Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aansluiten RCD-360 PRO in een T6

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
R_vanl
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 sep 2020, 00:30

Aansluiten RCD-360 PRO in een T6

Bericht door R_vanl »

Hallo allemaal,

Aangezien we navigatie toch af en toe wel zo fijn vinden hebben we vanochtend een RCD-360 radiosysteem aangeschaft via marktplaats. Er zat een kabelboom bij die verder lijkt te passen, alleen de overige kabeltjes zijn niet compatibel met wat ik in de bus heb zitten. De module springt momenteel ook niet aan.

Ik heb een aantal foto's gemaakt waarbij de situatie te zien is en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Bijlagen
IMG_1583.jpg
IMG_1581.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluiten RCD-360 PRO in een T6

Bericht door Multivan Generation »

Je hebt een verloopkabeltje nodig van dubbele Fakra naar enkele Fakra
en de goudkleurige ronde stekker is voor het GPS signaal.
Die gele stekker lijkt me voor een achteruitrij camera.

Maar gewoon even de pin layout van je oude radio en nieuwe radio bij elkaar zoeken en dan moet je er wel uitkomen, wat wat is.

En dan is het hopen dat deze radio het gaat doen, want was er bij een T6 niet zo iets als component protectie,
wat ervoor kan zorgen, dat niet iedere originele radio zomaar in een andere VW kan werken.. Maar als het goed is, dan heeft de verkoper zo iets gemeld, mag ik aannemen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
R_vanl
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 sep 2020, 00:30

Re: Aansluiten RCD-360 PRO in een T6

Bericht door R_vanl »

Bedankt voor de snelle reactie!
Multivan Generation schreef: 15 feb 2021, 15:52 Je hebt een verloopkabeltje nodig van dubbele Fakra naar enkele Fakra
en de goudkleurige ronde stekker is voor het GPS signaal.
Die gele stekker lijkt me voor een achteruitrij camera.
Het verkoopkabeltje is dan voor de AM/FM? Zal er naar op zoek gaan.

Het ronde gouden stekkertje heb ik dan niet meer nodig. Mijn iPhone is als het goed is straks de ontvanger van het GPS-signaal.

De gele gebruik ik inderdaad later voor een camera.

EDIT: op het rode kabeltje staat ignition/switched 12v. Weet iemand wat ik hiermee moet doen?
Multivan Generation schreef: 15 feb 2021, 15:52 Maar gewoon even de pin layout van je oude radio en nieuwe radio bij elkaar zoeken en dan moet je er wel uitkomen, wat wat is.
De hoofdstekker/kabelboom, als ik het zo mag noemen, lijkt anders gewoon te passen. De radio krijgt alleen nog geen stroom..
Multivan Generation schreef: 15 feb 2021, 15:52 En dan is het hopen dat deze radio het gaat doen, want was er bij een T6 niet zo iets als component protectie,
wat ervoor kan zorgen, dat niet iedere originele radio zomaar in een andere VW kan werken.. Maar als het goed is, dan heeft de verkoper zo iets gemeld, mag ik aannemen.
De component protectie is meen ik voor gebruikte VW radio's. Dit is een nieuwe aftermarket radio die als het goed is vrij zou moeten zijn van beschermingen. Zoniet, dan zien we dat dan wel weer!
R_vanl
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 sep 2020, 00:30

Re: Aansluiten RCD-360 PRO in een T6

Bericht door R_vanl »

Fakra adapter is besteld! Over ruim een week binnen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluiten RCD-360 PRO in een T6

Bericht door Multivan Generation »

R_vanl schreef: 15 feb 2021, 16:16
EDIT: op het rode kabeltje staat ignition/switched 12v. Weet iemand wat ik hiermee moet doen?

De hoofdstekker/kabelboom, als ik het zo mag noemen, lijkt anders gewoon te passen. De radio krijgt alleen nog geen stroom..
Je geeft zelf het antwoord al..
Aansluiten dus.. op een rode draad aan de andere zijde van de stekker. Meestal rood, met dun randje wit.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
R_vanl
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 sep 2020, 00:30

Re: Aansluiten RCD-360 PRO in een T6

Bericht door R_vanl »

Is dat dan een kwestie van kabeltje blootleggen en in de ISO-stekker duwen?

Weliswaar op de juiste plek natuurlijk.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluiten RCD-360 PRO in een T6

Bericht door Multivan Generation »

Nee gewoon netjes zoals het hoort met male en female stekkertje aan de draad knijpen en in de DIN stekker steken.
Als test even met kroonsteentje doen om te zien of het werkt. Zo ja, dan gaat de radio aan en kun je met een media koppelen en met muziek testen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie