Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Geen turbodruk....OPGELOST
Re: Geen turbodruk....
Je kan het deel vd turbo afschroeven zodat je de wastegate kan zien.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
- Multivan Generation
- Berichten: 33769
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Geen turbodruk....
Er is een topic over hetzelfde als wat jij ervaart.
2 bussen naast elkaar en vaccuumleiding voor leiding controleren .
En zorg dat je het juiste schema van jouw bus hebt. Er zijn verschillende schema's voor verschillende bouwjaren.
Succes
2 bussen naast elkaar en vaccuumleiding voor leiding controleren .
En zorg dat je het juiste schema van jouw bus hebt. Er zijn verschillende schema's voor verschillende bouwjaren.
Succes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Geen turbodruk....OPGELOST
Het probleem is opgelost!
De wastegate stond niet juist afgesteld, na de moeren losgedraaid te hebben kon ik het armpje van de wastegate zo 4mm terug schuiven.....
Geen idee hoe hij daar terecht is gekomen maar het was gelukkig een easy fix :)
Bedankt voor de hulp!
De wastegate stond niet juist afgesteld, na de moeren losgedraaid te hebben kon ik het armpje van de wastegate zo 4mm terug schuiven.....
Geen idee hoe hij daar terecht is gekomen maar het was gelukkig een easy fix :)
Bedankt voor de hulp!
T4 california 2.5tdi 1997
Golf mk1 20vt 260pk 1983 (in restauratie)
Golf mk1 20vt 260pk 1983 (in restauratie)
Re: Geen turbodruk....OPGELOST
Super! Fijn dat het is opgelost!
Wel vreemd dat de ‘afstelling’ verlopen is
Wel vreemd dat de ‘afstelling’ verlopen is
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Geen turbodruk....OPGELOST
Inderdaad een beetje vaag, ik gok dat iemand er mee
Heeft lopen rommelen... aangezien de n75 ook al vervangen was en de vacuum slangen los lagen
Heeft lopen rommelen... aangezien de n75 ook al vervangen was en de vacuum slangen los lagen
T4 california 2.5tdi 1997
Golf mk1 20vt 260pk 1983 (in restauratie)
Golf mk1 20vt 260pk 1983 (in restauratie)
- Multivan Generation
- Berichten: 33769
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Geen turbodruk....OPGELOST
Hoe weet je dan nu, dat hij juist is afgesteld?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Geen turbodruk....OPGELOST
Zodra je de moertjes van het tapeind van de actuator los draait moet je de wastegate gewoon dicht drukken en fixeren in die positie. Als er geen druk op de actuator staat moet de wastegate gewoon dicht zijn.
T4 california 2.5tdi 1997
Golf mk1 20vt 260pk 1983 (in restauratie)
Golf mk1 20vt 260pk 1983 (in restauratie)
Re: Geen turbodruk....OPGELOST
Eigenlijk moet je het drukpotje afstellen om zo de regeling juist te zetten. Zoals je het nu gedaan hebt is opzich ok om te rijden maar zou zeker de fijnafstelling/controle nog uitvoeren.
Je moet er zeker van zijn dat het klepje goed/soepel gaat met de verstelling helemaal los.
Je moet er zeker van zijn dat het klepje goed/soepel gaat met de verstelling helemaal los.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
- Multivan Generation
- Berichten: 33769
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Geen turbodruk....OPGELOST
Inderdaad Erdem.
Rijdend een aantal logjes maken en kijken welke wastegate waarde je dan haalt ten op zichte van turbodruk. En dan weten hoever je kunt optimaliseren voordat hij in noodloop gaat wegens turbodruk te hoog.
Maar als je er nu happy mee bent is het prima toch..
Rijdend een aantal logjes maken en kijken welke wastegate waarde je dan haalt ten op zichte van turbodruk. En dan weten hoever je kunt optimaliseren voordat hij in noodloop gaat wegens turbodruk te hoog.
Maar als je er nu happy mee bent is het prima toch..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Geen turbodruk....OPGELOST
Wil inderdaad nog even loggen, maar voor nu is het prima. Hij gaat verder ook niet in noodloop
T4 california 2.5tdi 1997
Golf mk1 20vt 260pk 1983 (in restauratie)
Golf mk1 20vt 260pk 1983 (in restauratie)
- Multivan Generation
- Berichten: 33769
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Geen turbodruk....OPGELOST
Kijk bij het loggen naar het percentage wastegate opening.
Optimaal is rond de 30% dacht ik.
Maar is van meerdere factoren afhankelijk en zo niet 1 op 1 over te nemen bij iedere bus.
Begin met een percentage van rond de 23 procent en ga dan optimaliseren.
Succes..
Heb het eens voor iemand gedaan en kostte 4 runs voordat ik hem naar het zin had. En wachten op afkoelen he, tis daar zo warm..
Optimaal is rond de 30% dacht ik.
Maar is van meerdere factoren afhankelijk en zo niet 1 op 1 over te nemen bij iedere bus.
Begin met een percentage van rond de 23 procent en ga dan optimaliseren.
Succes..
Heb het eens voor iemand gedaan en kostte 4 runs voordat ik hem naar het zin had. En wachten op afkoelen he, tis daar zo warm..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...