Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Distributieriem VW T4 vervangen?

vragen over de T4
Plaats reactie
estherv
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2021, 21:45

Distributieriem VW T4 vervangen?

Bericht door estherv »

Hi,

Ik ben binnenkort de blije eigenaar van een VWT4 met een 2.5 v5 Audi Quattro motor.
De distributieriem is 5 jaar geleden vervangen, maar de kilometerstand sindsdien is rond de 60000 km. Zouden jullie deze dan vervangen of kan ik er met een gerust hart nog 30000km mee doorrijden?

Alvast dank! (ik ben nieuw op dit forum en heb nog niet zoveel verstand van deze wagen, dus alvast excuses voor als dit al ergens staat of nergens op slaat :bonk )
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Distributieriem VW T4 vervangen?

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou hem binnenkort, op basis van leeftijd vervangen..

Welke motorcode zit er dan in je bus nu?
Hoeveel vermogen heeft die en heb je er foto's van?


Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Distributieriem VW T4 vervangen?

Bericht door Timy »

Eens.. vervangen. Waarom het risico en de onrust nemen als je weet dat ie eigenlijk aan vervanging toe is. Direct ook even alles laten checken. Erna kan je weer met een gerust hart lang ervan genieten En je weet direct waar je aan toe bent.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Distributieriem VW T4 vervangen?

Bericht door Multivan Generation »

De motor in de Audi quattro destijds was een 2.2 liter 5 cilinder lijn motor. Niet een 2.5 liter V5 motor.

Dus het zou zomaar kunnen, dat je een originele 2.5 5 cilinder T4 benzine motor hebt..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
estherv
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2021, 21:45

Re: Distributieriem VW T4 vervangen?

Bericht door estherv »

Multivan Generation schreef: 24 mar 2021, 07:03 De motor in de Audi quattro destijds was een 2.2 liter 5 cilinder lijn motor. Niet een 2.5 liter V5 motor.

Dus het zou zomaar kunnen, dat je een originele 2.5 5 cilinder T4 benzine motor hebt..
Dank Peter en Timy voor jullie snelle reactie! Ik heb helaas nog geen foto, en er ook te weinig verstand van om een goed antwoord te kunnen geven. Zodra hij bij mij op de stoep staat stuur ik een fotootje. Ik laat hem idd wel vervangen en helemaal nakijken, dan weet ik in ieder geval zeker dat het goed is. Fijn zo'n forum :-)
Plaats reactie