Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vloerplaat vervangen - vochtprobleem

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

vloerplaat vervangen - vochtprobleem

Bericht door brugseb »

Hoi, begonnen aan een serieuze klus - nadat ik deze winter een eerste zwam geoogst had, onder de frigo, vond ik begin deze maand nieuwe paddestoelen, ditmaal in de hoge kast van mijn Exclusive. Verdict: vloer volledig rot, nat, schimmel,.... Intussen interieur helemaal gedemonteerd.
Weet iemand precies hoe dik de originele vloerplaat is? Bij mijn CE uit 2001 bestaat die vloer uit 2 lagen, een vrij zachte onderlaag en een multiplex bovenlaag. Is dat gebruikelijk? Tips welkom, op het CE forum kreeg ik weinig respons...
Bijlagen
IMG_20210221_160028-min.jpg
Laatst gewijzigd door brugseb op 30 mar 2021, 20:08, 3 keer totaal gewijzigd.
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: advies gevraagd vervanging vloer

Bericht door Multivan Generation »

Mijn snelle tip.. lees de vraag van chv die ook zijn vloer vernieuwd heeft, en dan met name het stukje over het gekrompen vinyl..

Doe er je voordeel mee.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: advies gevraagd vervanging vloer

Bericht door J.F.A. »

Je zou contact kunnen opnemen met Wieze en of Herman deze hadden hetzelfde probleem..Heb je hun gegevens al gegeven.
denk dat het een Exclusive probleem is
🤪🤪
Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2027
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: advies gevraagd vervanging vloer

Bericht door chv »

Bij de California Coach is de vloer 12 mm (plus een aantal verdikkingsplaatjes). Het lijkt me dat dat bij de Club en de Exlcusive niet anders zal zijn.
Ik heb mijn plaat vervangen door een plaat van 15mm. Met heel veel moeite het zeil van de oude plaat afgestoken, maar bij het lijmen op de nieuwe houtplaat bleek het vinyl (met katoenen/jute achtige stof een heel met allemaal losse pluizige draadjes) toch iets gekrompen.
Al met al geen fijne klus, maar ik wilde de vloer toch weer zo origineel mogelijk.
Overigens wel een mooie gelegenheid de roestplekjes van de bodemplaat weg te werken, met name de plekken waar de vloet met parkers door de bodemplaat zijn geschroefd.

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: advies gevraagd vervanging vloer

Bericht door brugseb »

@ Fred, dank voor jouw reacties op VWExclusive, en heel kort Wietze gehoord, maar van zijn '96 was de vloeropbouw anders... en details wist hij niet meer, niet zoveel wijzer geworden.
Vandaar nieuwe poging hier :wjw
Laatst gewijzigd door brugseb op 26 feb 2021, 20:05, 3 keer totaal gewijzigd.
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: advies gevraagd vervanging vloer

Bericht door brugseb »

@ Charles: wat heb je gebruikt, gewoon multiplex? En overwogen om daaronder een laagje isolatie te stoppen? Dat vastzetten met parkers, ik vermoed dat de vloer van een Exlusive achteraan enkel met kit vast zit, zonder parkers. Al zal ik wellicht voor een los stuk wel die optie moeten overwegen. Niet zo best voor roest natuurlijk...
Ik noteer alvast bevestiging voor 12mm; veel hoger zal niet lukken, onze hoge kast zit gekneld tussen vloer en hoogdak, vermoed geen speling.
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: advies gevraagd vervanging vloer

Bericht door J.F.A. »

brugseb schreef: 26 feb 2021, 15:28 @ Fred, dank voor jou reacties op VWExclusive, en heel kort Wietze gehoord, maar van zijn '96 was de vloeropbouw anders... en details wist hij niet meer, niet zoveel wijzer geworden.
Vandaar nieuwe poging hier :wjw
Volgens mij is er geen verschil in vloer tussen die van jou en Wieze . Trouwens je kunt bij een goed stuk toch de dikte van de plaat meten Bart?

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: advies gevraagd vervanging vloer

Bericht door brugseb »

Voor zover iemand er hier iets aan heeft: in mijn California Exclusive heb ik uiteindelijk een vloerdikte multiplex 9mm gebruikt, met 2 dunnen PS vellen extra insolatie. Met 12mm zat ik duidelijk te hoog voor de binnendeur. Opbouw loopt lekker nu...
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: advies gevraagd vervanging vloer

Bericht door Multivan Generation »

Op foto's van de werkzaamheden zijn er verzot hier hè :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: advies gevraagd vervanging vloer

Bericht door brugseb »

Bijlagen
IMG_20210221_125909(1)-min.jpg
IMG_20210221_160109(1)-min.jpg
IMG_20210221_134430(1)-min.jpg
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: advies gevraagd vervanging vloer

Bericht door brugseb »

Intussen elektriciteit gefatsoeneerd, fornuis dichtingen en roosterrubbers vervangen, waterleidingen vervangen, bijkomende isolatie aangebracht,... Je weet waaraan je begint, en dan zie je telkens weer leuke klusjes (ik begin als Peter te klinken :toppie )
Bijlagen
IMG_20210311_164318-min-min.jpg
IMG_20210221_125847(1)-min.jpg
IMG_20210228_153212-min-min.jpg
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: advies gevraagd vervanging vloer

Bericht door brugseb »

Alle roosters ontroest, behandeld en opnieuw gelakt. Extra LED verlichting apart gelegd tot aan accu, met zekering. Was gekoppeld aan de kraan (en licht ging dus uit bij water tappen). De achterzijde van de frigo voorzien van Armaflex, evenals buitenzijde van de watertank. Wielkasten bekleed en zijpanelen achter ook met Armaflex. Volgende klussen: zijwand ter hoogte van bed losmaken en ook daar extra isoleren, en achteruitrijcamera aansluiten. Oh ja, en intussen werkt het raam van de bijrijder niet meer: wel klik van de relais, dus zal motor moeten opendoen en rotor opschuren. En ik krijg nog steeds geen warme lucht uit het rechterrooster - om één of andere reden werkt de bediening achteraan niet (knoppen in de zijwand zoals bij een Multivan). Ach, de zon schijnt en ik kan de bus als "thuiswerkbureau" gebruiken, dus ik klaag niet!
Groets
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Blue Moon
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 sep 2013, 20:41

Re: vloerplaat vervangen - vochtprobleem

Bericht door Blue Moon »

Amai Bart, het loopt niet van een leien dakje, maar het komt goed en dan kan je weer de wijde wereld in, zodra het kan.
<;-)
Plaats reactie