Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies spuiten T4 1991.

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Frankhekman
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 apr 2016, 08:47

Advies spuiten T4 1991.

Bericht door Frankhekman »

Hi,

Onze t4 2.4d uit 1991 is toe aan een grondige spuit en roest behandeling.
-De voor- en achterachermen moeten worden vervangen (of hersteld),
-De bestuurderskant heeft een tik gehad en moeten worden uitgedrukt,
-roest onder de voorruit (zal de ruit eruit moeten)
-Hier en daar roest.

Zelf ben ik hiervoor niet netjes/handig genoeg...

Motorisch is is top maar nu is de vraag wat zou dit kosten om hem helemaal te herstellen? En wie heeft er een advies voor iemand uit de omgeving Amsterdam? Of ene heel ander advies? Naar Polen/Tsjechië of verkopen...

Alvast bedankt,

Groeten

Frank
Meert_VR6
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 jan 2017, 15:03

Re: Advies spuiten T4 1991.

Bericht door Meert_VR6 »

als hij eruit ziet zoals bij mij dan kost het wel wat.

viewtopic.php?f=12&t=56116&start=90

kostprijs tussen de 6 a 7k...
maar mss liggen de prijzen in NL lager : )
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Advies spuiten T4 1991.

Bericht door Multivan Generation »

Tsja, het is maar net hoe diep de liefde zit.
Tel daarbij op dat het een 30 jaar oude bus betreft, oprukkende milieu zones.
Economisch gezien is het in mijn ogen niet meer waard.

Maar het is hoe jij er tegen aan kijkt.


Wij hadden een top-exemplaar, bij velen gekend hier op het forum en van 2003(nieuw gekocht), met genoeg pit onder de motorkap, echt een strakke en nette bus.
Ik heb toen voor mezelf de beslissing genomen om die na 14,5 jaar in bezit gehad te hebben, om een andere weetjeweller er van te laten genieten. En de auto is toen voor een eerlijke prijs naar een liefhebber gegaan. En die heeft er een goede koop en een machtige rijdende auto aan.
Onze afwegingen destijds.. Bedrijfszekerheid in relatie tot kilometerstand, de gehele bodem had opnieuw in de bodembescherming gemogen, en voor mij was het project en de journey ten einde. In het begin deed het pijn, nu geniet ik van de vooruitgang en de nieuwere techniek en lange wielbasis dus meer binnenruimte in de camper.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Advies spuiten T4 1991.

Bericht door Hanz »

Frankhekman schreef: 11 feb 2021, 15:10 Hi,

Onze t4 2.4d uit 1991 is toe aan een grondige spuit en roest behandeling.
-De voor- en achterachermen moeten worden vervangen (of hersteld),
-De bestuurderskant heeft een tik gehad en moeten worden uitgedrukt,
-roest onder de voorruit (zal de ruit eruit moeten)
-Hier en daar roest.
Hier en daar roest klinkt vrij optimistisch. Dat betekent waarschijnlijk dat er rondom roestplekken zijn en dat de wagen dus ook helemaal gespoten moet worden als je hem weer strak wilt hebben. En als je voorschermen vervangen moeten worden dan is de kans groot dat ook je voorbumperbalk en de twee dwarsbalkjes voorin verrot zijn. De prijs van 6-7000 euro die Meert_VR6 noemt lijkt mij een ondergrens. Het zal eerder meer worden en dan is het inderdaad de vraag of je nog zoveel wilt investeren in een camper van die leeftijd. Misschien verstandiger om te verkopen aan iemand die handig genoeg is om hier zelf mee aan de slag te gaan en zelf naar iets moderners gaan kijken. Als het camperinterieur nog netjes is en de wagen is technisch in orde en goed onderhouden, dan zijn er wel liefhebbers voor.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Kubek
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 okt 2010, 19:54

Re: Advies spuiten T4 1991.

Bericht door Kubek »

Hello
If your car is in good technical condition and you want to keep driving it You can give it to a Painting Repair.
I am from Poland and I recommend a company where I have already made a few of my cars.
Unfortunately, such a repair in the Netherlands is very expensive and not profitable due to the dimensions of our VW T4, so it is a good idea to bring it to Poland and repair it there .

This is just an example of the skills of Polish people !!!



It surely all depends on the size of the repair, rotten places and how you want your car to look like afterwards
On the other hand, you should think if it might be better to sell this car and buy something newer. There are still some nice VW T4 cars in Holadnia for sale
:T44EVER
vw T4 SYNCRO CAMPER project van :driveT5
BMW e61 535d BiT 450/820
BMW f11 535i 380/450

:yes :wjw :yes
Plaats reactie