Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roadtrip door Noorwegen

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Gebruikersavatar
Robert 99T4CA
Berichten: 94
Lid geworden op: 06 mei 2019, 23:07
Locatie: Haarlem

Re: Roadtrip door Noorwegen

Bericht door Robert 99T4CA »

Beste JB,
Dankjewel! Jij hebt dus gewoon 1,95 gedaan maar op het parkeerdek staat alles door elkaar? Of moet je ergens nog over een balk doorrijden ofzo?
De spec.’s van onze Cali. zeggen precies 1,95 [Edit: klopt niet, is 1,99m :muur] maar door de velgenupgrade staan we misschien iets hoger, max. 1-2 cm.
Laatst gewijzigd door Robert 99T4CA op 30 jun 2021, 15:19, 2 keer totaal gewijzigd.
1999 Volkwagen California, 2.5TDI AJT, 130 pk, 270 Nm, 380.000+ km
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Roadtrip door Noorwegen

Bericht door krekwakwol »

Prachtig reisverslag, wij hebben Scandinavië ook nog op ons lijstje staan, dus zo'n mooie reisgids is een extra motivatie.
Ik heb wel in de gaten dat je wat later in het seizoen beter met winterbanden of vergelijkbaar heen kunt gaan.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Roadtrip door Noorwegen

Bericht door Beckontheroad »

Robert 99T4CA schreef: 29 jun 2021, 18:20 Beste JB,
Dankjewel! Jij hebt dus gewoon 1,95 gedaan maar op het parkeerdek staat alles door elkaar? Of moet je ergens nog over een balk doorrijden ofzo?
De spec.’s van onze Cali. zeggen precies 1,95 maar door de velgenupgrade staan we misschien iets hoger, max. 1-2 cm.
Mijn ervaring met ferries is dat eerst op de kade kaartcontrole plaats vindt, bij het oprijden van de ferry wijst een medewerker je een geschikte plek aan. Die kijkt niet naar een ticket, eventueel een code voor de auto en wil je alleen snel op een passende plek zien en door naar de volgende auto.

Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Roadtrip door Noorwegen

Bericht door J vd Pal »

Ik heb in Noorwegen één keer meegemaakt dat er een controle plaatsvond op hoogte. Daarvoor was er een speciale houten winkelhaak gemaakt waarmee gecontroleerd kon worden of de hoogte van 2,0 m niet werd overschreden.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Roadtrip door Noorwegen

Bericht door bvddobb »

Robert 99T4CA schreef: 29 jun 2021, 18:20 Dankjewel! Jij hebt dus gewoon 1,95 gedaan maar op het parkeerdek staat alles door elkaar? Of moet je ergens nog over een balk doorrijden ofzo?
De spec.’s van onze Cali. zeggen precies 1,95 maar door de velgenupgrade staan we misschien iets hoger, max. 1-2 cm.
Het ligt er ook een beetje aan welke overtocht/boot je neemt. De snelboot vanuit Hirtshals naar Kristiansand is heel erg hoogtebeperkt, de ‘gewone’ boot niet.
Overigens boeken wij ook zoveel mogelijk gewoon als ‘auto’ met onze afmetingen, en niet per sé als camper of California. Is meestal goedkoper en geeft vaak ook meerdere mogelijkheden qua afvaarten enzo. Dat lukt niet altijd: er zijn ook boekingssystemen die een kentekencheck doen, en je dan ijzerenheinig als camper of California boeken…
Verder klopt precies wat Beckontheroad zegt: eenmaal geboekt kijkt er bij het laden niemand meer naar je ticket, dan willen ze gewoon zo snel mogelijk stouwen. :knipoog
Gebruikersavatar
Robert 99T4CA
Berichten: 94
Lid geworden op: 06 mei 2019, 23:07
Locatie: Haarlem

Re: Roadtrip door Noorwegen

Bericht door Robert 99T4CA »

Oké, bedankt!! Dan durf ik het wel aan een ticket te kopen van 1,95m [Edit: klopt niet, is 1,99m :muur. ]. In theorie zijn wij 1,96m [Edit: 2,01m. Wordt toch een ticket voor 2,15m dus]. Dan nog wat water en belading erin zal zeker goed gaan!
Laatst gewijzigd door Robert 99T4CA op 30 jun 2021, 15:34, 3 keer totaal gewijzigd.
1999 Volkwagen California, 2.5TDI AJT, 130 pk, 270 Nm, 380.000+ km
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Roadtrip door Noorwegen

Bericht door Multivan Generation »

@robert 99T4CA
kijk ook verder naar beneden naar het vervolg van de reis van Paul en Annelise :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Robert 99T4CA
Berichten: 94
Lid geworden op: 06 mei 2019, 23:07
Locatie: Haarlem

Re: Roadtrip door Noorwegen

Bericht door Robert 99T4CA »

Multivan Generation schreef: 30 jun 2021, 09:31 @robert 99T4CA
kijk ook verder naar beneden naar het vervolg van de reis van Paul en Annelise :knipoog
Hallo Peter, ik heb al een beginnetje gemaakt en ga ik zeker afmaken! :yes
Krijg er zoveel zin in, zo jammer dat ik nog 4,5 week moet werken :huilen :knipoog

Wat ook nog even spannend wordt zijn de corona reisbeperkingen, ik heb 4 dagen voor de DK-N overtocht mijn 2e prik. Hopen dat ik er hiermee doorkom gezien de maatregelen en/of dat alles op groen gaat voor begin augustus!
1999 Volkwagen California, 2.5TDI AJT, 130 pk, 270 Nm, 380.000+ km
Plaats reactie