Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nu al VW fan

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gwillem
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2012, 14:56

Nu al VW fan

Bericht door gwillem »

Hoi! Zoals jullie in het T4 forum kunnen lezen, heb ik er pas geleden een gekocht om binnenkort mee naar Nepal te rijden en de bus daar te doneren aan een lokale ontwikkelingsorganisatie. Met deze degelijke Duitse techniek moet het lukken :)

Dit forum heet voorstellen, dus daar gaat ie.. Ik ben 31 jaar en ben ondernemer (IT). Ik hou van avontuur en oude en/of degelijke auto's. In 2005 reed ik met een oude Nissan Patrol door de woestijn van Mauretanie naar Mali. In 2008 met mijn ex-NAVO Landrover Defender naar Wit Rusland. In 2009 met een oude Russische 4x4 bus (UAZ) naar Mongolie (helaas blijven steken in Rusland). Van de zomer met een oude Daf Hanje stadsbus naar Sziget in Hongarije. Nu dus naar Nepal. Een Unimog met portaalassen staat ook nog op mijn wensenlijstje.

Dit forum vind ik fantastisch! Lekker enthousiaste mensen, daar hou ik wel van. Zie je ook bij de landrover sleutelaars (http://landrover.prikpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;). Ik weet nog weinig over VW techniek maar hoop hier een hoop te leren. Dat zal vast lukken!

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Nu al VW fan

Bericht door RITC »

Welkom,

Gaaf hoor :yes
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Jonathan L
Berichten: 319
Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39

Re: Nu al VW fan

Bericht door Jonathan L »

Hoe is het eigenlijk gegaan?
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nu al VW fan

Bericht door J vd Pal »

Juli 2012 voor het laatst op het forum geweest.....
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
gwillem
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2012, 14:56

Re: Nu al VW fan

Bericht door gwillem »

Leuk dat je het vraagt! Ivm de vele bomaanslagen in zuid-west Pakistan hebben we de plannen destijds aangepast en zijn we tot/door Iran gereden. Prachtig land, fantastische mensen. Een van mijn reisgenoten heeft onderweg zijn toekomstige echtgenote ontmoet.

Destijds zag je daar geen enkele VW rijden, ivm sancties. En dus ook nergens reserveonderdelen te vinden. (Wel een hoop Peugeot 205, dat was de meest moderne auto die ze daar lokaal konden produceren). Onze dynamo ging kapot in de buurt van Teheran. Maar de lokale garage wist wonderbaarlijk een andere te regelen via de tamtam.

Later, in een bergachtig gebied in Iran sneuvelden onze beide (!!) voorste remblokken, niet echt veilig. Paar garages aangedaan, maar niemand sprak engels of kon ons helpen. Uiteindelijk zijn we midden op een rotonde in een grote stad stil gaan staan, net zo lang tot er iemand voorbij kwam die Engels sprak. Die heeft met een telefoon aan ieder oor twee dagen lang de hele stad afgebeld op zoek naar reserve onderdelen. Maar tevergeefs. We besloten om de volgende dag dan maar stapvoets terug te rijden naar Turkije. Maar 's ochtends vroeg werd er een pakje bezorgd bij ons logeeradres. Iemand had met de hand remblokken gefreesd op de juist maat! Zoals ik al zei, echt fantastisch lieve mensen.

Ik denk niet dat ik nu nog een keer deze route zou rijden. De spanningen in zowel Iran als Oost Turkije zijn flink toegenomen. Vooral in Koerdisch gebied stond iedereen 10 jaar geleden al op scherp, we kregen regelmatig een geweer op ons gericht bij wegcontroles. En dat lijkt nu alleen maar erger.

De T4 heb ik bij terugkomst verkocht voor 500 euro. Hij was wel een beetje aan zijn einde. Maar ik heb er heel mooie herinneringen aan.
Laatst gewijzigd door gwillem op 19 feb 2021, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nu al VW fan

Bericht door J vd Pal »

Geweldig dat je reageert!! Had ik echt niet verwacht na de lange afwezigheid.

Klinkt als een heel avontuur maar die had je daarvoor ook al gehad. Daarna nog leuke dingen gedaan of was de bucketlist toen afgewerkt?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Nu al VW fan

Bericht door krekwakwol »

Bedankt voor het delen van je mooie avontuur, dat zijn ook geen dagelijkse dingen die je daar tegenkomt.
Succes met je volgende avontuur en hopelijk mogen we ook weer een stukje meegenieten.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
gwillem
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2012, 14:56

Re: Nu al VW fan

Bericht door gwillem »

Daarna nog leuke dingen gedaan of was de bucketlist toen afgewerkt?
Haha! Inmiddels heb ik een gezin dus zoek ik het wat dichter bij huis :kus Ik heb een oude kapel gekocht in Zweden die ik nu aan het opknappen ben. Weer eens wat anders... maar ik mis de auto-avonturen wel. Hopelijk ooit nog eens!
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nu al VW fan

Bericht door J vd Pal »

gwillem schreef: 17 feb 2021, 16:20
Daarna nog leuke dingen gedaan of was de bucketlist toen afgewerkt?
Haha! Inmiddels heb ik een gezin dus zoek ik het wat dichter bij huis :kus Ik heb een oude kapel gekocht in Zweden die ik nu aan het opknappen ben. Weer eens wat anders... maar ik mis de auto-avonturen wel. Hopelijk ooit nog eens!
Zweden is wel dichter bij huis maar nog steeds een avontuur, zeker in deze tijd!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
gwillem
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2012, 14:56

Re: Nu al VW fan

Bericht door gwillem »

Ook gaaf trouwens dat dit forum nog steeds bestaat en er zoveel enthousiaste mensen op zitten! Gelukkig is niet iedereen verhuisd naar Facebook.
Jonathan L
Berichten: 319
Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39

Re: Nu al VW fan

Bericht door Jonathan L »

Wat een mooie ervaring!
Ik heb ook een poosje gereisd en mij viel toen de gastvrijheid enorm op.

Bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Nu al VW fan

Bericht door hugopoley »

Wat een mooie verhalen, en avonturen!!
Marco Busje
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 jan 2021, 15:45
Locatie: Oude-Tonge

Re: Nu al VW fan

Bericht door Marco Busje »

Mooie reizen te gek en wens je een goed reis naar Nepal.
VW T4 1.9TD / Honda ST1100 Rijden beide Buutegeweun !!!
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Nu al VW fan

Bericht door krekwakwol »

Marco Busje schreef: 03 mar 2021, 19:22 Mooie reizen te gek en wens je een goed reis naar Nepal.
Volgens mij is hij al weer even terug.
Kijk maar even naar de datum van zijn eerste post :knipoog
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie