Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T6 aangeschaft

vragen over de T6
Plaats reactie
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

VW T6 aangeschaft

Bericht door GertjanvD »

Afgelopen zaterdag een VW Transporter T6 aangeschaft.
Bouwjaar augustus 2015 en heeft 128.000km gereden.
Afkomstig van eerste eigenaar, leasebedrijf.
Zeer nette staat, de auto lijkt gebruikt te zijn als rijdend kantoortje en heeft geen politie verleden.
Trekhaak zelfs nooit gebruikt.
Wat de doorslag gaf was de aanwezigheid van standkachel af fabriek met afstand bediening en natuurlijk een tweede accu.
Bovendien is er ook af fabriek een motor verwarming geplaatst.
Ter plekke werd ik aangenaam verrast door de aanwezigheid van twee comfort draaistoelen.

De auto wordt na een servicebeurt afgeleverd door mijn plaatselijke garage.
Daarna eerst maar eens het houten schot en werkplek verwijderen.
De 220v omvormer is helaas wel al verwijderd.
Voorlopig rijd ik de auto als bedrijfswagen, maar het is de bedoeling om tot een camper om te bouwen.
Bijlagen
55803BD7-F76D-46F1-A056-B5667C036686.jpeg
20265E1D-CB40-4CAA-9218-1501620CA008.jpeg
02E3F59E-0B1B-4E23-A260-42C1F29C7D9E.jpeg
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door peetjeadhdtje »

proficiat, dat is een hele mooie basis om te starten.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4453
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door Henk-1 »

Mooie basis voor een camper :toppie

Ik koop binnen 2-3 jaar ook een T6
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
freek
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door freek »

Ik twijfel zo nu en dan wat verstandig is. Dit weekend las ik dat heel wallonie een milieuzone wordt :groteogen
Dat wist ik nog niet en tot nu toe dacht ik dat het weren van diesels beperkt blijft tot stadscentra. En daar kan ik goed mee leven. Maar een half land is toch wat anders.
En het bijzondere is dat het relatief weinig uitmaakt welke euroklasse de diesel is. Voor onze euro 3 t4 en t5 gaat het 1 jan 2025 in. Euro 4 per 1 jan 26, euro 5 per 1 jan 2028. Euro 5 geeft dus maar 3 jaar respijt.
Maar let op: euro 6 wordt per 1 jan 2030 verboden. Alleen de nieuwe norm euro6d (temp)is uitgezonderd. Maar volgens mij voldoet alleen de T6.1 per afgelopen oktober hier aan. Heb je dus een jaar geleden een peperdure California gekocht (ik zeg maar wat) dan is het plezier over 9 jaar voorbij....
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
freek
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door freek »

Het is maar een voorbeeld dat vermoedelijk niet uniek zal zijn. En ga jij nooit naar de Ardennen? Of door Belgie naar het zuiden? Ik denk dat we nog wat naief zijn...
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door peetjeadhdtje »

Er bestaat ook nog zoiets als EU recht. Doorgaande wegen kun je niet zomaar dichtgooien. Het is daar bij de zuiderburen een bananenrepubliek maar de EU zal hun wat anders vertellen.
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door AchterKoeker »

GertjanvD schreef: 19 apr 2021, 13:32 Afgelopen zaterdag een VW Transporter T6 aangeschaft.
Bouwjaar augustus 2015 en heeft 128.000km gereden.
Afkomstig van eerste eigenaar, leasebedrijf.
Zeer nette staat, de auto lijkt gebruikt te zijn als rijdend kantoortje en heeft geen politie verleden.
Trekhaak zelfs nooit gebruikt.
Wat de doorslag gaf was de aanwezigheid van standkachel af fabriek met afstand bediening en natuurlijk een tweede accu.
Bovendien is er ook af fabriek een motor verwarming geplaatst.
Ter plekke werd ik aangenaam verrast door de aanwezigheid van twee comfort draaistoelen.

De auto wordt na een servicebeurt afgeleverd door mijn plaatselijke garage.
Daarna eerst maar eens het houten schot en werkplek verwijderen.
De 220v omvormer is helaas wel al verwijderd.
Voorlopig rijd ik de auto als bedrijfswagen, maar het is de bedoeling om tot een camper om te bouwen.
Vraagje off-topic:

Wat is er verkeerd aan een bus met "politie verleden"? :bifun
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door GertjanvD »

Het is slechts de constatering en geen waarde oordeel dat de bus geen politie verleden heeft.
Anderhalf jaar geleden heeft schoonzoon en m’n dochter een fantastische bus gekocht die dienst had gedaan bij milieu inspectie oid.
Je kon daarbij heel vaag nog een opschrift zien en er zaten (afgedichte) gaten voor een lichtbalk in het dak.
Maar inmiddels is dat een hele fraaie camper, waar ze veel plezier mee hebben.
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door Angelo-anneveld »

Ook die van mij een ex politie. Dit zie je gelukkig niet meer er aan af!
Bijlagen
9BC8A25B-EB81-4D1C-AE42-4B5DCC6D9E51.jpeg
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door GertjanvD »

