Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat is deze Fakra stekker achter deurbekleding?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rwin
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 dec 2017, 10:32
Locatie: Voorthuizen

Wat is deze Fakra stekker achter deurbekleding?

Bericht door Rwin »

Ben bezig om mijn speakers te upgraden met de http://www.emphaser.com/products/upgrad ... 1/?lang=en, Emphaser EM-VWF1, plug&play speciaal voor de T5 (er zitten zelfs popnagels bij). Nu de deurbekleding eraf is, zie ik een los stekkertje. Dacht eerst aan de spiegelantenne, maar er is ook al een andere fakra aangesloten. voor de duidelijkheid: Het gaat om de zwarte stekker met lila, de blauwe is aangesloten.

Weet iemand of er iets niet goed zit? Of dat ik een optie mis die ik nog kan activeren?
IMG_3016.JPG
T4 2001 DC 150pk | T5 GP 2012 California Comfortline 180pk
RadioAir
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 apr 2019, 16:16

Re: Wat is deze Fakra stekker achter deurbekleding?

Bericht door RadioAir »

Er zitten, afhankelijk van het model spiegel, meerdere antennes in de rechter buitenspiegel. Ik meen dat de combinatie was FM+GPS+DAB of FM+GPS aan de rechterkant, en links FM of FM+TV. Maar pin me hier niet op vast, heb de documentatie niet bij de hand.

Eitherway, het zou dus goed kunnen, aangezien ik volgens mij drie Fakra's zie zitten, dat je de FM+GPS+DAB variant hebt, en je dus eventueel een DAB+ ontvanger zou kunnen aansluiten.

Mocht je toevallig een voertuig met een RNS315 hebben loont het eens de moeite om aan de achterkant te kijken of er nog een Fakra aansluiting vrij is. Zo ja, loont het ook de moeite om even te kijken of er een sticker met een MAC-adres op de radio zit. Er zijn een aantal varianten van de RNS315, maar de eerste generatie (type eindigend op 279 zonder letter) had DAB+ en Bluetooth ingebouwd zitten. Die zijn allebei met een VCDS-kabel vrij te schakelen.
Gebruikersavatar
Rwin
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 dec 2017, 10:32
Locatie: Voorthuizen

Re: Wat is deze Fakra stekker achter deurbekleding?

Bericht door Rwin »

dankje. ik heb geen RNS meer, maar als ik op de code 6Q0 035 575 zoek die erop staat, lijkt het op een aansluiting voor een externe sprietantenne. Ik heb geen ontvangstproblemen, dus soort van extra lijkt het?
T4 2001 DC 150pk | T5 GP 2012 California Comfortline 180pk
BosscheBol
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 aug 2010, 12:37

Re: Wat is deze Fakra stekker achter deurbekleding?

Bericht door BosscheBol »

Rwin schreef: 29 mei 2021, 15:48 dankje. ik heb geen RNS meer, maar als ik op de code 6Q0 035 575 zoek die erop staat, lijkt het op een aansluiting voor een externe sprietantenne. Ik heb geen ontvangstproblemen, dus soort van extra lijkt het?
Zover ik weet zit er nergens een voorbereiding om een conventionele radioantenne te plaatsen?
Heb daar laats voor gezocht, maar niks kunnen vinden.
Uit frustratie van het belabberde radio-ontvangst heb ik maar een gat geboord boven het 'vakje' bij de achteruitkijk spiegel.

Goeie speakerset :yes dat is denk ik een flinke upgrade tbv je geluid?
Heb je ook nog wat anti-dreun, isolatie/dempingsmateriaal aangebracht?
Gebruikersavatar
Rwin
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 dec 2017, 10:32
Locatie: Voorthuizen

Re: Wat is deze Fakra stekker achter deurbekleding?

Bericht door Rwin »

ja, is een hele verbetering inderdaad! het is voller en gebalanceerder. Alhoewel de bestaande speakers groter waren dan ik in de online filmpjes had gezien bij de standaard T5's, daar zal het verschil nog wel groter zijn. En ook dempingsmatten aangebracht, aan de binnenkant, maar ook op de deurbekleding. Helemaal blij mee!
T4 2001 DC 150pk | T5 GP 2012 California Comfortline 180pk
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1662
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: Wat is deze Fakra stekker achter deurbekleding?

Bericht door sjaak »

mag ik vragen waar de speakers te koop zijn in Nederland?? :driveT5 :T54LIFE
Gebruikersavatar
Rwin
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 dec 2017, 10:32
Locatie: Voorthuizen

Re: Wat is deze Fakra stekker achter deurbekleding?

Bericht door Rwin »

Ze zijn op veel plekken uitverkocht inderdaad en/of over een paar weken weer leverbaar, kreeg ik te horen (via dropshipping), ik kreeg ze hier nog wel binnen een dag geleverd https://www.nimbuz-shop.nl/product/emphaser-em-vwf1/
T4 2001 DC 150pk | T5 GP 2012 California Comfortline 180pk
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Wat is deze Fakra stekker achter deurbekleding?

Bericht door hugopoley »

sjaak schreef: 31 mei 2021, 22:45 mag ik vragen waar de speakers te koop zijn in Nederland?? :driveT5 :T54LIFE
Bol.com heeft ze ook in het assortiment.
Plaats reactie