Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 L2 ombouw 9 persoons naar 5 persoons / 2 slaap camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T5 L2 ombouw 9 persoons naar 5 persoons / 2 slaap camper

Bericht door krekwakwol »

Ik weet niet (meer) welke solarcontroller je hebt, maar als het goed is regelt hij dat zelf terug. Mijn victron smartcontrol75/15 kan tot 75 Volt belast worden, wat hij dan zelf omzet naar de goede laadspanning.

Als je gebruikers aanzet, gaat de laadstroom ook wel omhoog bij volle accu's.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 L2 ombouw 9 persoons naar 5 persoons / 2 slaap camper

Bericht door Multivan Generation »

Test? Zet je koelkast vol aan gedurende 2 dagen en morgenochtend een aanwezige standkachel..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ewoudwijma
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2020, 22:17

Re: T5 L2 ombouw 9 persoons naar 5 persoons / 2 slaap camper

Bericht door ewoudwijma »

Ga van morgen tot vrijdag test mini vakantie doen en ga alles vol open zetten. Heb de ingebouwde stand kachel nog niet heringericht dus die doet nog niet mee 🥶😉
ewoudwijma
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2020, 22:17

Re: T5 L2 ombouw 9 persoons naar 5 persoons / 2 slaap camper

Bericht door ewoudwijma »

ewoudwijma schreef: 01 mar 2021, 18:05 Een van de laatste grote projecten: het stookhok. Te plaatsen achterin de bus.
...
Dit project gaat dus nog wel een paar week duren...
En het heeft inderdaad nog wel een paar week geduurd! De derde (!!!) Fiamma Aqua F waterpomp zit er in (2 stopten er na aantal uur spontaan mee!)
De kniekoppelingen 1/2 inch naar 10mm zijn intussen bezorgd en met Threebond water- en gasdicht gemonteerd en aangesloten in de bagageruimte. Alles werkt nu, warm en koud water zowel voor de achterklep douche als in de keuken. De boiler doet zijn werk prima.
stookhok4.jpg
stookhok5.jpg
ewoudwijma
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2020, 22:17

Re: T5 L2 ombouw 9 persoons naar 5 persoons / 2 slaap camper

Bericht door ewoudwijma »

Vandaag getest: e-bike opladen via zonnepaneel (met accu als buffer):
fiets1.JPEG
fiets2.jpg
fiets3.jpg
De fiets heeft 500Wh nodig. De accu heeft ongeveer 2000Wh aan maximum capaciteit dus een kwart accu per keer laden.

De zonnepanelen zouden zeker meer dan 100 Watt moeten kunnen leveren (in theorie 2 * 100 Watt). In de praktijk nog niet meer dan 3A * 13V is 39 Watt gezien... In dit geval is 12.5 uur zon dan voldoende voor een volle fiets. Daarnaast wordt bij rijden de accu ook geladen dus dat helpt ook ;-).

De fiets gebruikt bij laden vanaf leeg ongeveer 300-600 Watt, bij halverwege vol ongeveer 175 Watt en bij bijna vol ongeveer 75 Watt. De inverter kan continu 800 Watt aan dus dat is voldoende.
ewoudwijma
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2020, 22:17

Re: T5 L2 ombouw 9 persoons naar 5 persoons / 2 slaap camper

Bericht door ewoudwijma »

Intussen is de verbouwing zo goed als afgerond :yes . Ik ben al een lijst aan het maken voor kleine verbeteringen die ik komende winter ga doen. Dan gaat alles eruit en er weer in. Maar voor nu klaar voor het seizoen!

De laatste upgrade, oranje stoelhoezen had ik nog niet laten zien, was nogal spannend of dat goed ging komen maar via een winkeltje op ali express op maat laten maken. En redelijk goed gelukt!

Dank jullie wel voor alle hulp en tips! Dat heeft zeker het verschil gemaakt! Voor toekomstige projecten zal ik zeker updates plaatsen. Nog een klein project komt eraan: De passagierstoel draaibaar maken.

Hier nog een paar foto's. En een linkje naar 360 foto's zodat je het van alle kanten kunt bekijken ;-)

https://travelsidekick.org/360/vanlife/


resultaat1.jpg
resultaat2.jpg
resultaat3.jpg
Plaats reactie