Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hefdak hydrauliek lekt

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

otzie schreef: 12 jun 2018, 19:12
Kun je de lengte tussen de sensoren links en rechts vergelijken


dan rechtstreeks stroom op de dakmotor zetten (omdraaien v.d. polen zorgt ervoor dat de pomp de andere kant op draait en dus open/dicht gaat)
op deze manier gaat het dak gewoon lomp open en dicht, zonder gebruik te maken van de sensoren en andere electronica.
doet het dak het nu naar behoren?.. en staat deze naar behoren mooi strak? zou het de powerpacker kunnen zijn/ een van de 4 sensoren op de pomp/ regelunit in je dak misschien wel?

je kunt de camperunit/dakunit ook een self-test laten doen, ik weet alleen niet of deze ook de stand/status van de sensoren uitleest, staat hier ook ergens op het forum



otzie


Vraagje; ik heb een afgezaagd dak van een VW T5 California gekocht, en het hefdak gemonteerd op mijn (ex) politiebus. Ook de kabelboom van het hefdak systeem is met de stijlers doorgezaagd. Ik dacht; ach, laat ik maar gewoon stroom rechtstreeks op de pomp zetten met een vanzelf naar het center terugkerende draaiknop die de stroom omkeert bij het naar links en naar rechts draaien. Zo gaat het dak ook mooi open en dicht. Ik begin echter te vermoeden dat dit op termijn problemen gaat geven. Is dat zo? En wat kan ik verwachten? Ik heb het eerste end van de kabelboom, tot in de a-stijl. Kan ik daarmee wat aanvangen? Of bestel ik dan best gewoon de hele kabelboom? Het dak is van 2010; kent iemand het onderdeel nummer van deze kabelboom? En wat heb ik nog tekort waar ik geen weet van heb?
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door Angelo-anneveld »

👍🏼
Bijlagen
91BA0994-BFC2-4D6B-953D-7843CD3E9104.png
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Angelo-anneveld schreef: 14 mei 2021, 11:11 👍🏼
Merci
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Angelo-anneveld schreef: 14 mei 2021, 11:11 👍🏼
Waarschijnlijk heb je ervaring hiermee, dus een logische volgende vraag. Is dit gewoon plug and play? Maw, zal het uiteinde van deze kabelboom gewoon op mijn zekeringkast passen, en is daarmee de kous af, of zal er daar ook nog het één en ander moeten veranderd worden? Is er ook een software activatie nodig achteraf?
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Dit is het afgezaagde stukje dus
IMG20210514140423.jpg
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door Angelo-anneveld »

Plug and play
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Ik was al iets te ijverig, en had mijn hemel module al aangepast. De brillen al heb ik gesloopt om een blinderingsplaatje te maken voor de camper module, en daar waar de brillen al zat heb ik de oude kachelbediening gemonteerd. Dat blinderingsplaatje zal er dus weer uit moeten, maar de oude standkachelbediening, zal die mogen blijven als ik die hefdakmodule terugplaats?
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

IMG20210514140620.jpg
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

longboy schreef: 14 mei 2021, 14:11 Ik was al iets te ijverig, en had mijn hemel module al aangepast. De brillen al heb ik gesloopt om een blinderingsplaatje te maken voor de camper module, en daar waar de brillen al zat heb ik de oude kachelbediening gemonteerd. Dat blinderingsplaatje zal er dus weer uit moeten, maar de oude standkachelbediening, zal die mogen blijven als ik die hefdakmodule terugplaats?
Brillenbak moest dat zijn
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Of zitten die stekkers op de zekeringkast elkaar in de weg?
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

De stekker van de oude standkachelbediening en de hefdakmodule bedoel ik; of zitten die elk op een andere plek op de zekeringkast? Welke is trouwens de plaats op de zekeringkast van de hefdakmodule?
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Om het geheel via de hefdakmodule werkende te krijgen heb ik namelijk ook nog de verlichtingkabelboom nodig, heb je daar toevallig ook een nummer van? Als het niet nodig is blijf ik wel met die oude module werken voor de kachel, maar als de stekkers elkaar in de weg zitten zal het toch anders moeten
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

IMG20210514142442.jpg
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Respect voor diegenen die zo'n klus op de oprit klaren trouwens, ik zou het niet kunnen
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

IMG20210514142719.jpg
Plaats reactie