Dat is wel een enorme metamorfose!
Knap werk, maar zover zal het bij mij niet komen denk ik.
Eerst maar eens rijden en materialen verzamelen.
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door peetjeadhdtje »

Jullie weten toch hoe het vaak afloopt met "een bekende van de politie". :T4politie

ach, met wat verf en plamuur maak je van een ex politie een goed uitziende bus.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/188439/p ... tegen-boom
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door AchterKoeker »

GertjanvD schreef: 20 apr 2021, 07:20 Het is slechts de constatering en geen waarde oordeel dat de bus geen politie verleden heeft.
Anderhalf jaar geleden heeft schoonzoon en m’n dochter een fantastische bus gekocht die dienst had gedaan bij milieu inspectie oid.
Je kon daarbij heel vaag nog een opschrift zien en er zaten (afgedichte) gaten voor een lichtbalk in het dak.
Maar inmiddels is dat een hele fraaie camper, waar ze veel plezier mee hebben.
Ooh zo :lach

Ja dat zijn idd mooie bussen die ook wel amper gebruikt worden (laatst eentje gezien die verkocht werd met maar 40.000 km op teller :ie )
Ze zijn ook ideaal voor camperombouw (hebben vaak ook al bijv. extra accu, herbruikbaar interieur, etc.)
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door AchterKoeker »

peetjeadhdtje schreef: 20 apr 2021, 08:45 Jullie weten toch hoe het vaak afloopt met "een bekende van de politie". :T4politie

ach, met wat verf en plamuur maak je van een ex politie een goed uitziende bus.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/188439/p ... tegen-boom
Nee, eigenlijk niet. Kan je dat misschien uitleggen? :bifun


Een politieauto die total-loss is, gaat gewoon naar de sloop, of mis ik hier iets ? :bonk
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door Pascal-141 »

AchterKoeker schreef: 20 apr 2021, 12:55
GertjanvD schreef: 20 apr 2021, 07:20 Het is slechts de constatering en geen waarde oordeel dat de bus geen politie verleden heeft.
Anderhalf jaar geleden heeft schoonzoon en m’n dochter een fantastische bus gekocht die dienst had gedaan bij milieu inspectie oid.
Je kon daarbij heel vaag nog een opschrift zien en er zaten (afgedichte) gaten voor een lichtbalk in het dak.
Maar inmiddels is dat een hele fraaie camper, waar ze veel plezier mee hebben.
Ooh zo :lach

Ja dat zijn idd mooie bussen die ook wel amper gebruikt worden (laatst eentje gezien die verkocht werd met maar 40.000 km op teller :ie )
Ze zijn ook ideaal voor camperombouw (hebben vaak ook al bijv. extra accu, herbruikbaar interieur, etc.)
Ze hebben dan misschien weinig kilometers , maar vergeet er de vele draai uren niet bij te rekenen...
Die politiebussen staan vaak urenlang stationair te draaien . Ieder draaiuur word gerekend als 60km . Dus 1000 draai uren betekent 60.000km extra ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: VW T6 aangeschaft

Bericht door AchterKoeker »

Pascal-141 schreef: 20 apr 2021, 19:18
AchterKoeker schreef: 20 apr 2021, 12:55
GertjanvD schreef: 20 apr 2021, 07:20 Het is slechts de constatering en geen waarde oordeel dat de bus geen politie verleden heeft.
Anderhalf jaar geleden heeft schoonzoon en m’n dochter een fantastische bus gekocht die dienst had gedaan bij milieu inspectie oid.
Je kon daarbij heel vaag nog een opschrift zien en er zaten (afgedichte) gaten voor een lichtbalk in het dak.
Maar inmiddels is dat een hele fraaie camper, waar ze veel plezier mee hebben.
Ooh zo :lach

Ja dat zijn idd mooie bussen die ook wel amper gebruikt worden (laatst eentje gezien die verkocht werd met maar 40.000 km op teller :ie )
Ze zijn ook ideaal voor camperombouw (hebben vaak ook al bijv. extra accu, herbruikbaar interieur, etc.)
Ze hebben dan misschien weinig kilometers , maar vergeet er de vele draai uren niet bij te rekenen...
Die politiebussen staan vaak urenlang stationair te draaien . Ieder draaiuur word gerekend als 60km . Dus 1000 draai uren betekent 60.000km extra ...
Beste,
hier hadden we het over een millieu inspectie bus (van gemeente, geen politie bus). Deze millieu bussen worden amper gebruikt (alleen om naar locatie te rijden / evt. kantoorwerk achterin de bus op 2e accu). Vandaar dat ze zo'n lage km stand hebben.

Ik had ook een paar maanden geleden een complete interieur gehaald van een soortgelijke bus (weginspectie / wegbeheer, ook van gemeente, met ook 40.000km). Aan de binnenkant was deze zowat nieuw (amper krassen of dergelijke :ie )
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Plaats reactie