Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kraan is gestopt

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WanneZ
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2021, 22:05

Kraan is gestopt

Bericht door WanneZ »

Mijn recentelijk omgebouwde T4 had een prima werkende kraan al had hij heel af en toe wel dat hij niet ineens werkte en ik het weer dicht en open moest doen
tot eergisteren hij even een grommend geluid maakte alsof hij half verbinding maakte misschien ook omdat ik door ruimtegebrek tussen aan en uit zat.. en toen deed hij niets meer.
Ik heb de zekeringen gecheckt al weet ik niet zeker welke daarvan is .
Ik ben nu nog bij schoonfamilie maar ga straks best even offgrid dus zou mooi zijn als het nog werkend zou krijgen maar zit echt middle of nowwhere nu al dus geen camping winkel.

Waar kan ik beginnen doormeter heb ik niet maar zou een elektricien kunnen zoeken..of een andere pomp , kraan word vrij lastig
Heb paar foto's bijgevoegd.
Bijlagen
Screenshot_2021-07-05-15-08-20-965_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2021-07-05-14-29-58-185_com.miui.videoplayer.jpg
IMG_20210705_145343.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kraan is gestopt

Bericht door Multivan Generation »

Ik vermoed dat je microswitch die het open/dicht-signaal richting de aansturing van de pomp moet regelen, defect is.
Dit kun je meten.
Maar aangezien je geen meter hebt, zou ik eerst de zekering van je dompelpomp controleren.

En voor nu iets groteren containers met bron/drinkwater in de winkel kopen.

groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
WanneZ
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2021, 22:05

Re: Kraan is gestopt

Bericht door WanneZ »

Oke en zou ik het willen/kunnen waar moet ik dan meten?
Er zit een verbinding vanaf de kraan die splitst naar de electriciteits aanvoer vanachter het keukenkastje en waarschijnlijk accu.
En een gaat naar de pomp. Zitten wel rode plasticjes op gedrukt die ik dan los moet peuteren en snijden
En de dompelpomp is niet te openen toch of wel heb alleen de zekeringenkast bekeken
Plaats reactie