Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koopadvies T4 zelfbouwcamper

vragen over de T4
stijnron
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2021, 10:14

Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door stijnron »

Hi allemaal!

Ik ben sinds een paar maanden op zoek naar mijn eerste camper en kijk met name naar een T4, ivm de prijs, betrouwbaarheid en de handzaamheid. Op dit forum zag ik al wat nuttige informatie voorbij komen dus het leek mij handig en leuk om lid te worden :)

Op marktplaats zag ik deze advertentie voorbij komen: https://link.marktplaats.nl/m1685944854
Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze T4 vinden!
- Is het een goede deal (op basis van de beschikbare informatie)?
- Kunnen jullie een inschatting doen van de kosten die er nog bij komen voor het inbouwen van een hefdak, huishoudaccu en koelkast, evt distributieriem vervangen en de voorruit, evt onvoorziene reparaties? Ben zowel benieuwd naar de kosten om het zelf te doen als het laten doen. Ik ben gemiddeld handig dus het interieur moet wel lukken, maar lassen en complexe reparaties gaan mij niet lukken.
- Zijn er specifieke aandachtspunten om naar te kijken bij deze bus?

Alvast erg bedankt voor het meedenken! Mocht ik het project gaan oppakken, kan ik hier foto's plaatsen met mijn ervaringen.

Groet Stijn
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 511
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door moosev »

stijnron schreef: 30 mar 2021, 14:21 de kosten die er nog bij komen voor het inbouwen van een hefdak,
Geen. Zit er al in.
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door brugseb »

Hoi Stijn, alvast welkom op het forum. Probeer even de zoekfunctie uit, gewoon "aankoopadvies" "hefdak plaatsen" of gelijkaardig, er is namelijk al héél wat geschreven over dit onderwerp.
Belangrijk is dat je zelf heel goed weet waar jouw droomcamper aan moet voldoen: slaaphefdak, groot of klein hefdak voor stahoogte, ....
De eerste reeks T4 kan lekker roesten: rondom voorruit, wielkassen, dorpels, bumperbalken, .... De 2.4D is oerdegelijk maar voor genieters zonder haast. En wat is je budget? Deze Markplaatser zou ik persoonlijk laten staan, als je alle verschillende kleuren en het reliëf van de koets ziet, dan zou ik er niet aan beginnen, zeker niet voor deze vraagprijs. Met een iets ruimer budget kan je naar een jonger exemplaar met betere koets en sterkere motor. Sorry voor je roze droom, maar daarom zijn we er hé :jump
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door Snautzer »

Hoi en welkom. Voor wat je krijgt vind ik het nogal prijzig. Zelfs voor deze tijd.
Uiteraard hangt alles van je budget af maar nee dit vind ik echt te duur en dan heb ik jet nog niet eens gezien.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door Hanz »

Niet aan beginnen. Een paar oppervlakkige bruine plekjes is een mooie manier om te zeggen dat het een roestbak is. Bruine plekjes zijn zelden oppervlakkig maar betekenen bijna altijd dat de roest van binnenuit buiten zichtbaar wordt. Op de foto's is ook te zien dat de wielkastranden en dorpels onder de deuren aardig rot zijn en zo'n zwarte onderkant wordt vaak aangebracht om roest tijdelijk te verbergen.
Nog los daarvan kan je het interieur nauwelijks een camper noemen.
Het is wellicht niet voor niets dat de huidige eigenaar hem na iets meer dan een jaar al weer weg doet.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
stijnron
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2021, 10:14

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door stijnron »

Bedankt voor alle snelle reacties, heel nuttig! :)
moosev schreef: 30 mar 2021, 14:37 Geen. Zit er al in.
Dat is helaas geen hefdak maar een verhogingkje (voor de belastingdienst)
brugseb schreef: 30 mar 2021, 14:40 Belangrijk is dat je zelf heel goed weet waar jouw droomcamper aan moet voldoen: slaaphefdak, groot of klein hefdak voor stahoogte, ....
En wat is je budget?
Ik zoek eigenlijk een Westfalia-achtige inbouw, zag laatst ook een hele mooie van Reimo voorbij komen. Het liefst met een slaaphefdak maar op z'n minst een vierkant hefdakje om onder te koken. Het probleem daarbij is mijn budget, dat ligt maximaal rond de 7-8000 euro inclusief eventuele kosten die ik nog moet maken. Westfalia's zie ik helaas vooral vanaf 10,000 (en een beetje zelf bouwen vind ik ook leuk!). Een genieter zonder haast ben ik wel, dat scheelt weer iets!
brugseb schreef: 30 mar 2021, 14:40 Sorry voor je roze droom, maar daarom zijn we er hé
Precies waarvoor ik hier kom dus heel fijn juist!

Al met al duidelijke antwoorden! Ik ga wel bezoeken om te kijken hoe hij in het echt is (wat er evt nog te regelen valt) en hoe zo'n 2,4D nou rijdt..
Wordt vervolgd,..
DE KNEU
Berichten: 230
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:38

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door DE KNEU »

Wat er nog evt te regelen valt..... de roze wolk
Is blijkbaar nog niet verdampt :lach
pwhooftman
Berichten: 339
Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door pwhooftman »

Ik zie bijna niets wat ik zou willen behouden qua interieur....

Beter om te zoeken naar een betere basis (geen roest, goede lak, 2.5 tdi) en die zelf ombouwen
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door Hanz »

stijnron schreef: 30 mar 2021, 17:38 Ik zoek eigenlijk een Westfalia-achtige inbouw, zag laatst ook een hele mooie van Reimo voorbij komen. Het liefst met een slaaphefdak maar op z'n minst een vierkant hefdakje om onder te koken. Het probleem daarbij is mijn budget, dat ligt maximaal rond de 7-8000 euro inclusief eventuele kosten die ik nog moet maken.
Dat budget ga je waarschijnlijk dik overheen als je deze camper koopt, hem weer een beetje roestvrij moet laten maken en hem inricht tot de camper die jij ongeveer voor ogen hebt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
stijnron
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2021, 10:14

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door stijnron »

Bedankt voor de reacties allemaal!
DE KNEU schreef: 30 mar 2021, 18:02 Wat er nog evt te regelen valt..... de roze wolk
Is blijkbaar nog niet verdampt :lach
Bij deze toch verdampt ;)
Mijn zoektocht gaat verder!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door Hanz »

Met jouw budget kom je uit op zoiets https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
Ook niet helemaal smetteloos maar wel een echt slaaphefdak en een Westfalia inrichting. Dus al heel wat meer basis om verder te bouwen of aan te passen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door J vd Pal »

Lijkt mij een veel betere basis. Ook omdat de huidige eigenaren behoorlijk hebben geïnvesteerd in nuttige zaken.

Zij zaten/zitten hier op het forum onder de naam Jasperanita
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door odorf »

Denk dat die witte zó weg is. :toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
stijnron
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2021, 10:14

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door stijnron »

En hoe schatten jullie deze in: https://link.marktplaats.nl/m1686725789
Goed onderhouden en opgeknapt, of slechte basis maar slim gemaskeerd?
Edit: Ik zie op kentekencheck heel veel apk aandachtspunten van de afgelopen jaren, dat is geen goed teken he?
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2028
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Koopadvies T4 zelfbouwcamper

Bericht door chv »

Die auto heb ik afgelopen zomer ook al op MP gezien.
Heb je iets kunnen zien over hoe vaak de auto van eigenaar is gewisseld?
Dat zegt misschien meer dan die aandachtspunten bij de APK.

Mvg,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Plaats reactie