Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

vragen over de T4
Plaats reactie
pwhooftman
Berichten: 339
Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06

Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

Bericht door pwhooftman »

Zie https://link.marktplaats.nl/m1685572286, dit lijkt voor mijn redelijk geoefende oog een originele California, maar op ovi.rdw.nl luidt de handelsbenaming "KAMPEERAUTO I D 57 KW" ipv 'California' of iets dergelijks. In hoeverre moet er bij de handelsbenaming 'California' staan, of kan hier iets anders staan omdat hij in 2006 geïmporteerd is?
peetjeadhdtje
Berichten: 1021
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

Bericht door peetjeadhdtje »

Mijn orginele import westfalia had ook alleen maar als benaming kampeerauto.
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 633
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

Bericht door Lutra »

Volgens mij is deze van een wjw’er.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4865
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

Bericht door Hanz »

De handelsbenaming van RDW zegt niets over de originaliteit van een California. Bij mijn echt originele California staat als handelsbenaming 70X02B.
En ik heb ook wel eens California zien staan bij een camper die dat beslist niet was. Dus handelsbenaming is in dit opzicht geen betrouwbare info.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 256
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

Bericht door autocaravana »

Bij een camper van 1991 lijkt me dat het een originele is. Als je het interieur gaat overzetten naar een andere bus dan doe je dat toch niet naar het alleroudste bouwjaar maar naar een veel jongere met weinig kilometers.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
peetjeadhdtje
Berichten: 1021
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

Bericht door peetjeadhdtje »

Kan ook al 10 jaar geleden zijn overgezet.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4865
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

Bericht door Hanz »

Op foto 9 is het fabrieksplaatje van Westfalia te zien. Wat niet 'klopt' is het klepje voor de watertank dat ontbreekt. Maar dat kan ook verwijderd zijn omdat het natuurlijk hartstikke lastig is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
DE KNEU
Berichten: 230
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:38

Re: Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

Bericht door DE KNEU »

Lutra schreef: 20 apr 2021, 21:07 Volgens mij is deze van een wjw’er.
Dat klopt
DE KNEU
Berichten: 230
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:38

Re: Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

Bericht door DE KNEU »

Hanz schreef: 21 apr 2021, 18:05 Op foto 9 is het fabrieksplaatje van Westfalia te zien. Wat niet 'klopt' is het klepje voor de watertank dat ontbreekt. Maar dat kan ook verwijderd zijn omdat het natuurlijk hartstikke lastig is.
Misschien ligt er nog wel een baan voor jou bij een fraude afdeling van een verzekeraar in het verschiet.. :kus
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

Bericht door Hella »

In mijn ex 1991-er California (een originele fabriekscamper) zat er geen afdekklep voor de watertank en was er ook geen indicatie dat die er ooit heeft gezeten.
Waar ik eerder op zou letten of het een originele kan zijn is de aanwezigheid van een standkachel met uitstroomopening in het leefcompartiment, een kluisje naast het bed en de typeaanduiding op het kenteken. De California's uit 1991 en 1992 hebben nog een spiritus gasstel en het oude (*1e type) uitstelmechanisme van het hefdak..
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 341
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

Bericht door Martens-Tvier »

FWIW: Mijn originele Westfalia heet op de RDW site bij D.3 Handelsbenaming: CALIFORNIA
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou meer waarde hechten aan wat er op de wagensticker staat. Maar ook met boekjes etc kan gerommeld worden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Mario van de Velde
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2021, 17:12

Re: Kun je op de handelsbenaming vetrouwen om een originele California te herkennen?

Bericht door Mario van de Velde »

Ik zie niks waarom het geen California zou zijn.
Maar mijn 95 California is geïmporteerd uit Duitsland en heeft als handelsbenaming wel California
Plaats reactie