Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Temperatuursensor?..

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TommyM
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2019, 11:56
Locatie: Limburg Belgiė

Temperatuursensor?..

Bericht door TommyM »

Kan iemand me zeggen welk type sensor dit is en wat die juist doet?
20201003_152720_resized.jpg
20201003_152720_resized.jpg (60 KiB) 965 keer bekeken
20201003_152709_resized.jpg
(67.78 KiB) Nog niet gedownload
Toen ik de eerste keer aan mijn auto begon te sleutelen zag ik dat deze niet aangesloten was.
Ik denk dat dat eventueel gedaan is om een storing niet meer te krijgen, of...

Als ik er achter kan komen welk type het juist is dan kan ik er eentje bestellen.
Heeft iemand een idee wat deze juist doet en wat het doet als hij niet aangesloten is.

T4 2.5TDI 102PK ACV 1998

Alvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
TommyM
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2019, 11:56
Locatie: Limburg Belgiė

Re: Temperatuursensor?..

Bericht door TommyM »

En sorry dat de foto's niet mooi in de tekst staan maar na meerdere keren proberen krijg ik het gewoonweg niet voor elkaar om ze in de tekst te plaatsen terwijl ze erna dan werkelijk in de tekst staan.

eentje lukt altijd maar bij de tweede staat altijd "nog niet gedownload"
Geen idee hoe ik dit opgelost krijg.

:bonk
Jenson
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: Temperatuursensor?..

Bericht door Jenson »

Lijkt idd de temp sensor van de koelvloeistof, bij mijn benzine motor geeft die waarderen door aan de ECU die het weer gebruikt voor injectietijd enz. Weet niet hoe dat bij een ACV werkt.

Ik denk dat je hier misschien verder mee komt:
https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G62_( ... emperatur)
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
Gebruikersavatar
TommyM
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2019, 11:56
Locatie: Limburg Belgiė

Re: Temperatuursensor?..

Bericht door TommyM »

Jenson schreef: 14 feb 2021, 10:35 Lijkt idd de temp sensor van de koelvloeistof, bij mijn benzine motor geeft die waarderen door aan de ECU die het weer gebruikt voor injectietijd enz. Weet niet hoe dat bij een ACV werkt.

Ik denk dat je hier misschien verder mee komt:
https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G62_( ... emperatur)
Dank je wel Jenson,

Hoe ik het begrijp op de T4Wiki doet die dat bij mijn ook.
Ik ga Seves de weerstand eens doormeten en kijken of het ergens op slaat wat ik afmeet.
Als da niet zo is weet ik dat die sowieso stuk is, als het wel overeenkomt met de marges dan kan het zijn dat er ergens een kabelbreuk is en ze hem daarvoor hebben losgekoppeld.

Ik ging vroeger bij een garage voor een onderhoud maar na meerdere tegenslagen enz ben ik er weg gebleven.
Ik denk dat hij ook degene is die dit heeft gedaan.
Ik bracht hem er eens binnen omdat mijn auto niet of maar zeer kort het voorgloeilampje liet zien.
Erna was dat inorde. ik kan op t4wiki ook afleiden dat als hij afgekoppeld zou zijn hij naar een standaard voorgloeitijd gaat,
Vandaar dat ik denk dat hij die heeft afgekoppeld maar die sensors heb ik wel betaald hoor :huilen

Ik ben achter zijn scheve praktijken gekomen na ik werd afgekeurd op iets wat ik daar volledig nieuw had laten steken.
ik zei tegen die van de keuring dat dat allemaal nieuw zou moeten zijn, die nodigde me uit in de put en ik zag dat er niets vernieuwd was, leuk is anders.
Ik ben er toen meteen naartoe gereden en dat voorgelegd maar volgens hem was dat 3 dagen eerder allemaal splinternieuw :bonk
Ik ben toen maar gewoon vertrokken want... dat ging nooit goed aflopen.

bedankt,

Als er iemand is die de juiste code kent voor deze sensor voor een 2.5 TDI ACV dan hoor ik het graag.
Ik vind namelijk 3 tot 4 verschillende codes voor een 2PIN temposensor.

Groeten Tommy
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Temperatuursensor?..

Bericht door Multivan Generation »

Je hebt normaal gezien een groene beneden zitten en een blauwe bovenop.
Misschien helpt het.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
TommyM
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2019, 11:56
Locatie: Limburg Belgiė

Re: Temperatuursensor?..

Bericht door TommyM »

Multivan Generation schreef: 15 feb 2021, 07:27 Je hebt normaal gezien een groene beneden zitten en een blauwe bovenop.
Misschien helpt het.
Ik denk dat dat moet kloppen, de blauwe weet ik zeker, daar zie ik nog een beetje kleur :)
als ik me niet vergis ik de bovenste/blauwe 025906041A en de onderste/(groene) 701919369D
Groen/nr7 en Blauw/nr8
Groen/nr7 en Blauw/nr8

(7) 025906041A
temperature sensor / 2 pin / ACU,ACV,AEN for: / blue
electronic control unit / 20MM

(8) 701919369D
temperature sender with switch / -- + 100/95C / ACV for coolant temperature gauge / 4 pin
/ black/blue
and/or / 20MM
for models with radiator fan run-on
Jenson
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: Temperatuursensor?..

Bericht door Jenson »

Heb je m al doorgemeten? Zoniet; wat bij mij goed werkte was een bakkie met warm water met en thermometer en dan de weerstand meten en kijken of het overeenkomt met de gegeven waarden voor de sensor bij verschillende temperatuur.
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Temperatuursensor?..

Bericht door Multivan Generation »

Voor die paar euro ga je die sensor toch niet testen, maar meteen vervangen inclusief o-ring en klemvorkje.
Scheelt je ook best veel koelvloeistof lekkage :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
TommyM
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2019, 11:56
Locatie: Limburg Belgiė

Re: Temperatuursensor?..

Bericht door TommyM »

Multivan Generation schreef: 16 feb 2021, 09:43 Voor die paar euro ga je die sensor toch niet testen, maar meteen vervangen inclusief o-ring en klemvorkje.
Scheelt je ook best veel koelvloeistof lekkage :knipoog
Ja daar moet ik je eigenlijk echt wel gelijk in geven.
Kan je me vertellen waar ik deze best bestel?
want ik heb al eerder onderdelen besteld via internet maar zelden zonder problemen.
autodoc stuurde me al eens totaal verkeerde onderdelen en na maanden mails versturen heb ik het opgegeven.
en als ik de reviews moet geloven kan je nergens nog online bestellen zonder dat je bang moet hebben dat je afgezet wordt.

Misschien bij de vw dealer zelf proberen? Of ken jij een site die betrouwbaar is?
Jenson
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: Temperatuursensor?..

Bericht door Jenson »

Multivan Generation schreef: 16 feb 2021, 09:43 Voor die paar euro ga je die sensor toch niet testen, maar meteen vervangen inclusief o-ring en klemvorkje.
Scheelt je ook best veel koelvloeistof lekkage :knipoog
Haha, ja dat moet iedereen voor zichzelf bepalen, ik vind het vooral leuk om te kijken hoe het in elkaar zit en met demonteren en meten begrijp ik dingen beter, maar dat hoeft natuurlijk niet.
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
Plaats reactie