Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zekering electrische ramen

vragen over de T5
Plaats reactie
Ruud58
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2021, 13:08

zekering electrische ramen

Bericht door Ruud58 »

Beste Forum,
Ik ben nieuw op dit platform, en zal me even voorstellen: mijn naam is Ruud en sinds 1,5 jaar in het bezit van een T5 2,5 tdi een Multivan uit 2004, helaas zijn er aan de wagen op die leeftijd best wel wat technische verassingen en is dit forum een mooie manier om wat informatie te verkrijgen en misschien andere te helpen.
Nu heb ik een probleem waar ik niet uitkom: door een dommigheidje heeft mijn raam aan de bestuurderskant een beetje opengestaan met het gevolg dat de bakjes onder de handgreep vol water stonden, maar het ergste de schakelaars van ramen, spiegelafstelling en deurvergrendeling werken niet meer. Deur bekleding eraf gehaald, alles drooggemaakt ook de printplaat op de raammotor ( volgens mij heet dat de module) maar het lijkt dat dit alles geen stroom krijgt. Aan de passagierskant werkt het raam nog wel. Op zoek naar een mogelijke zekering dus, dit stond ook al op in een forum onderwerp. Helaas kan ik deze niet vinden, ik heb zekeringen achter de bekerhouder in middenconsole die lijken allemaal heel en er staat ook geen aanwijzing op van raamzekering, ook onder de moterkap vind ik enkel zekeringen maar deze zijn ook heel. Vraag, kon er nog ergens anders zekeringen zijn die ik over het hoofd ziet die de linkerzijde van de deurbediening aanstuurt ? Alvast bedankt, groet Ruud
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zekering electrische ramen

Bericht door Multivan Generation »

kan je raammotor zijn, maar ook je schakelaar.

Probeer het anders eens te testen met de schakelaar van het rechter portier om te zien of de linker motor daarmee wil werken,
en andersom, schakelaar van links nemen en op rechter portier zetten, eventueel met wat draadjes doorverbinden.
Daarmee kun je de schakelaar, die wel eens kapot gaan uitsluiten.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: zekering electrische ramen

Bericht door eurocook »

Hier is een PDF met een overzicht van de zekeringen en hun posities.
Groet Eurocook
:T54LIFE
Bijlagen
T5 Fuse etc Info.pdf
(989.72 KiB) 457 keer gedownload
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: zekering electrische ramen

Bericht door peetjeadhdtje »

bedankt voor de PDF. Was ik net naar op zoek wegens ontbreken boekjes. :adhd
Ruud58
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2021, 13:08

Re: zekering electrische ramen

Bericht door Ruud58 »

Beste Peter,
Bedankt, maar het kan toch niet zo zijn dat door wat water dat alle 4 de schakelaars in één kapot zijn? namelijk het raam werkt niet meer 2x, de spiegel verstelling en centrale deur schakelaar En kan het zijn dat er een zekering( ik kan hem nog steeds niet vinden) apart is voor de linkerzijde en een aparte voor de rechterzijde.?
Groet Ruud
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: zekering electrische ramen

Bericht door Angelo-anneveld »

Ruud58 schreef: 21 jan 2021, 09:16 Beste Peter,
Bedankt, maar het kan toch niet zo zijn dat door wat water dat alle 4 de schakelaars in één kapot zijn? namelijk het raam werkt niet meer 2x, de spiegel verstelling en centrale deur schakelaar En kan het zijn dat er een zekering( ik kan hem nog steeds niet vinden) apart is voor de linkerzijde en een aparte voor de rechterzijde.?
Groet Ruud
Meet je wel 12V op de stekker van de deurraam motor?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zekering electrische ramen

Bericht door Multivan Generation »

Ruud58 schreef: 21 jan 2021, 09:16 Beste Peter,
Bedankt, maar het kan toch niet zo zijn dat door wat water dat alle 4 de schakelaars in één kapot zijn?
Dat kan dus wel zo zijn, tegen waterintreding kunnen die schakelaars zeer slecht.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie