Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aandachtspunten aanschaf T5 1.9TDi

vragen over de T5
Plaats reactie
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Aandachtspunten aanschaf T5 1.9TDi

Bericht door RemoteJets »

Yep, lang geleden dat ik hier wat heb gepost maar zo af en toe nog wel eens gekeken.
Te druk met de zaak etc. ondanks de corona dus da`s wel weer goed.

Maar m`n T4 is z`n laatste adem aan het uitblazen na z`n APK waar die vooral op doorgerotte delen is afgekeurd.
De tijd om afscheid te nemen is dus gekomen, zeer tegen m`n zin in want had graag nog een jaar of 2 er mee gereden maar het mocht niet zo zijn.
Bus rijdt nog fijn en motor loopt nog prima.

Dus ben ik zoekende naar een T5, heb nog even nagedacht over een andere T4 en dan een lwb maar de beslissing om voor een T5 kwb of lwb (die eigenlijk liever) te gaan is al gevallen.
De vrouw kon het ook niet aanzien dat ik zo in de put zat over de T4 dus die zegt er moet gewoon weer een ander bussie komen.

Andere merken hebben ook nog wel de revue gepasseerd maar kom toch steeds weer terug op een Transporter, ook omdat ik met de T4 zo veel schik heb beleefd.

Maja, nu is de vrij urgente zoektocht begonnen, we moeten gewoon 2 vervoersmiddelen hebben dus kan niet rustig zoeken jammer genoeg.

De keus is dus gevallen op en T5 en dan 1 met een 1.9TDi motor.
Die motor heeft vermogen zat, rij altijd 'leeg' (bus zit altijd wel vol maar het totaal gewicht hiervan is nog geen 100kg) dus veel vermogen heb ik ook niet nodig.
Paar keer per jaar met de caravan op stap naar beurzen en shows maar da`s een 'lichtgewicht' van maar 980kr max. dus ook daar mis ik het vermogen niet voor.

Maar m`n eigenlijke vraag is waar ik specifiek op moet letten bij een T5 inspectie?
Zijn er zaken waar ze om bekend staan wat extra aandacht behoeft?

Hoor het graag.

En als iemand een T5 van zo`n max. € 5000,-- weet te staan dan mag die natuurlijk ook een seintje geven.

Grt,
Berto.
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Aandachtspunten aanschaf T5 1.9TDi

Bericht door Erwin L »

Goede keuze :-)

Vorig jaar heb ik, als opvolger voor bijna 10 jaar T4, een fiscaalvriendelijke T5 gekocht. Met een vergelijkbaar budget. Wel wat geduld moeten hebben, een echt nette komt niet heel vaak voorbij.
Ik heb de keuze gemaakt voor een 77 kW uitvoering (er is ook een tammere) omdat die het dichtst de 102 pk van de T4 benadert. Deze heeft een langere overbrenging en draait dus minder toeren op de snelweg. Caravan van 1200 kg beladen gaat probleemloos.
Mocht je er een kopen zonder lichtmetalen wielen, dan heb ik nog een setje ter overname.

Succes met zoeken en probeer toch de haast zo veel mogelijk uit te bannen.....
T5 1,9 Tdi 2004
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: Aandachtspunten aanschaf T5 1.9TDi

Bericht door RemoteJets »

Thanks, gister toch al een T5 op de kop getikt :bonk

Een 2007, 1.9TDI, 212K op de teller.

Hoop dat die mij weer net zoveel rijplezier gaat brengen als m`n T4.
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Aandachtspunten aanschaf T5 1.9TDi

Bericht door peetjeadhdtje »

En, een lange?
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: Aandachtspunten aanschaf T5 1.9TDi

Bericht door RemoteJets »

Nee, wel een KWB, maar daar kwam ik nu op zich ook wel prima mee weg.
Plaats reactie