Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Radio vervangen

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Radio vervangen

Bericht door Multivan Generation »

AchterKoeker schreef: 21 apr 2021, 22:15
Waarom volle prijs van 400 euries betalen, als je ook direct bij fabrikant voor een lagere prijs kan halen :bifun
Dan kun je mij vast en zeker wel even de directe fabrikant noemen?

En waar haal je een volle prijs van 400 Euro vandaan?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 468
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Radio vervangen

Bericht door Remco_T5 »

bobv schreef: 23 apr 2021, 00:08 Waarom moet er een merk op staan?
Er hoeft van mij geen merk op te staan. Dat is niet de vraag.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 468
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Radio vervangen

Bericht door Remco_T5 »

koensch schreef: 23 apr 2021, 10:10 ik heb ook zo'n dubbel-din autoradio van aliexpress in mijn T4 gebouwd. Ben er best wel tevreden mee en kostte maar weinig geld (ik geloof iets van € 70).

het model wat ik heb heeft 1 groot scherm zonder echte knoppen links & rechts, maar met 'soft buttons'; scherm is daarmee iets groter. Het voordeel van die fysieke knoppen is wel dat je in donker op de tast de knoppen kan bedienen. Ik betrap me er zelf op dat ik eerst naar m'n radio moet kijken om deze te bedienen. Dat vind ik niet prettig, maar elk voordeel heeft z'n nadeel.

wat ik ook onplezierig vind is dat ik m'n iphone eerst in de stand moet zetten dat deze zichzelf beschikbaar maakt als hotspot voordat ik de radio aandoe (contact aanzetten).

ik ben nog wel aan het klooien met de carkit functie. de speaker functie werkt goed (via de BT), maar de microfoon functie is naadje, ben nog steeds op zoek naar de juiste instelling hiervoor.
Om deze reden heb ik in eerste instantie ook gekozen voor een radio met een groot scherm maar met een vaste volumeknop.
Als je Carspot Ready gebruik kan je automatisch je hotspot aan laten zetten als de bleutooth verbinding tot stand komt. Werkt top. Gaat ook weer automatisch uit.

Ps, bij mij werkt de microfoon ook niet goed.

Gr. Remco
Laatst gewijzigd door Remco_T5 op 23 apr 2021, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 468
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Radio vervangen

Bericht door Remco_T5 »

AchterKoeker schreef: 23 apr 2021, 00:50
Remco_T5 schreef: 22 apr 2021, 20:07
AchterKoeker schreef: 21 apr 2021, 22:14 Kwam er met de radio ook een kleine doosje die je op de kabelboom aansluit? Heb je misschien ook een linkje van de radio op aliexpress?
Er zat geen doosje bij. De aansluitingen zijn normale "oude" aansluitingen en de radio werkt wel maar dan ouderwets.

Het gaat ook niet over mijn huidige radio maar over een radio die op de CAN bus wordt aangesloten. kan ik zo maar een radio met CAN bus kopen een aansluiten en werkt dat dan of moet het nog geprogrammeerd worden voordat de acteruitrijsensoren werken op het display.

Ik dacht aan deze;

https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... b9c5b7a618

Gaat dit zomaar werken?

Gr. Remco
Op die advertentie, 1e foto, op boekje / plaatje linksonder zie je aan een kabelboom een doosje (=canbus decoder). Deze kan canbus info van de wagen ophalen (bijv. of de bus in achteruit is, welke deuren open staan, snelheid, etc.). Hiervoor hoef je niks te programmeren (plug-and-play). Als u de radio (zoals in advertentie) haalt, moet het dus plug-and-play zijn.
Dank je, daar heb ik wel wat aan.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 468
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Radio vervangen

Bericht door Remco_T5 »

DickWi schreef: 23 apr 2021, 11:05 Zit ook een beetje rond te kijken voor een andere radio, dus kijk even mee.
Prijs is laag maar vraag me af wat voor garantie erbij wordt gegeven.
Zijn al meer mensen die ervaringen hebben met deze radio of andere in de goedkope prijsklasse.
Mvg. Dick
T5 GP 2013
Dick, ga er maar vanuit dat je geen garantie heb bij deze prijs. Wel zorgen dat de radio gelijk aangesloten wordt en getest.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: Radio vervangen

Bericht door AchterKoeker »

Multivan Generation schreef: 23 apr 2021, 13:26
AchterKoeker schreef: 21 apr 2021, 22:15
Waarom volle prijs van 400 euries betalen, als je ook direct bij fabrikant voor een lagere prijs kan halen :bifun
Dan kun je mij vast en zeker wel even de directe fabrikant noemen?

