Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Achteruit
Achteruit
Goedendag wjw'ers, ik krijg mijn versnellingspook moeilijk uit zijn achteruit. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn ? Ik dacht altijd dat het een voorteken was van een (bijna) versleten koppeling. Maar die is dus vorig jaar vernieuwd. Schakelbolletjes zijn ook goed en ingespoten met teflonspray. Heb bijna geen speling op de pook. Hoog uit 1 cm links en naar rechts zeg maar.
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Re: Achteruit
achteruit schakel je meestal vanuit stilstand. Ik merk dat het schakelen met een rollende auto makkelijker gaat dan vanuit stilstand. Schakel jij met de voet op de rem?
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: Achteruit
Ja ik heb dan mijn voet op de rem als ik hem uit de achteruit haal.
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Re: Achteruit
als eerste zou ik dus dit proberen zonder de rem te gebruiken
dan heeft de bus en de versnellingsbak enige ruimte om te bewegen
Misschien ook eens proberen de beweging van de pook iets vloeiender te maken
dus goed vanuit het midden naar de achteruit (evt eerst iets de andere richting op
dit heeft bij mij met een franse auto (wel andere constructie) veel geholpen
(leuk een mede Beverwijker te zien )
dan heeft de bus en de versnellingsbak enige ruimte om te bewegen
Misschien ook eens proberen de beweging van de pook iets vloeiender te maken
dus goed vanuit het midden naar de achteruit (evt eerst iets de andere richting op
dit heeft bij mij met een franse auto (wel andere constructie) veel geholpen
(leuk een mede Beverwijker te zien )
Happy with the Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Re: Achteruit
Heb daar eigenlijk nooit bij stilgestaan dat ik m'n voet op de rem heb altijd met het eruit halen van de achteruit versnelling. Zal vd week het proberen zonder. Zit altijd op de vrachtwagen. En dat is een automaatwebsurfer schreef: ↑17 mar 2021, 12:24 als eerste zou ik dus dit proberen zonder de rem te gebruiken
dan heeft de bus en de versnellingsbak enige ruimte om te bewegen
Misschien ook eens proberen de beweging van de pook iets vloeiender te maken
dus goed vanuit het midden naar de achteruit (evt eerst iets de andere richting op
dit heeft bij mij met een franse auto (wel andere constructie) veel geholpen
(leuk een mede Beverwijker te zien )
Ben ook benieuwd of er meer beverwijkers hier zijn.
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Re: Achteruit
ik gebruik de techniek om vlak voordat ik de auto tot stilstand wil hebben ik tijdens het rollen (vooruit of achteruit) ontkoppel en de versnelling in de vrij positie zet en dan pas met de rem de auto tot volledige stilstand breng.
het in/uit schakelen van de 1e en achteruit gaat soepel zolang de aandrijving nog een beetje beweegt. Het zal wel een beetje liggen aan de leeftijd van de speling die intussen is ontstaan op alles wat beweeg in de aandrijving.
het in/uit schakelen van de 1e en achteruit gaat soepel zolang de aandrijving nog een beetje beweegt. Het zal wel een beetje liggen aan de leeftijd van de speling die intussen is ontstaan op alles wat beweeg in de aandrijving.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: Achteruit
Het probleem was dat ik altijd voor m'n werk automaat rijd. Nu laat ik hem inderdaad iets rollen en het gaat nu wel goed. Ik heb een buscamper en rij daar niet elke dag in. Maar wel de automaat. Dus moet ik me beter aanpassen met automaat naar schakel. Ik heb daar niet bij stil gestaan. Maar vanaf nu wel . Dank voor jullie reacties.
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.