014.jpg
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: EeVeeWee present

Bericht door krekwakwol »

Mooie bus, de 2 tone kleurstelling staat hem goed.
Succes met de ombouw.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
EeVeeWee
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2021, 09:43

Re: EeVeeWee present

Bericht door EeVeeWee »

jan2009 schreef: 02 feb 2021, 17:44 Welkom op :wjw

Je ben echt een autofreak als ik je verhaal zo lees , geweldig.
Met die T1 had je mooi in de picture kunnen staan tijdens een meeting .
:sjaal

Ik ken de ervaring met een brakke rug , helaas.
Zag je post over de aankoop van een california interieur , dat zal best goed komen.
:toppie

Wil je nog eens van gedachten wisselen met andere weetjewellers m.b.t. tot de ombouw naar campertje?
Hou de meetings in de gaten .
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... =9&t=65890
ja hopelijk weer gauw meetings bezoeken, al zijn de vooruitzichten nog steeds somber helaas.
Morgen een hefdak halen zodat ik binnenkort in de bus kan staan.
Echt een must voor een camper vind ik. :knipoog
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: EeVeeWee present

Bericht door hugopoley »

Alsnog welkom, en een mooie bus!! Veel plezier ermee.
Plaats reactie