En waar haal je een volle prijs van 400 Euro vandaan?
Fabrikant heeft niet echt een naam, alleen fabrieksnaam maar die kan ik niet vinden. Via fabriek zijn er suppliers die bijv. aan shops van Aliexpress verkopen / xtrons.

Hier een vb-linkje van een supplier (waar je als bedrijf in grote aantallen kan bestellen):

https://m.alibaba.com/product/160006720 ... 00x200.jpg

Met 400 euries bedoelde ik die 400 dollar van uw linkje (vandaar eurie, als in valuta, klein misverstandje).

:toppie
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: Radio vervangen

Bericht door AchterKoeker »

DickWi schreef: 23 apr 2021, 11:05 Zit ook een beetje rond te kijken voor een andere radio, dus kijk even mee.
Prijs is laag maar vraag me af wat voor garantie erbij wordt gegeven.
Zijn al meer mensen die ervaringen hebben met deze radio of andere in de goedkope prijsklasse.
Mvg. Dick
T5 GP 2013
Ik heb deze (november aangeschaft).

https://a.aliexpress.com/_mNnYFjV

Ik had de 2gb 32gb + achteruitrijcamera versie uit spanje laten bestellen (je kan ook een voorcamera / dashcam bij bestellen, maar ik had al eentje dus had ik zonder gedaan). Alles werkt plug and play (bijv. dat ie pas aan gaat als je contact aan hebt, parkeersensor afstand, welke deuren open zijn, etc.).

Het hoeft niet per se deze te zijn. Als je op aliexpress kijkt, zou ik je aanraden om ook de reviews door te lezen (+ alleen bestellen bij items die al veel verkocht zijn). Dan zie je ook gelijk of het een goed product is of niet.
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 468
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Radio vervangen

Bericht door Remco_T5 »

AchterKoeker schreef: 23 apr 2021, 14:48
DickWi schreef: 23 apr 2021, 11:05 Zit ook een beetje rond te kijken voor een andere radio, dus kijk even mee.
Prijs is laag maar vraag me af wat voor garantie erbij wordt gegeven.
Zijn al meer mensen die ervaringen hebben met deze radio of andere in de goedkope prijsklasse.
Mvg. Dick
T5 GP 2013
Ik heb deze (november aangeschaft).

https://a.aliexpress.com/_mNnYFjV

Ik had de 2gb 32gb + achteruitrijcamera versie uit spanje laten bestellen (je kan ook een voorcamera / dashcam bij bestellen, maar ik had al eentje dus had ik zonder gedaan). Alles werkt plug and play (bijv. dat ie pas aan gaat als je contact aan hebt, parkeersensor afstand, welke deuren open zijn, etc.).

Het hoeft niet per se deze te zijn. Als je op aliexpress kijkt, zou ik je aanraden om ook de reviews door te lezen (+ alleen bestellen bij items die al veel verkocht zijn). Dan zie je ook gelijk of het een goed product is of niet.
Volgens de specs alleen geschikt voor een T5 van 2010-2011. Is dit zo strikt?
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: Radio vervangen

Bericht door AchterKoeker »

Remco_T5 schreef: 23 apr 2021, 21:30
AchterKoeker schreef: 23 apr 2021, 14:48
DickWi schreef: 23 apr 2021, 11:05 Zit ook een beetje rond te kijken voor een andere radio, dus kijk even mee.
Prijs is laag maar vraag me af wat voor garantie erbij wordt gegeven.
Zijn al meer mensen die ervaringen hebben met deze radio of andere in de goedkope prijsklasse.
Mvg. Dick
T5 GP 2013
Ik heb deze (november aangeschaft).

https://a.aliexpress.com/_mNnYFjV

Ik had de 2gb 32gb + achteruitrijcamera versie uit spanje laten bestellen (je kan ook een voorcamera / dashcam bij bestellen, maar ik had al eentje dus had ik zonder gedaan). Alles werkt plug and play (bijv. dat ie pas aan gaat als je contact aan hebt, parkeersensor afstand, welke deuren open zijn, etc.).

