Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

snelheidsdetectiecircuit???????

vragen over de T5
Plaats reactie
Alexx
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jul 2007, 12:41
Locatie: Nijmegen

snelheidsdetectiecircuit???????

Bericht door Alexx »

Ik wil mijn navigatie inbouwen van Pioneer maar er staat dat er een draad naar de snelheidsindicatiecircuit moet.
Laat ik nu niet weten waar die zit :bonk

Kan iemand mij hierin helpen, want ik vraag me af waar dat nodig voor is.
Ik dacht dat het ongeveer zo zou werken als TomTom :groteogen


Alvast bedankt voor de tips.

Grtzz Alex
Werken is leuk, maar laat ook wat over aan je collega's
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

Als je even rondzoekt in oude berichten zul je merken dat vragen over dit onderwerp al vaak gesteld zijn. Je vindt dan heel veel informatie.

De snelheids puls wordt gebruikt in de navigatie unit om samen met een gyroscoop kompas te bepalen waar je bent.
Als dan de satelliet ontvangst wegvalt, b.v. in tunnels of bij dichte bebouwing of bossen, rekent het systeem zelf uit waar je zit. Bij de eerstvolgende bocht vergelijkt hij die positie met de kaart, en stelt de positie dan evt. bij. Op die manier kun je heel lang doorrijden zonder dat de satelliet informatie nodig is.

TomTom apparaten hebben die mogelijkheid niet, en hebben dus ook dat signaal niet nodig.

Het snelheidsignaal (puls) zit altijd in je auto, maar het hangt van de uitvoering af waar hij zit. (multivan? bestel? Radiovoorbereiding/radio/navigatie?)

Je moet dan die draad (veilig) aftakken en op je Pioneer aansluiten. Zonder die draad werkt de navigatie waarschijnlijk wel, maar zonder de hiervoor genoemde "map matching" functie. Hij is dan volledig afhankelijk van de satellieten en wat trager in de plaatsbepaling.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
pee
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 nov 2007, 19:20
Locatie: knokke Heist

Snelheid

Bericht door pee »

Snelheid signaal zit op teller linker stekker 32 pins pin 3 wit-paars of blauw-groen
of als voertuig ISO radio stekker heeft dan op pin 1 wit-paars of blauw-groen
als voertuig quadlock stekker heeft moet je naar teller voor aansluiting :jumpklap
Mvg,
Pee
Plaats reactie