Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 1.9TD ombouwen naar camper, motorbus, surfbus, fietsbus, visbus etc 😀

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Waver1971
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2021, 07:40

T4 1.9TD ombouwen naar camper, motorbus, surfbus, fietsbus, visbus etc 😀

Bericht door Waver1971 »

Hoi. Ik heb een mooie blauwe T4 1.9TD gekocht. 270000km
Proefrit beviel goed. Vond hem redelijk fel. November 2000. Paar plekjes oppervlakkige roest. Met een mooie oprijplank voor rolstoelen zodat ik straks mijn crosser achterin kan duwen 😀. Kaat er een hefdak op zetten en hem omkeuren naar camper. Maak een eenvoudig denontabel interieur zodat ik de bus voor allerlei doeleinden kan gebruiken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 1.9TD ombouwen naar camper, motorbus, surfbus, fietsbus, visbus etc 😀

Bericht door Hanz »

Waver1971 schreef: 05 mar 2021, 15:18 Maak een eenvoudig denontabel interieur zodat ik de bus voor allerlei doeleinden kan gebruiken.
Afbeelding
Welkom op weetjewel en gefeliciteerd met je bus. Foto was niet zichtbaar, daarom even het juiste linkje geplaatst.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... dyYmJwbDRR

Als het de bedoeling is om op campertarief (kwarttarief) te gaan rijden dan is dat demontabele interieur niet zo'n goed idee. Als bij een controle het camperinterieur niet (volledig) aanwezig is dan loop je kans dat je alsnog met terugwerkende kracht de volle mep wegenbelasting mag aftikken, verhoogd met een boete.
Lees hier eens wat de eisen zijn voor kwarttarief en doe er je voordeel mee. viewtopic.php?p=379366#p379366
Het kan allemaal best heel basic maar de genoemde voorzieningen moeten wel ten alle tijden aanwezig zijn. Je zal niet de eerste zijn die hiermee de mist ingaat.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Waver1971
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2021, 07:40

Re: T4 1.9TD ombouwen naar camper, motorbus, surfbus, fietsbus, visbus etc 😀

Bericht door Waver1971 »

Oke. Komt dat vaak voor? Ga hem zeker als camper gebruiken maar soms ook voor wat anders. Wordt daar veel op gecontroleerd? Want dan knutsel is er wel een vast in. Kan pas in mei bij de hefdakbouwer terechte dus betaal tot die tijd de volle mep. Heb dus wel even tijd om een goed uit te zoeken en voor te bereiden. Tips en ideeen zijn welkom
Maar ik wilde het wel netjes doen hoor. Een keukenblokje met een tafeltje en een opklapbed heb ik zo gemaakt. Wil er mee op surf en fietsvakantie kunnen.
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: T4 1.9TD ombouwen naar camper, motorbus, surfbus, fietsbus, visbus etc 😀

Bericht door RoelandZ »

Redelijk fel? Wat was je vorige auto? :jump
Waver1971
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2021, 07:40

Re: T4 1.9TD ombouwen naar camper, motorbus, surfbus, fietsbus, visbus etc 😀

Bericht door Waver1971 »

:gekte voor eeb t4 bus. Heb een ouwe LT en 1.9 transporter gehad. Mijn huidige auto is een beest. V50 T5 270pk😀. Maar ik Wil gewoon weer een bus
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: T4 1.9TD ombouwen naar camper, motorbus, surfbus, fietsbus, visbus etc 😀

Bericht door Jan anno NU »

En is het nog wat geworden met de ombouw van je multifunctionele kampeer en recreatiebus?

Altijd leerzaam en leuk om zo,n projekt te zien groeien.
:campingT4
T4 2,5 TDI 2002
Plaats reactie