Het hoeft niet per se deze te zijn. Als je op aliexpress kijkt, zou ik je aanraden om ook de reviews door te lezen (+ alleen bestellen bij items die al veel verkocht zijn). Dan zie je ook gelijk of het een goed product is of niet.
Volgens de specs alleen geschikt voor een T5 van 2010-2011. Is dit zo strikt?
Is voor alle T5.1 (2010-2015) ( en waarschijnlijk ook T6).
Ik heb geen idee waarom er 2010-2011 staat :bonk

Mijn bus is een 2015, dus als het bij mij werkt, zal het ook bij uw bus werken :toppie
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
DickWi
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:04
Locatie: Randstad

Re: Radio vervangen

Bericht door DickWi »

Zit via internet wat verder te zoeken, ga toch voor meer kwaliteit met garantie.
Natuurlijk met android auto, en canbus aansluitingen. Wel alles met plug and play
Vraagje,
Achter zit bij mij de sensoren voor achteruit, kan deze ook gebruikt worden tegelijk met camera?
Mvg. Dick
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Radio vervangen

Bericht door Multivan Generation »

Ja dat is mogelijk want het zijn 2 aparte signalen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
DickWi
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:04
Locatie: Randstad

Re: Radio vervangen

Bericht door DickWi »

Multivan Generation schreef: 25 apr 2021, 07:28 Ja dat is mogelijk want het zijn 2 aparte signalen.
bedankt voor het antwoord, nu nog een radio en camera uitzoeken :toppie
de_koen
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 okt 2013, 16:03

Re: Radio vervangen

Bericht door de_koen »

ik heb nog een mooie, originele VW RNS 510 uit mijn T5 GP 2010
incl code...
kwa klank en gebruiksgemak echt niet te vergelijken met die ali dingen...
zit optisch parkeersysteem op
mag weg voor 450eur, en dat is een koopje
Laatst gewijzigd door de_koen op 07 jun 2021, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Radio vervangen

Bericht door Beckontheroad »

de_koen schreef: 26 apr 2021, 18:14 ik heb nog een mooie, originele VW RNS 510 uit mijn T5 GP 2010
incl code...
kwa klank en gebruiksgemak echt niet te vergelijken met die ali dingen...
zit optisch parkeersysteem op
mag weg voor 350eur, en dat is een koopje
Nou, ken de Ali Android niet, maar met de android radio die ik heb, zijn de bijrijders verrast over het betere geluid.t.o.v. de RNS..
Echt beter dan de rns510, en dan heb ik het nog niet over het verschil in bediening..
En wat je zegt van koopje, de koper bepaalt wat ie betaalt..
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: Radio vervangen

Bericht door AchterKoeker »

Beckontheroad schreef: 26 apr 2021, 18:45
de_koen schreef: 26 apr 2021, 18:14 ik heb nog een mooie, originele VW RNS 510 uit mijn T5 GP 2010
incl code...
kwa klank en gebruiksgemak echt niet te vergelijken met die ali dingen...
zit optisch parkeersysteem op
mag weg voor 350eur, en dat is een koopje
Nou, ken de Ali Android niet, maar met de android radio die ik heb, zijn de bijrijders verrast over het betere geluid.t.o.v. de RNS..
Echt beter dan de rns510, en dan heb ik het nog niet over het verschil in bediening..
En wat je zegt van koopje, de koper bepaalt wat ie betaalt..
JB
Inderdaad!

Voor meer dan de helft minder heb je dubbel zo veel functionaliteit (bijv. nieuwe apps, vergeleken met GEEN nieuwe apps voor een radio die al minstens 6 jaar oud is). :toppie
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Plaats reactie