Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 GP 4motion LWB camperbouw

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
JeDo
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 feb 2021, 10:38

Re: T5 GP 4motion LWB camperbouw

Bericht door JeDo »

Multivan Generation schreef: 26 mei 2021, 21:45
JeDo schreef: 25 mei 2021, 12:57
IMG_0045.jpg
DA29E47F-1A79-45FD-9865-F6AC86518E35.JPG
IMG_0042 thth.jpg

Ik heb 15 mm populieren multiplex gebruikt en afgelakt met double coat voor een harde en krasvaste afwerking.

De kast bevat de acculader, omvormer, solar-lader, de schakelkast en de hoofdzekering met aardlekschakelaar. Daarnaast zijn hier de bedienings- en afleespanelen in verwerkt: watertanks, zonnelader, accustatus, lichtbediening en twee 230V stopcontacten.
Aan de achterzijde komen een water en gasaansluiting voor een afneembare douchegeiser.

Hopelijk snel goed weer zodat het keukenblok gebouwd kan worden!
Kun je ons eens uitleggen, wat je afweging is geweest, waarom je alles in het zicht hebt ingebouwd?
Ja, de bedienings- en afleespanelen heb ik graag direct 'bij de hand' en daarom in zicht. Binnenin de kast is de apparatuur afgedekt met een dubbele wand en bodem waardoor kleding er niet in aanraking mee kan komen:
binnenkant kast.jpg
JeDo
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 feb 2021, 10:38

Re: T5 GP 4motion LWB camperbouw

Bericht door JeDo »

Even wat info over de accu en zonnepaneel wat erg goed uitpakt:

Ik heb nu 4 weken non stop de koelkast aan gehad (Vitrifrigo C75L 75 liter) op de sterkste koelstand. Zelfs met het grijze en wisselvallige weer van de afgelopen tijd houdt het zonnepaneel (180 Watt) de accu (220 Ah) prima op peil. 's Ochtends staat de accu op ca. 75%-80% maar is meestal rond het middaguur weer vol. Dit geeft vertrouwen voor de zomer: uiteraard groter warmteverschil met buiten en meer apparatuur in gebruik (laders, laptop, etc), maar ook meer zonnestralen op het paneel.
Plaats reactie