Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag over start accu

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: Vraag over start accu

Bericht door Zwartbusje »

Toch ook maar jullie favoriete accu besteld. Dan kan ik weer even vooruit
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Vraag over start accu

Bericht door krekwakwol »

Zwartbusje schreef: 14 feb 2021, 10:29 Okay, dus ongeacht de ruim 12V is hij eigenlijk al aan het overljjden....hoe meet ik of mijn accu geen voldoende amperes levert? Of kan je dat niet meten?
Meter op de accu aansluiten in ruststand en daarna gebruiker als lampen of kachel aanzetten, als de spanning dan direct in zakt, is je accu niet best meer.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Vraag over start accu

Bericht door koensch »

ik heb ook een EA1000 besteld bij accu-online. 101,95 incl verzending is een mooie prijs.

bedankt voor de tip!
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraag over start accu

Bericht door Multivan Generation »

Graag gedaan hoor :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
wummeke
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 mei 2019, 16:27

Re: Vraag over start accu

Bericht door wummeke »

Nog een tip voor als je je accu vervangt: De oude accu heb ik net ingeleverd bij een metaalhandel hier in de buurt. Ik kreeg er nog 8,- voor. Kan ik mooi al het strooizout en Sahara-zand van de week van de bus wassen :)
Groet, Jan Willem

Volkswagen T6 California Ocean 2017 - Indium grey
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Vraag over start accu

Bericht door Beckontheroad »

wummeke schreef: 22 feb 2021, 16:48 Nog een tip voor als je je accu vervangt: De oude accu heb ik net ingeleverd bij een metaalhandel hier in de buurt. Ik kreeg er nog 8,- voor. Kan ik mooi al het strooizout en Sahara-zand van de week van de bus wassen :)
En dan te bedenken dat je bij aankoop al een verwijderingsbijdrage hebt betaald! Goed te weten, dus niet inruilen tenzij..
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Vraag over start accu

Bericht door koensch »

de bestelling van m'n accu is nu voor de 3e keer afgeblazen. Zou eerst zaterdag komen, toen maandag, toen dinsdag en staat nu weer op "planning"

komt waarschijnlijk door een forum als deze dat er ineens heel veel bestelingen los komen. Ik denk dat DHL het een beetje druk heeft gekregen met al die zware accus
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
wummeke
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 mei 2019, 16:27

Re: Vraag over start accu

Bericht door wummeke »

Dat zou kunnen, alleen zou het mij wel bevreemden dat dit forum een dergelijke impact zou kunnen hebben. Ik zou eerder het weerbeeld van de afgelopen weken de schuld willen geven. Overigens kwam die van mij via DPD en niet met DHL, misschien dat dat de oorzaak van de vertraging bij jou kunnen verklaren? :knipoog

@beckontheroad: Ik zie het als een soort van statiegeld wat ik nu terug gekregen heb :knipoog
Groet, Jan Willem

Volkswagen T6 California Ocean 2017 - Indium grey
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: Vraag over start accu

Bericht door Zwartbusje »

Eerst denk je, dat gaat nooit passen, maar jawel......en het is een fijn acuutje want mijn zorgen zijn de wereld weer uit......bedankt voor de tip!
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Vraag over start accu

Bericht door koensch »

accu besteld, schijnt door DHL te zijn zoek geraakt.

door leverancier gelijk een 2e accu afgestuurd, krijg ik bericht dat deze door DHL retour gaat ivm beschadiging. Ik denk dat een-of-andere outlul het ding heeft laten vallen.

leverancier zit er actief achteraan, goede service, heeft alleen pech met de verzending door DHL. Misschien kan ik de accu beter gaan ophalen.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Vraag over start accu

Bericht door J vd Pal »

Hoe is dit nu afgelopen? Zit de nieuwe accu er al in hoe bevalt dat?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Vraag over start accu

Bericht door koensch »

J vd Pal schreef: 29 mar 2021, 08:56 Hoe is dit nu afgelopen? Zit de nieuwe accu er al in hoe bevalt dat?
ik ben naar scharredjke gereden en heb daar m'n accu opgehaald. mooi ritje door zeeland! jeemig ik heb nog nooit zoveel accus bij elkaar gezien.

accu stond klaar, de jongeman wist ervan dat iemamd een AEX1000 kwam ophalen. heeft deze ook nog achterin m'n bus gezet. en nog een tube polenvet meegekregen ook. Heb nog oven lopen dubben of polenvet in dezefde productgroep hoort als babyoilie, maar dat is een ander verhaal.

thuis gekomen de accu geplaatst. past prima en 100Ah is een boel stroom, ik heb h'm wel zoveel mogelijk naar het midden gezet, zodat je met startkabels makkelijker bij de + pool kan komen. vaak ben ik de reddende engel hier in de buurt en omdat die accu wat breder is dan de originele komt de + pool dichter bij/onder het schutboord. Daar wil je geen kortsluiting krijgen.

mooie accu, mooie prijs en een review op de site gezet waar ze wel blij van worden. We kunnen er weer een paar jaar tegen
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraag over start accu

Bericht door Multivan Generation »

Vooral het koude startvermogen van die accu, de zogenaamd cold crancking Amps is heel hoog.
En daar wordt je startmotor vrolijk van :knipoog
Ik kwam hem een paar jaar geleden tegen, en toen was er sprake van dat hij ook nog eens sneller vol is..
Ik dacht toen, het zal wel.

Maar beviel en bevalt mij prima deze accu.
Dus vandaar dat ik hem toen eens getipt heb hier op het forum.
En eigenlijk iedereen die er eentje aangeschaft heeft, is er tevreden van..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Vraag over start accu

Bericht door koensch »

had jij eerst geprobeert of deze wel ging passen, of had je eerst opgemeten?
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraag over start accu

Bericht door Multivan Generation »

Eerst opgemeten natuurlijk door mijn oude yuasa van 95A even op te meten ter vergelijking..

Heb een kleinere variant in mijn golf 1 en ook daar doet dat accu type het prima.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie