Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tankklepje

vragen over de T5
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: tankklepje

Bericht door heemskerk »

Harry 341 schreef: 07 aug 2017, 12:05 Net bij Martin Schilder Haarlem de hele voorraad van die rubbertjes gekocht..3 stuks voor 2.14 incl. de BTW... :jumpklap :jumpklap
grt.Harry
Wanneer de dealer het op voorraad heeft ( laat staan meer dan een) dan is het een frequent voorkomend vervangingsonderdeel..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: tankklepje

Bericht door Multivan Generation »

Harry 341 schreef: 03 aug 2017, 19:57 Welke dwaas bij VW heeft bedacht om de tankklep andersom te plaatsen dan bij ds T4?

Grt. Harry
Harry ik heb nog zitten denken over je opmerking.
Bij een T4 was de tankdop altijd bereikbaar en gevoelig voor vandalisme en brandstof diefstal.
Nu wordt het brandstofklepje geblokkeerd door een dicht portier, wordt afgesloten door de centrale vergrendeling en kost het vw een cilinder minder per auto.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: tankklepje

Bericht door Harry 341 »

:yes :knipoog
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
mommel
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 mar 2018, 08:31

Re: tankklepje

Bericht door mommel »

g'morgen
ik zou het bladveertje van de tankdop willen vervangen
heeft iemand dat reeds eerder gedaan en aanwijzingen hoe dit te moeten doen ??gr
george
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: tankklepje

Bericht door Beckontheroad »

mommel schreef: 08 feb 2021, 09:11 g'morgen
ik zou het bladveertje van de tankdop willen vervangen
heeft iemand dat reeds eerder gedaan en aanwijzingen hoe dit te moeten doen ??gr
george
Ja, heel eenvoudig zelf te doen, zo eenvoudig dat ik t niet meer weet, ging haast vanzelf, denk dat je t klepje net even ver moet openen en dan t veertje vervangen. die was er bij mij ook uitgesprongen en verbogen.
K.. constructie, slecht verzonnen omdat je al snel bij uitstappen aan de lipje blijft hangen en dan eenvoudig e.e.a. verbuigt.
Maar dat terzijde.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
mommel
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 mar 2018, 08:31

Re: tankklepje

Bericht door mommel »

ah ja uiteindelijk bleek dat er een kant van het bladveertje niet goed IN de daarvoor gemaakt opening stak
met punttangetje erweer in gekregen maar sluit niet echt lekker
wel iets beter
maar ik ga es kijken of dat met die klinkmoer misschien beter gaat
dank
Plaats reactie